Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

Świat gry - AKTUALIZACJE 2013

wampirka - 04-02-2013, 02:18
Temat postu: AKTUALIZACJE 2013
Postaramy się odpowiadać ;)
Artem - 04-02-2013, 21:44

Tylko słowo pochwały :D - włożyliście w tą aktualkę mnóstwo pracy i my uczestnicy Silberu(zdanie jest pewnie jednomyślne) dziękujemy wam za wysiłek. Moim skromnym zdaniem najlepszy LARp w Polsce ze świetną kadrą ,profesjonalizmem i genialnym towarzystwem :mrgreen:
Artem - 04-02-2013, 21:52

O właśnie zapomniałem napisać :roll: Dobrze ,że wprowadziliście jako grywalną rasę ulundo choć pewnie doprowadzi to do napięć między graczami np. mój przyjaciel jest tak zagorzałym przeciwnikiem Tavar ,że by takiego na miejscu że tak powiem zaszlachtował ( fabularnie oczywiście ;D ). Drastyczne posunięcie.
Indiana - 04-02-2013, 21:57

Dzięki, Artem :) To bardzo miło usłyszeć coś pozytywnego po tylu godzinach ślęczenia z nosem w ekranie :)

Z ulundo uznaliśmy, że szkoda by było nie rozwinąć potencjału tego stwora. Na pewno każdy ma swoje sympatie, to jasne, i na pewno każdy, kto zdecyduje się grać ulundo, powinien się z tym liczyć. Ale też każdy, kto zechce w grze kogoś "zaszlachtować", musi się liczyć z tym, że nie wszystko jest bezkarne, ani też nie wszystko jest tak łatwe jak się wydaje ;) ;)


Btw - bardzo mi się podobają cytaty pod Twoim profilem :) Najlepsza możliwa literatura fantasy :)

Artem - 04-02-2013, 22:06

To grze napewno doda smaczku ;) Jako ,że moja postać jest już gotowa pozostaje mi ,,zlepić" jakiś strój w miarę klimatyczny , stworzyć broń i ćwiczyć walkę razem z 8 osobowym towarzystwem ,które zabieram na obóz :D Btw - I nawzajem bo ważne są dobre gusta :mrgreen:
Kalmar - 05-02-2013, 21:39

Jak czytałem pierwszy raz całą tą aktualizację, po prostu miodownik mi wypadł z gęby i siedziałem tak z wybałuszonymi gałami. Potem przeczytałem jeszcze raz i jeszcze raz i jeszcze. I w głowie tylko takie "YEAAAAAH". Potem banan na ryju przez cały dzień :D Naprawdę, to co wy z tym uniwersum zrobiliście przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Wielki szacun dla całej ekipy za to, że świat, który kreujecie jest bardziej spójny i ciekawy niż niektóre pozycje fantasy ;)
Ale koniec tej wazeliny, żeby komuś się coś gdzieś poprzewracało. Wciąż jednak uważam, że zrobiliście to świetnie :D

Indiana - 05-02-2013, 21:53

Kalmar napisał/a:
Ale koniec tej wazeliny, żeby komuś się coś gdzieś poprzewracało.
Padłam :D :D :D

Dziękujemy raz jeszcze :) Wychodzi na to, że warto było się kantów na tyłku od ślęczenia dorobić ;) Byle to wszystko działało w praktyce.

Artem - 06-02-2013, 22:53

Zapomniałem się zapytać-jak będzie działał system skrzynek u przemytnika ? :-?
Indiana - 06-02-2013, 23:22

Szczegóły będą przy misjach (znaczy, mogą się różnić od tego co piszę), ale generalnie tak:
- na początku misji dostajesz prostą mapkę, a na niej punkty, gdzie możesz zostawić list (np. będąc tam z grupą przy okazji lub o ile to na terenie obozu, to samodzielnie, informując OG)albo też coś schować. Np.się ;)
- razem z misją masz też 1-2 imiona postaci, które mogą odebrać twój list czy tam informację albo przedmiot
Twoje informacje trafią do kamratów z ekipy przemytniczej.

Bryn - 07-02-2013, 00:27

Ja także chciałbym pochwalić, a może raczej podziękować za nowe aktualizacje :) O ile wcześniej ostatnim miejscem, w jakim chciałem grać była Terala, to po aktualizacjach jestem coraz bardziej skłonny do porzucenia plastikowych uszu i dokładniejszego ogarnięcia Terali.
Pozostaje mi tylko myśleć nad postacią i czekać na resztę.

