|   | 
								Karczma pod Silberbergiem Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)  | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						¦wiat gry - ¦wiat Silbera w rêkach graczy 
						
												 Indiana - 17-10-2014, 02:53 Temat postu: ¦wiat Silbera w rêkach graczy SILBER 2015
 
 
Wolontariat dla mi³o¶ników ¶wiata gry
 
 
Za³o¿enia.
 
¦wiat Silbera siê rozrasta. Zauwa¿y³ to ka¿dy, kto ma okazjê obserwowaæ go d³u¿ej ni¿ rok. Po ka¿dym roku ilo¶æ informacji wzrasta i powoli zaczyna przekraczaæ ilo¶æ, mo¿liw± do koordynowania przez jedn± czy nawet cztery osoby (Fabularna).
 
Jednocze¶nie ro¶nie potrzeba zej¶cia do wewn±trz tego ¶wiata, uszczegó³awiania go i obrazowania. My podzielamy tê potrzebê, a jednocze¶nie – wiemy, ¿e nie mamy do¶æ si³ przerobowych, by na tym poziomie szczegó³owo¶ci ud¼wign±æ zadanie. To raz. A dwa – wiemy, ¿e wielu graczy ma du¿y sentyment do Silbera, równie du¿y jak kreatywno¶æ i wyobra¼niê. 
 
No wiêc krótko – zapraszamy do wspó³tworzenia detali ¶wiata.
 
 
Ka¿dy dzia³ jest pod opiek± kogo¶ z Fabularnej, z kim bêdzie mo¿na ustaliæ szczegó³y i termin wykonania zadania. 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  
 
Dzia³y, do których opisywania mo¿na siê zg³aszaæ:
 
MIASTA – wybierz rejon ¶wiata, np. jedno z pañstw albo te¿ jaki¶ obszar, przyk³adowo nadmorski. Usytuuj na nim kilka – kilkana¶cie miast, zró¿nicowanych ze wzglêdu na narodowo¶æ, religiê, zatrudnienie mieszkañców. Opisz je. Pos³u¿ siê najlepiej znanymi Ci miastami historycznymi, które mog³yby pos³u¿yæ Ci za pierwowzór, podobnie w opisie budynków. Je¶li s± jakie¶ warunki, które chcia³by¶ stworzyæ, przyk³adowo jednolite prawo miejskie czy pomys³y z jednej szko³y architektów – uwzglêdnij to w opisie. 
 
 
W£ADCY I RODY – je¶li pasjonuje Ciê heraldyka i genealogia, to bêdzie temat dla Ciebie. Kto trzêsie polityk± potêg Pó³nocy? Kogo z kim ³±cz± wiêzy pokrewieñstwa, kto od kogo jest zale¿ny i dlaczego. Wybierz jakie¶ pañstwo lub rejon, obejmuj±cy kilka pañstw. Opisz rz±dz±ce nim rody lub wp³ywowych ludzi. Dodaj ich herby, zawo³ania, skrócone ¿yciorysy, anegdoty. Pamiêtaj o podporz±dkowaniu naturze konkretnego etnosu – imiona, budowa nazwisk, formy prawne i tytularne – to wszystko musi pasowaæ do kraju, o którym piszesz. 
 
 
ORGANIZACJE i EDUKACJA – mamy wymienione liczne organizacje, które zrzeszaj± rozmaite profesje i zarz±dzaj± ró¿nymi grupami. Z ca³± pewno¶ci± nie s± to wszystkie, jakie mog³yby w naszym ¶wiecie wystêpowaæ, a ponadto – s± opisane do¶æ pobie¿nie. Wybierz kilka z istniej±cych i/lub dopisz kilka w³asnych organizacji, nadaj im strukturê, zasady rekrutacji, tytulaturê, symbole, siedziby oraz zarz±dzaj±cych. W pierwszej kolejno¶ci potrzebne bêd± te powi±zane z  istniej±cymi profesjami, szkol±ce uzdrowicieli czy alchemików, szko³y wojskowe, akademie magów i szko³y kap³añskie. 
 
 
ETNOS – to temat dla mi³o¶ników rozmaito¶ci folkloru. Od dawna d±¿ymy do tego, ¿eby postaci mog³y zewnêtrznie ró¿niæ siê w zale¿no¶ci od miejsca swojego pochodzenia. Wybierz wiêc jaki¶ kraj lub rejon ¶wiata i opisz pod wzglêdem etnografii – stroje, zwyczaje, przys³owia, powiedzonka, przes±dy i ich przyczyny, akcent, odmiana pisma, kalendarz, obchodzenie ¶wi±t. Wszystkie detale, po których mo¿na okre¶liæ, ¿e kto¶ pochodzi z jakiego¶ miejsca. Pos³u¿ siê rzeczywistymi wzorami – po czym rozpoznasz górala z Tatr, a po czym kogo¶ z Wielkopolski? Pamiêtaj, ¿e ca³o¶æ musi byæ spójna, tj. trzymaæ siê regu³ konkretnego etnosu.
 
 
ARMIE – dla mi³o¶ników wojskowo¶ci. Wybierz ulubiony kraj lub kilka i opisz dok³adnie strukturê jego si³ zbrojnych, stopnie, stosowan± taktykê etc. UWAGA – nie opracowuj dok³adnych mundurów, bo mo¿emy nie byæ w stanie ich zrealizowaæ. Zamiast tego pos³uguj siê niewielkimi oznaczeniami i detalami – symbolami na p³aszczach, karwaszach, wzorami naramienników. Uwzglêdnij tak¿e takie elementy jak wywiad, milicjê miejsk±, pograniczników, gwardiê w³adców. Wzoruj siê na przyjêtych dla danego kraju wzorcach, ale nie kopiuj ich bezpo¶rednio. 
 
Dodaj tak¿e nazwiska obecnych najwy¿szych dowódców, mog± byæ tak¿e historie s³awnych bitew, znaki poszczególnych, co bardziej znanych oddzia³ów i inne szczegó³y. 
 
 
WALUTA I HANDEL – co¶ dla osób z ¿y³k± do ekonomii i interesów. Waluty w grze znamy, ale czy zawsze wiemy, co, gdzie i ile mo¿emy za nie zakupiæ? Znajdujesz gdzie¶ woreczek z monetami – potrafisz oceniæ na oko jego warto¶æ? A przyda³oby siê. W tym dziale mog³yby znale¼æ siê opisy rynku i warto¶ci pieni±dza, zasady handlu, funkcjonuj±ce c³a, prawa i cechy kupieckie, wzory monet, warto¶ci klejnotów. I przyk³adowe pensje, ¿eby¶ wiedzia³, ile zap³aciæ np. najemnikowi. 
 
 
MAPA – dla tych, którzy lubi± rysowaæ teren. Wybierz miejsce na mapie i wykonaj jego „zbli¿enie” – dorysuj miasta i wioski, mniejsze góry i ich przebieg, rzeki i strumienie i inne elementy terenu, nadaj im nazwy. Mo¿esz to zrobiæ z gotowych elementów w PS albo samodzielnie, o³ówkiem. 
 
 
OPOWIADANIA – nie masz zaciêcia do opisów, za to fantazjê i lekkie pióro? Ok, to te¿ siê przyda. Opowiadania – mog± zawieraæ historie znanych postaci, mog± opisywaæ ba¶nie i legendy ¶wiata gry, opowiadaæ o historii, wojnie, bohaterach, mitach. Wybierz temat – i napisz. 
 
 | 	  
 
 
CO JESZCZE DLA MI£O¦NIKÓW SILBERA
 
W tej zak³adce sygnalizujê kolejne sprawy, które wpiszê w osobnych tematach w najbli¿szych dniach, dorzucê ankiety i inne takie, ¿eby wybadaæ, co ma sens i chêtnych, a co ni cholery. 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  
 
SESJE RPGowe w wersji „kanonicznej” – macie pomys³ na jak±¶ mi³± mini-fabu³ê? Mo¿e siê ona staæ czê¶ci± ¶wiata gry. Na pocz±tek i na przyk³ad – dla mi³o¶ników knucia i polityki tematem mog³yby byæ dalsze losy traktatu pokojowego. Gdyby zebrali siê chêtni do poprowadzenia stronnictw oraz MG, który fabu³ê skonsultuje z kadr± – efekty takiej sesji mog± zmieniæ losy ¶wiata choæ troszeczkê. Zachêcamy, zreszt± my¶lê, ¿e kilkoro z nas raz na czas te¿ by chêtnie zagra³o     Ja mo¿e nawet nauczy³abym siê prowadziæ.
 