Kajetan - 07-02-2013, 01:01

Czy są czasem na wschodnich rubieżach Terali Teralowie wyglądający może podobnie do tych panów - http://pl.wikipedia.org/w...le_Kozackie.jpg ? Proszę, powiedzcie, że tak *___*
Indiana - 07-02-2013, 02:41

Elfik napisał/a:
Ja także chciałbym pochwalić, a może raczej podziękować za nowe aktualizacje :)
To się robi podejrzane... :D

Plastikowych uszu porzucać nie trzeba, coś na długouchych też się znajdzie w fabule :)

Kajetan napisał/a:
są czasem na wschodnich rubieżach Terali Teralowie wyglądający może podobnie do tych panów
Może nie identycznie, ale podobnie :) Ująwszy osełedec, ale to głównie dlatego, że o nim nie pomyślałam, tworząc detale. Mógłby być fryzurą typową dla któegoś ze wschodnich grodów, np. Nitry.
Wojo - 07-02-2013, 22:56

Aaaaa! Wielkie dzięki za aktualkę. :D Naprawdę miło się ją czytało.Szczególnie spodobały mi się porady dla graczy przy opisie każdej z krain. Naprawdę rewelacja. A co do misji fabularnych -jestem naprawdę ciekaw jak to wyjdzie w praktyce ;)
Indiana - 07-02-2013, 23:08

Wojo napisał/a:
Wielkie dzięki za aktualkę.
Proszę bardzo :D
Dziękujemy za miłe słowa, jak nas za każdym razem będziecie tak chwalić, to będzie nas kusic, żeby co rok wywracać wszystko do góry nogami ;)

Wojo napisał/a:
Szczególnie spodobały mi się porady dla graczy przy opisie każdej z krain.
Miło mi :)
Indiana - 07-02-2013, 23:49

Kochane moje ludziki, bardzo Was proszę, żeby pytania, które nie są super-tajne, zadawać publicznie na forum, a nie zasypywać mnie PW ;)
Udzielane odpowiedzi mogą się przydać innym i nie będę musiała odpowiadać kilka razy :)
Dzięki!

Reshion vol 2 Electric Bo - 08-02-2013, 00:58

Nie przeczytałem jeszcze wszystkiego co się pojawiło na stronie podczas aktualizacji ale mogę już powiedzieć , że wszystkie nowości ( i w fabule i mechanice ) podobają mi się .

Fajny pomysł z "dodatkami" w opisie mieszkańców krain z ważnymi informacjami dla osób które będą chciały odgrywać taką postać , krótkie podsumowanie danego bóstwa po opisie ( mam nadzieje , że zmniejszy to ilość "ateistów" na obozie ) , danie premii danym rasom i profesją . Tylko , żeby nie było sytuacji , w której gracze liczą życia lub tłumaczą komuś , że nie mogą ich ogłuszyć bo są kimś-tam itp. .

I teraz parę pytań :
- kiedy odbędzie się losowanie odporności na magie ? Pomysł fajny tylko może się trochę komuś zepsuć historię lub trochę się zdziwi jak się okaże , że odporny jest na zaklęcia .

- Imperium jest jedyną nową organizacją jak i jedyną bez "znaku rozpoznawczego" jak pozostałe , to z powodu , że są oni organizacją zamkniętą , która nie lubi jak osoby z zewnątrz wciskają nos w nie swoje sprawy czy jeszcze nie powstał ?

- kiedy można się spodziewać opowiadania łącznikowego jak w poprzednich latach ?

Wojtek - 08-02-2013, 01:00

Pytanie co do wojska z Terali. Domyślam się, że najsilniejszy oddział to łucznicy, a jak jest z uzbrojeniem tych, co tłuką się w zwarciu? A raczej ogólnie, jak wyposażone jest wojsko Terali? Opis na stronie dotyczy ludzi mieszkańców takich z profesji "najemników, flisaków, kapłanów" czy mam go brać również jako opis do wojska?(chodzi mi konkretnie o poddział broń).
I ogółem jak wygląda umundurowanie teralskich żołnierzy?

Indiana - 08-02-2013, 01:05

Reshi napisał/a:
mam nadzieje , że zmniejszy to ilość "ateistów" na obozie
Jak zaznaczyłam we wstępie do bóstw - ateista w sensie osoby nie wierzącej w bogów, w naszym świecie gry nie ma racji bytu :)
Reshi napisał/a:
żeby nie było sytuacji , w której gracze liczą życia lub tłumaczą komuś , że nie mogą ich ogłuszyć bo są kimś-tam
Ano właśnie, też mam taką nadzieję :)

Reshi napisał/a:
kiedy odbędzie się losowanie odporności na magie ?
Na początku, przy rozdawaniu postaci :) Postaramy się, aby nie psuło.

Reshi napisał/a:
Imperium jest jedyną nową organizacją jak i jedyną bez "znaku rozpoznawczego" jak pozostałe , to z powodu , że są oni organizacją zamkniętą , która nie lubi jak osoby z zewnątrz wciskają nos w nie swoje sprawy czy jeszcze nie powstał ?
... Hm, tak :D
Znaczy się, jedno i drugie ;)
Reshi napisał/a:
kiedy można się spodziewać opowiadania łącznikowego jak w poprzednich latach ?