 
PROJEKT PYRKON – o tym w osobnym temacie, a tu w ogólnikach:
 
- proponujemy dojazd, wstêp i nocleg dla osób, które pomog± w promocji Silbera na Pyrkonie. W zamian za powy¿sze – obowi±zkowo minimum po³owê czasu wystêpujesz jako samodzielnie skomponowana postaæ z Silbera, stoisz na stoisku i t³umaczysz, czemu Silber, a nie Tol Calen     Super by by³o, gdyby postaci wystêpowa³y do rozmaitych konkursów, od turniejów walk na bokeny do konkursów na stroje, pod „flag±” silberow±. 
 
Szczegó³y wkrótce   
 
 
PROJEKT „Pie¶ni odleg³ej ziemi” (tytu³ roboczy)
 
- dla chêtnych umiej±cych ¶piewaæ lub grac na czym¶ proponujemy udzia³ w nagraniu materia³u muzycznego w klimacie Silbera. Wstêpnie obejmowa³oby to przyjazd na 1 spotkanie do Srebrnej w zimie, gdzie nagramy materia³ d¼wiêk + obraz, oraz 1 spotkania (prawdopodobnie we Wroc³awiu) w studiu nagraniowym celem nagrania tego w jako¶ci lepszej. 
 
Potrzebne osoby umiej±ce ¶piewaæ (i znaj±ce siê na tym), graæ na czym¶ oprócz nerwów oraz ogarniaj±ce obróbkê d¼wiêku. 
 
 
SILBER ZIMOWY
 
W okresie feriowym, w takim terminie, ¿eby uj±æ maksymalnie du¿o województw, chcê zaproponowaæ mini-LARP zimowy. Wyjazd by³by na zasadach obozowych, z kadr±, dojazdem etc., na weekend z przyleg³osciami (ewentualne osoby, nie maj±ce wówczas ferii, musia³yby uzyskaæ zwolnienie z dwóch dni szko³y). 
 
Zimowy Silber by³by form± ³±czon± miêdzy RPG a LARPem. 
 
 
 | 	  
												 Rosomak - 17-10-2014, 08:06
  Ja chêtnie wezmê rody i w³adców wergundzkich (czy mam pisaæ pmkê?)
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 17-10-2014, 10:08
  W³adcy i rodu Ofirskie je¶li to rozbijamy na kraje oraz ogólnie organizacje.
 
 
Nawet bêdê móg³ dodaæ drzewo genealogiczne   . Dziêki Aver   .
												 Indiana - 17-10-2014, 11:54
  NIe musimy tego rozbijaæ na kraje, mo¿e byæ dowolny obszar albo np. grupa ludów. 
 
 
Dodam jeszcze pro forma- zobowi±zujesz siê, to znaczy "traktujê Ciê powa¿nie". Nigdy, ale to nigdy nie rób sobie z gêby cholewy i nie zobowi±zuj siê do czego¶, czego nie zrobisz. 
 
 
  
 
 
Poniewa¿ to bêdzie jak raz rody i w³adcy moj± opiek± (prawdopodobnie), to proszê o wstêpne PW na temat Waszych pomys³ów na to - chodzi mi o to, ¿eby unikn±æ sytuacji, ¿e siê narobicie, a ja bêdê musia³a odpisaæ "cholerka, ale to w ogóle nie pasuje    "
												 Owizor - 17-10-2014, 12:04
  Ojej... w zakamarkach komputera ju¿ teraz mogê znale¼æ duu¿o gotowych rzeczy    w wolnej chwili poprzesy³am na PW by omówiæ co z tego ma sens i kanoniczno¶æ...
 
 	  | Indiana napisa³/a: | 	 		  | MIASTA | 	  Skrobi±c niegdy¶ opowiadanie o losach Owizora po 2013 (które nigdy nie zosta³o dokoñczone, bo brak czasu    ) stworzy³em ca³kiem szczegó³owy opis Karantanii wraz z mapk± grodu w³±cznie...  	  | Indiana napisa³/a: | 	 		  | ORGANIZACJE i EDUKACJA | 	  ...i w tym¿e opowiadanku do¶æ du¿o te¿ opisywa³em tamtejsz± akademiê magii ziemi wraz z funkcjonowaniem akademickiego Rektoratu i Collegium   
 