Bardzo się postaram do początku maja :)

Indiana - 08-02-2013, 01:11

Wulfryk napisał/a:
najsilniejszy oddział to łucznicy, a jak jest z uzbrojeniem tych, co tłuką się w zwarciu? A raczej ogólnie, jak wyposażone jest wojsko Terali? Opis na stronie dotyczy ludzi mieszkańców takich z profesji "najemników, flisaków, kapłanów" czy mam go brać również jako opis do wojska?(chodzi mi konkretnie o poddział broń).
... tak ;)
Tj, tak własnie masz go brać, ponieważ Terala, jak zaznaczyłam, nie ma jednolitego państwa, więc i nie ma jednolitego wojska. Są drużyny kniaziów, ochrona kowenów, straż grodów, i każda formacja ma prawo mieć inne uzbrojenie. To kraj lasów, nie ma dużych złóż rudy ani tradycji kowalskich, więc logicznie - stawia się na to, co da się zrobić z małej ilości metalu w małym palenisku, ale uzupełniając o dobre drewno . Nie ma ciężkiego opancerzenia - z tych samych powodów - więc wystarcza do pokonania przeciwnika lżejsza broń. Z tego wynika, że - włócznie, toporki, różnej maści drzewcówka, raczej lekka niż pancerna, raczej oszczep niż glewia, raczej glewia niż korbacz czy morgenstern.
Wulfryk napisał/a:
I ogółem jak wygląda umundurowanie teralskich żołnierzy?
tak, jak sobie zażyczy ten, kto sponsoruje oddział :)


Edit:
Ale, żeby nie było, oczywiście miecz u Terala także jest w porządku, ale wartałoby uzasadnić jego posiadanie (np. dziadek zdobył w bitwie pod ...) i traktować, jako bardzo cenną broń :)

Wojtek - 08-02-2013, 23:01

Jeszcze spróbuję się dopytać o tarcze.Jakieś konkretne kształty tarcz są używane? No i czy w ogóle często używa się tarcz wśród Terali? Wiadomo, chodzi mi o popularność połączenia np. siekiera i tarcza.

Indiana napisał/a:
Ale, żeby nie było, oczywiście miecz u Terala także jest w porządku, ale wartałoby uzasadnić jego posiadanie (np. dziadek zdobył w bitwie pod ...) i traktować, jako bardzo cenną broń


Jasne, rozumiem. Czyli generalnie miecz to raczej cenna "zabawka" przekazywana z pokolenia na pokolenie? To samo ma się pewnie też do ogólnego ekwipunku z żelastwa?

Indiana - 09-02-2013, 01:06

Wulfryk napisał/a:
Czyli generalnie miecz to raczej cenna "zabawka" przekazywana z pokolenia na pokolenie? To samo ma się pewnie też do ogólnego ekwipunku z żelastwa?
Si, dokładnie tak. To po prostu drogie tam jest. Jeśli chcesz odegrać arystokratę, jakiegoś kniazia, to możesz mieć zakupiony czy sprowadzony skądś, czemu nie. Ale nadal jest to cenna zabawka :)

Wulfryk napisał/a:
.Jakieś konkretne kształty tarcz są używane? No i czy w ogóle często używa się tarcz wśród Terali?
Nie jest to raczej wiodąca forma uzbrojenia (włócznię łatwiej się trzyma oburącz) ale jest jak najbardziej, łączona z lekką włócznią czy toporkiem. Forma - raczej nie za duża, brak solidnego opancerzenia zmusza do dynamicznej walki, tym samym ciężka tarcza nie ma racji bytu. Kształt - różnej maści łezki i migdałki. okrągłe też mogą być, zapożyczone z Tryntu.
Toruviel - 09-02-2013, 20:23

Ponieważ wszyscy mówią, że aktualizacja jest imponująca, to się nie wybiję i też tak mówię. :)

A teraz część właściwa: jak to jest z magią. To jest konieczne, żeby pochodzić z rejonu, w którym mieści się dana Akademia? I w jakim wieku zaczyna się naukę? Ile ona trwa? Bo nie mam zielonego pojęcia ile mam, tak właściwie mieć, lat.

wampirka - 09-02-2013, 21:44

Co do pochodzenia- nie, nie jest konieczne, tak jak jest napisane w profesjach: "Magowie <b>najczęściej</b> pochodzą z okolicy uniwersytetu danej dziedziny."
Weź po prostu pod uwagę, że jest to dosyć logiczne z punktu widzenia logistyki ;)
Jeśli chcesz pochodzić z daleka (duża odległość od uniwersytetu) to powinnaś się zastanowić dlaczego Twoja postać znajduje się akurat tam, czy jako dziecko została zauważona przez jakiegoś maga i wysłana do uniwersytetu, czy pochodzi z bogatego rodu (biednego może po prostu nie stać na taką wyprawę), itd.

Co do wieku- przyjmijmy, że jest to płynne, bo w naszym świecie nie ma określonych ram na chodzenie do szkoły. Musisz mieć podstawowe umiejętności (czytanie, pisanie, cośtam z artmetyki), żeby zacząć naukę magii. Sama nauka powinna trwać z 8/12lat, pewnie też zależnie od umiejętności :)

Toruviel - 09-02-2013, 22:00

Dziękuję ślicznie. :3
A'hin - 09-02-2013, 22:31

Przy okazji tych aktualek zatkała mnie ilość nowych, super ciekawych profesji i mam do nich kilka pytań. Interesują mnie głównie profesje intelektualistów.
1.Czy w mechanicznie będą występować jakieś różnice między profesjami magicznymi różnych ras. Np czy psionik z laro będzie miał inne słówka niż psionik z ludzkiej akademii. Jak do tego ma się jeszcze mag-wojownik który również jest psionikiem, albo krasnoludzki mag ziemi i ludzki mag ziemi etc-etc.
2. Czy wszystkie klasy magiczne, będą w stanie przyswoić nowe słówka (abel pisał kiedyś o tym na facebooku silberowym), czy będzie to tylko przywilej elementalistów.

wampirka - 09-02-2013, 22:35

1. Zobaczmy :) Ale raczej tak, chodzi o specyfikę profesji.

2. W związku z brakiem poziomów, możliwością na rozwinięcie postaci będzie właśnie pryswajanie nowych słówek ;)

A'hin - 09-02-2013, 22:38

wampirka napisał/a:
2. W związku z brakiem poziomów, możliwością na rozwinięcie postaci będzie właśnie pryswajanie nowych słówek

Strasznie mi się ten pomysł podoba, ale czy z tych słówek które będzie się dało przyswoić będą mogły korzystać wszystkie profesje magiczne? Taki szaman, czarownik i druid też? Czy będą oddzielne słówka dla kapłanów i magów, czy będą one ,,dostosowywać" się do typu czarującego?

wampirka - 09-02-2013, 22:43

Weź pod uwagę, że szaman nie używa rzadnych słówek c'nie? ;)
I nie sądzę, żebyście znajdowali same słowka, raczej trzeba będzie się ich doszukać w jakimś tekście czy cuś, więc pewnie będą tam również wytyczne kto i jak może ich używać ^^

A'hin - 09-02-2013, 22:46

No dlatego się interesuję, czyli szykuję się oddzielny system który pozwoli rozwijać się zarówno magom, kapłanom i również na swój sposób bez-słówkowym szamanom? Oj coś czuję że będzie emocjonująco na obozie w związku z tym ;>
Indiana - 09-02-2013, 23:13

A'hin napisał/a:
czy z tych słówek które będzie się dało przyswoić będą mogły korzystać wszystkie profesje magiczne?
W zasadach masz to nazwane "zwojami". To będzie jakaś forma tekstu, niekoniecznie na papierze, gdzie będziesz miał opisane, co możesz przyswoić i jak to zrobić. Ale jest to z założenia opcja dla magów. Czy dla pozostałych magicznych? Nie wiem. Myślę, że czemu nie, przy czym oczywiście szamana z tego wyłącz. Profesja szamańska w samych zasadach ma takie możliwości rozwoju, że nie sądzę, żeby były one do ogarnięcia w 1 turnus - wszystkie transy poznawcze zajęłyby graczowi cały obóz ;)
Co do druidów i czarowników - ponieważ u nich mamy gotowe zaklęcia, więc i ich zwoje musiałyby takie zawierać. U astrologa pewnie nowe gwiazdozbiory. U kapłana - gotowy psalm?
Pomysłów trochę mamy :)

Akinori - 10-02-2013, 22:26

A jak rozwój postaci niemagiczny?
1.Czy nasi kochani sprzedawcy/handlarze będą mieli do zaoferowania nam coś cenniejszego, niezwyklejszego niż normalny miecz (lub też kradziony miecz :P )
2.Czy pojawią się mikstury lub maści które będą zwiększać silę bądź wytrzymałość gracza
3. Czy ludzie dostają perki? Biorąc pod uwagę kilka perków i klas rasowych śmiem powiedzieć że ludzie są nieco słabsi (nie wspominam o niziołkach).

Bryn - 10-02-2013, 22:30

Akinori, co do punktu 3, przeczytaj sobie ten temat: http://forum.villsvin.naz...der=asc&start=0
wampirka - 10-02-2013, 22:33

Rozwój postaci niemagicznych będzie zależał tylko i wyłącznie od tych postaci oraz ich zaangażowania w grę ;) Jak- to już wyjdzie w praniu, może dotyczyć jakiegoś artefaktu, który trzeba będzie zdobyć etc. Raczej nie będzie to polegało na "kupię miecz który zadaje +milijon do obrażeń", amen :)

Co do punktu IIgo- NIE BĘDZIE takiej rzeczy, która zwiększy ilość lekkich ran, które mogą odnieść gracze lub "odporności na 3lekkie". Ewentualnie (Indi pisała o tym już w którymś temacie) coś, co pozwoli wrócić do walki po odniesieniu ciężkiej rany, etc.
Ale nie wiem, czy będzie to dotyczyło akurat mikstur lub maści.