Poza tym w "Dziennikach" jest ³adny gotowiec na temat Imperium, trza by go tylko nieco zaktualizowaæ i pousuwaæ informacje które nie powinny byæ powszechnie wiadome...Kiedy¶ wrzuca³em seriê mapek "kolejne etapy Wielkiej Wojny" - ostatnio znów bawi³em siê tym edytorem graficznym i opieraj±c siê o kalendarium ze strony Silbera stworzy³em seriê map do "atlasu histerycznego" - dotar³em do planszy "¶wiat po obaleniu Eudomara" (czyli 12 - na planowanych 18), bêdzie to mo¿na wrzuciæ obok kalendarium, by ³atwiej by³o ogarn±æ bieg historii ¶wiata (sam pamiêtam, ¿e mia³em z tym problem... a ucz±c siê historii realnej, baardzo mi pomaga³y atlasy historyczne, wiêc my¶lê ¿e tu te¿ siê przyda co¶ takiego)    No tylko to zw³aszcza bêdzie wymaga³o zatwierdzenia na privie, bo kalendarium ze strony tak ma³o detaliczne, tak du¿o pola na interpretacjê     	  | Indiana napisa³/a: | 	 		  | OPOWIADANIA | 	  A te to siê pisz±, choæ ró¿nie z czasem bywa... Na razie bawiê siê w epilogowe, prawdopodobnie po epilogowym wrócê do jednego którego akcja dzieje siê w Terali w 991r (Owizor taki m³ody i niewinny, ogórki takie smaczne    ), a potem to zobaczymy jak z czasem na studiach   
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 17-10-2014, 12:30
  Skoro wpisanie siê tutaj oznacza zobowi±zanie siê to na czym owo zobowi±zanie siê konkretnie polega. Jest jaki¶ limit od kiedy do kiedy mamy co¶ napisaæ ¿eby nie by³o, ¿e zlewamy temat? 
 
 
Owizor, teraz przypadkiem nie ma roku 900   ?
												 Owizor - 17-10-2014, 12:36
  Pardon, literówka, mia³em na my¶li 891   
												 Indiana - 17-10-2014, 13:46
  Reshi, za zobowi±zanie potraktujê pw    i to dopiero po ustaleniach bo mo¿e byæ tak ¿e po us³yszeniu wytycznych chêtny uzna ¿e to jednak nie jest fajne. Ró¿ne dzia³y bêd± mia³y ró¿ne warunki i terminy. Generalnie ¶wiat gry powinien byæ gotowy do aktualki czyli do ¶wi±t, a w czê¶ci mniej wa¿nej dla obecnej fabu³y do po feriach. Opowiadania mog± wej¶æ na wiosnê.
												 Verlan - 17-10-2014, 15:30
  Ja siê chêtnie zaanga¿uje do organizacji     Szczególnie, ¿e mam ju¿ pewien pomys³.    
												 Sephion - 17-10-2014, 17:52
  Ooo, super! Bardzo chêtnie wzi±³bym ORGANIZACJE: Sapientia i ETNOS: Ofir na siebie. Ten rok udowodni³ mi, ¿e z Sapientii jako organizacji mo¿na sporo wyci±gn±æ, a Ofir wa³kujê ju¿ na tyle d³ugo, ¿e przyda³oby siê co¶ z tego wykorzystaæ ^^
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 17-10-2014, 18:45
  Organizacje trzeba szybko zaklepywaæ, bo siê na szybko rozchodz±   
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | gotowy do aktualki czyli do ¶wi±t | 	  
 
Ju¿ w grudniu bêdzie aktualka :O? O dejm, a ja rok temu s±dzi³em, ¿e aktualki by³y wcze¶nie.
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  Pardon, literówka, mia³em na my¶li 891    | 	  
 
No problemo   .
 
 
Reszta informacji, jak owe wytyczne oraz warunki i terminy dla dzia³ów, bêd± powiedziane pó¼niej i dopiero wtedy bêdzie podsumowanie kto co robi?
 
 
I czy jest problem w tym aby dwie osoby robi³y jeden dzia³?
												 Danus - 17-10-2014, 20:37
 
  	  | Owizor napisa³/a: | 	 		  
 
Poza tym w "Dziennikach" jest ³adny gotowiec na temat Imperium, trza by go tylko nieco zaktualizowaæ i pousuwaæ informacje które nie powinny byæ powszechnie wiadome... | 	  
 
 
Z ca³ym szacunkiem, Pawe³, ale opis Imperium z "Dzienników" nie jest gotowcem... o ile czê¶æ informacji rzeczywi¶cie jest napisana zgodnie z prawd± (i ca³kiem ³adnym jêzykiem ale to inna kwestia ^^)  o tyle w pozosta³ej czê¶ci zdarzaj± siê przeinaczenia, brak co niektórych informacji oraz po prostu twoje pomys³y niepokrywaj±ce siê z pierwotnymi za³o¿eniami Imperium... no ale to po prostu z tego powodu, ¿e o niektórych rzeczach zwi±zanych z Imper nie wiesz... wiêc nie mog³e¶ o nich napisaæ    Tak tylko informacyjnie dla Ciebie   
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 17-10-2014, 21:00
  Sam twórca Imp. siê wypowiedzia³, ja bym z nim nie dyskotowa³   .
												 Indiana - 17-10-2014, 21:21
  Danus, ale zak³adam, ¿e to, o czym mówisz, chyba powinno nadal pozostaæ utajnione, nie?   
												 Fr±czek - 17-10-2014, 21:43
 
  	  | Indiana napisa³/a: | 	 		  | to, o czym mówisz, chyba powinno nadal pozostaæ utajnione, | 	  
 
 
Stop cenzurze w internecie!                  
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 17-10-2014, 22:04
  Mówimy o tym, ¿e ród Astorii to tak naprawdê ród castorów   ?
												 Danus - 17-10-2014, 22:13
 
  	  | Indiana napisa³/a: | 	 		  Danus, ale zak³adam, ¿e to, o czym mówisz, chyba powinno nadal pozostaæ utajnione, nie?    | 	  
 
 
Czê¶æ rzeczy tak, ale dzisiaj przegl±da³em sobie opis Imperium w "Dziennikach" oraz pierwowzór opisu Imperium i zauwa¿y³em, ¿e niektóre informacje podane przez Paw... Owizora (    ) s± b³êdne... a na tyle nie szkodliwe, i¿ ich umieszczenie nie by³oby chyba niczym straszliwym   
 
 
PS.
 
Aczkolwiek mogê siê myliæ, byæ mo¿e bagatelizuje stopieñ wa¿no¶ci co niektórych info   
												 Leite - 17-10-2014, 22:40
  Indi, ja baaardzo chêtnie opowiadanie (konkretniej ba¶nie i legendy), poniewa¿ my¶lê, ¿e dobrze mi to idzie..
 
I chcê siê tak¿e zg³osiæ do udoskonalania mapy ^.^ 
 
 
 
 
.....oczywi¶cie je¿eli pozwolicie pierwszorocznej silberowiance co¶ takiego zrobiæ     
 
No i zg³aszam siê do "Pie¶ni odleg³ych ziemi" jako ewentualny flet poprzeczny ^.^
												 Indiana - 18-10-2014, 00:37
 
  	  | Reshi napisa³/a: | 	 		  |  ród castorów | 	   To bycie castorem jest dziedziczne... ?    
 
 
Leite, a widzisz tam gdzie¶ zastrze¿enie "nie dotyczy pierwszorocznych silberowiczów"?    
 
 
Dobra, ¿eby sobie nie zawracaæ niepotrzebnie ogonków:
 
 
 Indiana:
 
-  ARMIA
 
 -  RODY I W£ADCY
 
 
Elfgar:
 
 -  MIASTA
 
 -  MAPA
 
 
Wulfryk:
 
 -  ORGANIZACJE (za wyj±tkiem poni¿ej)
 
 -  ETNOS 
 
 
Wamp:
 
 -  OPOWIADANIA
 
 -  HANDEL
 
 
Illima:
 
 -  SAPIENTIA
 
 -  CECH ZABÓJCÓW
 
 -  TALSOI flota i armia
 
 -  IMPERIUM 
  
 
To tam s³aæ PW.
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 18-10-2014, 01:29
 