Punktu III'go nie rozumiem ;)

Hodo - 10-02-2013, 22:55

Akinori napisał/a:
1.Czy nasi kochani sprzedawcy/handlarze będą mieli do zaoferowania nam coś cenniejszego, niezwyklejszego niż normalny miecz

Sugerujesz, że dotychczas tak nie było?

Niektóre ludzkie profesje dodają "perki".

Akinori - 10-02-2013, 23:24

Hodo napisał/a:

Sugerujesz, że dotychczas tak nie było?


Jakoś nie widziałem pancerzy czy magicznej broni ; )

hmm... Podziemne elfy nie są rasą grywalną ?

wampirka - 10-02-2013, 23:46

Grywalne w tym roku są te rasy, dla których rozpisane są profesje ;)
Hodo - 10-02-2013, 23:55

A magicznych amuletów nie widziałeś?
Akinori - 11-02-2013, 00:00

Widziałem ale bardzo rzadko.
Abel - 11-02-2013, 00:04

Aaaaa, bo one są pospolite. Czyli cały czas robiliśmy to źle Hodo :D

A tak swoją drogą, co to perki? Bo chyba jestem trochę w plecy :P

Bryn - 11-02-2013, 00:08

Nie chcę się wymądrzać jakby co :D
Perki to umiejętności. Nie wiem, z jakiego dokładnie, bo tłumacz google mówi, że z angielskiego to jest akcydens, cokolwiek to jest.

Hodo - 11-02-2013, 00:49

Co ty, Abel, w Fallouta nie grałeś? :) Z angielskiego perks ;)

Akinori pewnie, że rzadko, o to chyba chodzi w super przedmiocie, że nie jest pospolity ;)

Akinori - 11-02-2013, 01:23

Wiem ; )
Ale też nie tani ; )
A chyba każdy handlarz chciałby zarobić na biednych bohaterach ;D

Indiana - 11-02-2013, 01:54

Ano własnie, mam wrażenie, że cały czas robiliśmy to źle, jak napisał Abel...

Akinori, to dziwne, że po tylu turnusach jeszcze się nie zorientowałeś, czego NIE znajdziesz w tej grze . Nie, nie będzie żadnego "kokszenia" postaci, śrubowania odporności do trzycyfrowych poziomów, obwieszania się amuletami na pierdylion sposobów. Jeśli pojawią się amulety czy magiczna broń, na pewno nie będą dodawać nikomu żadnych perków. Ludziom też nie, bo chociaż są słabsi, to są bardziej wszechstronni, o czym już Wamp pisała.

Przy okazji - na tym forum czy w grze mówimy w różnych językach - po polsku, w quenyi, a nawet w suahili czy retoromańskim, ale na pewno nie w głupawym pseudoangielskim slangu komputerowych bohaterów.

The124C41 - 11-02-2013, 04:19

Przepraszam jeżeli mój post wywrze złe wrażenie. Nie jest moim celem atakowanie personalne nikogo. Zamierzam jedynie przedstawić wersję wydarzeń tak jak ją widzę, w nadziei, że to pomoże to zrozumieć.

Hodo jedynie zamierzał dostarczyć informacje graczom - zapewne miał na myśli specjalne zdolności danych klas. Zrobił to, używając słownictwa, jakie jego zdaniem było najbardziej odpowiednie do sytuacji. Podczas gdy nie wszyscy zrozumieli ten termin, już druga odpowiedź w google dostarczyła klarowne tłumaczenie w bardzo krótki czas. Dlatego nie sądzę, że obrażanie jego wyboru słownictwa jest na miejscu.

Indiana - 11-02-2013, 08:22

Natalia, jeśli to do mnie, to przeczytaj jeszcze raz, co napisałam i do kogo, bo na pewno nie do Hoda.
Jeśli coś może się poczuć obrażone, to ów twór językowy, który określiłam głupawym slangiem, jeśli tak, to niech się czuje na zdrowie i pozwolę sobie pozostać przy swojej opinii na jego temat. Jeśli pozwolisz. Oraz uprzejmie prosić, żeby nie używać owego tworu na forum ani na obozie, jeśli już zabraknie innych powodów - to z szacunku dla ustawy o języku polskim, ok?
I jeśli coś tu jest nie na miejscu, to drobiazgowa analiza kto, kogo i czym mógłby obrazić, zamiast dyskusji o świecie gry. Dziękuję za uwagę, dobranoc.

Travor - 12-02-2013, 12:31

Mógłbym prosić żeby ktoś z grubsza zarysował politykę poszczególnych grodów teralskich?
Eri - 12-02-2013, 18:39

Aktualizacja zapowiada się bardzo ciekawie. Dzięki Bogu, że daliście opisy i porady do ras/profesji!

A co będzie z mieszańcami różnych ras? Czy gra nimi będzie zupełnie uniemożliwiona? A jeśli tak, to co z profesjami?

Indiana - 12-02-2013, 18:54

Travor napisał/a:
Mógłbym prosić żeby ktoś z grubsza zarysował politykę poszczególnych grodów teralskich?
Obiecuję, że to się pojawi, ale dopiero w opowiadaniu wstępnym. Przy czym nie tyle politykę grodów, co rodów kniaziowskich, których jest więcej niż grodów, więc będzie... skomplikowaniej ;)

Erindiar napisał/a:
Dzięki Bogu, że daliście opisy i porady do ras/profesji!
W imieniu Boga - proszę bardzo :D
Była sonda, wypadła pozytywnie, więc daliśmy :)

Erindiar napisał/a:
A co będzie z mieszańcami różnych ras? Czy gra nimi będzie zupełnie uniemożliwiona?
Dlaczego, jak najbardziej jest taka możliwość.

Erindiar napisał/a:
A jeśli tak, to co z profesjami?
Profesje, jak widzisz, nie są ściśle (oprócz ulundo) zależne od rasy, a od funkcjonowania w społeczności danej rasy. Więc osoba urodzona ze związku dwóch róznych ras po prostu musi zdecydować, w której kulturze się wychowuje.
A'hin - 13-02-2013, 19:21

1.Jak wyglądam system wojskowy w terali?
Indiana napisał/a:
Są drużyny kniaziów, ochrona kowenów, straż grodów,

Jest to wszystko jakoś poukładane, objęte jakimiś zasadami, czy raczej każdy gród chroni to co jego?

2.
Cytat:
Władzę sprawują przywódcy możnych rodów, zwani podobnie jak w Samni, kniaziami. Rody nie są sobie równe. Najpotężniejsi kniaziowie mają władzę zwierzchnią całym obszarem wokół jednego grodu, jednak w skład owego obszaru wchodzi ich własna ojcowizna oraz tereny należące do rodów pomniejszych

Ilu mniej więcej jest takich kniaziów? Ich liczba się zmienia, czy istnieje już jakaś określona liczba władców pod którymi panowaniem znajdują sie poszczególne częsci terali?

3.
Cytat:
Do tego dochodzą palatyni czyli zarządcy z ramienia kniaziów, mianowani przez wiece komesi, władający grodami oraz zwierzchnicy kowenów i większych kultów bóstw.

Jaka jest róznica między komesami, a palatynami, bo jakoś nie czaje? ;>

4. To pytanie lekko łączy się z pierwszym. Czy w terali funkcjonuje zwyczaj posiadania przez kniaziów, ew. komesów/palatynów huskarli, czy innej przybocznej gwardii których zadaniem miała by być wyłącznie ochrona życia ich władcy?

PS. Przepraszam za wszystkie ew. błędy z odmianą przez przypadki tych wszystkich trudnych nazw. :roll:

Indiana - 13-02-2013, 22:28

A'hin napisał/a:
Jest to wszystko jakoś poukładane, objęte jakimiś zasadami, czy raczej każdy gród chroni to co jego?
Jest objęte teralskim prawem zwyczajowym i tradycją.

A'hin napisał/a:
Ilu mniej więcej jest takich kniaziów? Ich liczba się zmienia, czy istnieje już jakaś określona liczba władców pod którymi panowaniem znajdują sie poszczególne częsci terali?
Będzie kilka głównych rodów kniaziowskich (jeszcze nie wiem, 5 lub 6) i kilkanaście rodów możnowładców, podległych kniaziom. Liczba mogła się zmieniać na przestrzeni historii Terali, ród mógł tracić na znaczeniu, a inny - zyskiwać, mógł jeden ród wygryźć inny siłą, itp, ale te zjawiska raczej nie będą zachodzić w trakcie gry, w grze będzie ustalony podział władzy.

A'hin napisał/a:
Jaka jest róznica między komesami, a palatynami
Komes to zwierzchnik grodu. Taki... wojenny burmistrz ;)
Palatyn to zarządca dóbr kogoś znaczniejszego. Np. kniaź x posiada rozległe ziemie, w tym kilka miast i kilka warowni. Na warowni y siedzi jego palatyn, który zarządza okoliczną ziemia kniazia, oddając kniaziowi z niej dochód itd. a przede wszystkim pełniąc funkcję "zastępcy" kniazia na prowincji, np. w sądach. Bo przecież kniaziu sam nie będzie zapytał po wszystkich zadupiach osobiście, nie? ;)
Kniaź może mieć wielu palatynów.

A'hin napisał/a:
Czy w terali funkcjonuje zwyczaj posiadania przez kniaziów, ew. komesów/palatynów huskarli, czy innej przybocznej gwardii których zadaniem miała by być wyłącznie ochrona życia ich władcy?
Tak. Kniaziowie mają swoje zbrojne drużyny, są też zbrojne drużyny komesów i palatynów, i pomniejszych możnowładców. Czyli prywatne wojsko. Do tego każdy możny oczywiście może posiadać osobistą gwardię, takich ochroniarzy.
Aerant - 14-02-2013, 01:09

To teraz nie Terala tylko Wergundia!