  	  | Cytat: | 	 		  To bycie castorem jest dziedziczne... ?     | 	  
 
A kto mówi³, ¿e dziedziczne, mo¿e po prostu ka¿dego z nich wybrali bo tacy dobrzy byli   .
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 19-10-2014, 03:07
  PW wysy³am do OGarniacza poszczególnego dzia³u (np. do Ilimy o imperium, do wamp o handel a do elfgara o miasta) czy jedn± wiadomo¶æ do Indi w której piszemy co chcemy robiæ a potem do danych ludzi z kadry, je¶li dany temat nie jest zajêty?
												 Indiana - 19-10-2014, 12:24
  Do ogarniacza   
												 Leite - 19-10-2014, 18:40
  Hmm mam pytanie/sugestiê w kwestii rodów. Nie zamierzam siê tym zajmowaæ, ale mo¿na by daæ do rodów postacie do odgrywu albo miejsca na dan± postaæ. W sensie, ¿e np. w jednym miejscu pisze "Geralt" - postaæ do odgrywu i tylko imiê jest albo ¿e pod jak±¶ par± jest puste miejsce, jakby kto¶ chcia³ siê wpasowaæ do rodów, typu:
 
    Nefia + Tim
 
~~~~~~|
 
  *puste miejsce na postaæ*
 
 
My¶licie, ¿e co¶ takiego by mo¿na zrobiæ?
 
Oczywi¶cie to lu¼na propozycja
												 Rosomak - 19-10-2014, 18:50
  Jak kto¶ chce zagraæ postaci± z jakiego¶ rodu to sobie we¼mie gotow±.
												 Powój - 19-10-2014, 19:25
  Em, jak nie by³o opisanych rodów to gracze sobie grali szlachcicami, tylko sami sobie ród opracowywali i tyle.
												 Leite - 19-10-2014, 19:30
  Ok, to tylko taka lu¼na sugestia, bo przecie¿ nie wszyscy chc± graæ "gotowcami"
 
 
Mam inne pytanie, czy kto¶, kto robi rody/etnosy z Laro, chce u¿ywaæ jaki¶ nazw miast, wiosek, co¶, co jest na mapie, bo mam zamiar takow± tworzyæ?
 
EDIT:
 
¯eby by³o w miarê spójnie
												 Indiana - 19-10-2014, 20:42
  Nikt siê na razie do Laro nie zg³osi³. 
 
 
Gotowcom jestem przeciw, bo z do¶wiadczenia wiemy, ¿e gracze wezm± wszystko, tylko nie gotowce   
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 19-10-2014, 20:47
  A jak napiszê a ankiecie, ¿e jestem jedn± z wa¿nych osób w pañstwie, np. Hrabiom Hilduinem Ermollim, to przejdzie   ?
												 Leite - 19-10-2014, 21:07
  No te¿ w³a¶nie dlatego piszê, ¿eby osoby pisz±ce rody zostawi³y jakie¶ ewentualnie puste miejsca, gdyby kto¶ siê chcia³ wpisaæ   
												 Fr±czek - 19-10-2014, 23:33
  Leite, jak wyobra¿asz sobie dziure w opracowywanym drzewie genealogicznym? -.-
 
Po prostu gracz sobie wymy¶li ród. ..
												 Sephion - 20-10-2014, 01:06
  My¶lê Shatan, ¿e po prostu na samym dole drzewa by³yby wolne miejsca, zaznaczone jako "dla gracza" i mo¿liwe do wykorzystania przez graczy chc±cych graæ synem b±d¼ córk± pochodz±c± z tego rodu. Moim skromnym to fajny pomys³, ale tak jak Indi wspomina³a, ma³o kto chce graæ gotowcem, i wiêkszo¶æ graczy wola³a bêdzie pewnie wymy¶lenie w³asnego rodu.
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 20-10-2014, 01:08
  Mo¿na to wykorzystaæ do wprowadzenia lokalnych rodów na teren gry. Tak, ¿e wiêkszo¶æ gracz, przynajmniej ci którzy co¶ tam czytali bêdzie widzia³a od razu kim s±.
												 Fr±czek - 20-10-2014, 01:09
  No, pomys³ z do³em drzewka jest spoko   
 
Chodzi o to, zeby kto¶nie wype³ni³ pustego miejsca w ¶rodku rodu postaci±, która zupe³nie nie pasuje ^.^
												 Indiana - 20-10-2014, 01:57