Czy kapłani Modwita pełnią konkretną funkcje w armii?

Indiana - 14-02-2013, 03:08

Aerant napisał/a:

Czy kapłani Modwita pełnią konkretną funkcje w armii?
Tak (chyba w którymś opowiadaniu o tym smarowałam). Zajmują się podnoszeniem morale wojowników i wspieraniem walczących. Oraz zjednywaniem przychylności bóstwa dla prowadzonej kampanii.
Toruviel - 15-02-2013, 20:23

Czy istnieje jakiś uniwersytet medyczny, adekwatnie do Akademii magii? I czy nauka na takim uniwerku trwa tyle co w normalnie u nas: 6, 7 lat?
wampirka - 16-02-2013, 13:58

Jak dla mnie może istnieć, ale trzymałabym rozgraniczenie na część "rzemieślniczą" czyli chirurgię i resztę ;)
Akinori - 16-02-2013, 21:04

Jaki tytuł noszą arystokraci w Styrii?
Czy są jakieś duże rody szlacheckie?

wampirka - 16-02-2013, 22:02

Radzę przeczytać SZCZEGÓŁY DLA ZAINTERESOWANYCH, tam jest conieco o charakterystyce nacji ;)
Akinori - 16-02-2013, 22:14

Wamp. Gdyby tego nie przeczytał to bym nie pisał ;)
wampirka - 16-02-2013, 22:57

No to chyba masz napisane, że dopiero pierwsze pokolenie, więc jake rody? :D
Reshion vol 2 Electric Bo - 17-02-2013, 01:33

Na czym polega "intuicja" np. zwiadowcy ? To działa na zasadzie , że :" Nie wiemy gdzie iść to powiem OG , iż używam zdolności i już wiemy ." ? Czy jakoś inaczej ?
Akinori - 17-02-2013, 14:42

Wamp, jeżeli nie ma rodów to jak w takim razie szlachcicem w Styrii grać ? Jako potomek któregoś z hetmanów / czy też pierwszych kapłanów? Czy też pojawiła się już arystokracja w Styrii.
Pedro - 17-02-2013, 15:14

Strzelam że odpowiednikiem arystokracji w Styrii są wysocy kapłani, osoby ważne i z bliskiego otoczenia najważniejszych osób w Styrii.
Reshion vol 2 Electric Bo - 17-02-2013, 15:41

Może jacyś byli możni z innych krajów , którzy z różnych powodów musieli je opóscić i zamieszkali w Styrii ?
wampirka - 17-02-2013, 16:14

Zapytaj któregoś hetmana, może Cię usynowi, znasz paru :D A tak serio, to zgodzę się z tym, co Pedro napisał. Grając arystokratą, zagrasz po prostu kimś władnym, a nie pochodzącym z rodu z wielowiekowymi tradycjami :)
Indiana - 17-02-2013, 20:17

Akinori napisał/a:
jeżeli nie ma rodów to jak w takim razie szlachcicem w Styrii grać ?
Akinori, ale szlachcicem człowiek staje się nie tylko przez urodzenie. Po prostu uwzględnij specyfikę. Chcesz arystokratę? Ok, więc niech będzie jednym z tych, co zyskali szlachectwo np. po wojnie w Ofirze, za zasługi. Pierwsze pokolenie.

Pedro napisał/a:
odpowiednikiem arystokracji w Styrii są wysocy kapłani, osoby ważne i z bliskiego otoczenia najważniejszych osób w Styrii.

Rzecz jasna. I żadna z tych osób nie jest raczej człowiekiem z rodu z tradycjami. No, z wyjątkami może, przykładowo hetman Ostin, ale w żadnym wypadku ich pochodzenie nie miało wpływu na fakt uzyskania styryjskich tytułów.

Reshi napisał/a:
Może jacyś byli możni z innych krajów , którzy z różnych powodów musieli je opóscić i zamieszkali w Styrii ?
Jak wyżej. Na pewno są tacy, ale fakt, że mieszkają w Styrii, nie czyni ich styryjską arystokracją.
"opuścić" kurde.

Tiamat - 18-02-2013, 00:51

wampirka napisał/a:
Zapytaj któregoś hetmana, może Cię usynowi, znasz paru :D


<333333

Czy informacja ze strony p.t "magowie wszystkich specjalizacji mają zaklęcia bojowe" tyczy się również psionika? Bo w zeszłych latach to było z tym różnie ;)

Abel - 18-02-2013, 00:55

Nie, informacje na stronie są przekłamane oraz pisane magicznym szyfrem ze Stumilowego Lasu.
A nowy system zakłada nowe zasady, dlatego jest inaczej. Chyba że nie chcesz :)

Tiamat - 18-02-2013, 01:06

Boże, o nic się już nie można spytać? Tylko się upewniam.... :sad:
Pedro - 18-02-2013, 01:13

Ty nie możesz.
Tiamat - 18-02-2013, 01:14

Komuś się tu żarcik wyostrzył 8-)
wampirka - 18-02-2013, 01:14

Wiesz, zależy co rozumiesz przez zaklęcie bojowe dla psionika ;)
Pedro - 18-02-2013, 01:15

:P
Tiamat - 18-02-2013, 01:16

wampirka napisał/a:
Wiesz, zależy co rozumiesz przez zaklęcie bojowe dla psionika ;)


Sprecyzuj, czego sie spodziewać mniej-więcej ;p W opisie jest, że to takie które powodują chociaż 1 ranę lekką :D Na samą myśl o tak agresywnym psioniku niemal spadłem z krzesła ;p

wampirka - 18-02-2013, 01:22

Oh nie, loguję się, żeby to zmienić!

MOIM ZDANIEM, możesz liczyć, że jakiś atak w musk będzie powodował ranę.

Indiana - 18-02-2013, 02:25

Tiamat, podaj namiar na to sformułowanie:
Tiamat napisał/a:
magowie wszystkich specjalizacji mają zaklęcia bojowe

Możliwe, że ktoś się przejęzyczył, albo został staroć z poprzednich lat :)

Akinori - 18-02-2013, 14:28

Zaklęcia bojowe - czyli te, które są obliczone na zadawanie ran i obrażeń istotom żywym. Każdy mag, niezależnie od specjalizacji czy żywiołu, może takie zaklęcia tworzyć. Przy zatwierdzaniu zaklęcia u OG zostanie mu nadany stopień zadawania obrażeń, zależny od tak ilości, jak i jakości i sposobu złożenia pierwiastków. Zaklęcia bojowe będą zadawać więc albo 1 lekką ranę, albo 1 ciężką ranę, albo uśmiercać.
www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=13

Indiana - 18-02-2013, 16:23

Aaaaa, to o to chodzi :D Ok, to nie jest staroć oczywiście.
I to nie jest równoznaczne z "ma zaklęcia bojowe". Tylko "może je ułożyć z dostępnych pierwiastków". Rzeczywiście, psionikowi będzie ciężko, ale mogłabym sobie wyobrazić jako zaklęcie bojowe coś w rodzaju "przeciążenia umysłu" albo "iluzji ciężkiej rany".
Ale zdaje się, że to nie jest żadna nowość, nie? Przecież dotychczas magowie różnych opcji nie mieli ograniczeń w kwestii zaklęć zadających obrażenia.

Indiana - 19-02-2013, 05:07

Cytat:
czy Darcjana interesuje Terala , oraz czy ma jakieś konkretne plany a propo niej ?

Ofir nigdy nie był zainteresowany Teralą w kontekście politycznym, natomiast, ponieważ Wedrą wiedzie jeden z głównych szlaków wodnych północy, oczywiście Arethyna nie byłaby zbyt zadowolona, gdyby np. ten szlak okazał się być zamknięty na wysokości Terali. I tak jest dość niebezpieczny, bo wiedzie przez Południowy Step, więc ryzyko, że karawanę opędzlują koczownicy jest spore.
Ze względu na położenie Terala mogłaby być dobrym sprzymierzeńcem przeciwko Samni, problem w tym, że tam zupełnie nie ma bytu państwowego, nie ma nawet z kim zawierać sojuszu. Pojedynczy kniazie znowuż są za słabi.
No ale kto wie, to mógłby być jakiś kierunek dla aretyńskiej dyplomacji.

Cytat:
Moja postać na ostatnim obozie była Kymerem. Czy w takim razie możliwe jest aby taka społeczność mogła starać się odbudować??

Nawet z kilku osób nie da się odbudować społeczności. Jeśli gracz chce kontynuować postać Kymera, to może to zrobić, ale będzie to postać bezplemiennego outsidera.

Cytat:
Czy szaman przy odpowiednim przygotowaniu wykorzystaniu mocy wszystkich pojedynczych zaklęć zaklętych w przedm. naturalnych i przeprowadzeniu przed walką transu (potężnego) i nawet zaryzykowaniu życiem(oddanie duszy totemowi),mógłby dysponować czarem(czy co tam szaman ma) o wielkiej mocy(np. wyleczenie wszystkich kompanów albo śmierć dla 6 przeciwników zmartwychwstanie przyjaciela)??

Przeanalizuj dobrze opis szamana. Jego umiejętności nadnaturalne pochodzą z umiejętności totemów. Swojego przede wszystkim, ale też totemów z jego grupy oraz jego wrogów. Jeśli dany szaman zaprezentuje mi logiczne zastosowanie totemicznych zdolności tak, aby wykonać masowe uzdrowienie albo przywrócenie życia (przy zachowaniu zasad, tj. po upływie mniej niż 24 h), to jest to możliwe. Ale szczerze mówiąc, po analizie tego, co wpisałam w zdolnościach zwierząt, nie widzę takiej kombinacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group