  Kurczê no, nie widzê problemu, ¿eby kto¶ przyj±³ gotow± istniej±c± postaæ z do³u "drzewka". Istnieje granica "koksno¶ci" postaci (wiêc Reshi, otó¿... NIE    ), wiêc wypasionego arystokraty nie ma co wybieraæ, ale jakiego¶ spokrewnionego - nie widzê problemu. Je¶li uwa¿acie, ¿e kto¶ bêdzie chcia³ braæ takie "gotowce" to w sumie nie widzê przeciwwskazañ, jestem za tym jednak, ¿eby dla porz±dku daæ im imiona.
												 Owizor - 20-10-2014, 12:08
  W 2010 niektórzy gracze dostali postaci z rodu dar Mawarot, który pretendowa³ do tronu Wergundii. W 2013 by³y wypisane (o ile siê orientujê) rodzinki pod znakiem Karany. W tym roku by³y bardzo dok³adnie opisane dwie najwiêksze rodziny rz±dz±ce Lig± Kupieck±, a my mieli¶my swobodê w tworzeniu trzeciej z rodzin...
 
Gracze lubi± mieæ dowolno¶æ w tworzeniu swoich postaci, w±tpiê by by³o branie na puste sloty... o wiele atrakcyjniejsze by³oby ograniczenie siê do samych opisów rodzin pojawiaj±cych siê w grze, które gracze mogliby siê dowolnie wpisaæ. Czyli co¶ w stylu: "ród X jest taki a taki, znane postacie z tego rodu to pan Y oraz Z, ród ma uk³ady z tym i tamtym rodem, ma tak± oto burzliw± historiê, cechy rozpoznawalne tego rodu to przepaski w kolorze kolorowym" - i adnotacja, ¿e ród ma istotny w±tek w fabule i gracze mog± siê doñ podpi±æ jako potomstwo/rodzeñstwo/kuzynostwo/cioteczne-styrjostwo-matki-szwagra-syna wymienionych postaci   
 
S³owem: sloty i gotowce to (moim skromnym) przesada, ale informacje o rodzie do którego mo¿na siê wpi±æ s± dobrym pomys³em   
												 Indiana - 20-10-2014, 13:15
 
  	  | Owizor napisa³/a: | 	 		  | adnotacja, ¿e ród ma istotny w±tek w fabule | 	   Haha    Bardzo ¶mieszne    
 
- Hm, ciekawe, kto jest morderc±...
 
- Pewnie ród x!
 
- Sk±d wiesz?
 
- Bo na stronie by³o, ¿e maj± udzia³ w fabule         
 
 
Otó¿ NIE    
 
 
Ale poza tym absolutnie siê zgadzam, bo naprawdê gracze, którzy wezm± puste okienka, to bêdzie jaki¶ turbo ewenement. A je¶li ju¿, to tak jak mówi³am - przecie¿ je¶li kto¶ zechce wzi±æ gotowca, to mo¿e wzi±æ ca³± postaæ, byle nie by³a koksna.
												 Hodo - 20-10-2014, 15:09
  Widzê, ¿e w tym roku na Silberze panuje moda na granie rodami...     Przejdzie jak wszystkie inne   
												 Aver - 20-10-2014, 18:55
  Hej, granie postaci± z do³u drzewka jest ca³kiem ¶miechowe, zw³aszcza, je¶li brat Twojego dziadka i jego przyszywany syn byli graczami, a drzewko zosta³o stworzone przez Ciebie (polecam i pozdrawiam, Emilia da Tirelli    )
												 Rosomak - 20-10-2014, 19:00
  No wiesz, ja aktualnie jestem (je¶li dobrze liczê) szósty w kolejce do dziedziczenia D: A dwaj kolejni gracze zg³osili siê  na moich kuzynów i s± jeszcze dalej   
												 Aver - 20-10-2014, 19:04
  Prych, chcesz porozmawiaæ o dziedziczeniu, kiedy Twoja babka chce Ciê wydaæ za m±¿ jak najszybciej, bo twierdzi, ¿e wda³a¶ siê w ojca i za Huna nie umiesz gospodarzyæ Krucz± Ska³±, a Twój m³odszy brat ma 15 lat i nie mo¿e prawnie byæ owej Ska³y w³adc±? :v
												 Rosomak - 20-10-2014, 19:08
  U mnie na drodze stoj± mój ojciec, jego brat, mój brat, jego dzieci, jego ¿ona... A i tak ksiêstwem rz±dzi jeszcze dziadek D:
 
EDIT:
 
Przede mn± jest jeszcze moja matka   
												 Aver - 20-10-2014, 19:10
  Eryce na przeszkodzie stoi ambitna babcia od strony tatu¶ka (kochana babcia Irmina...), Emilii na przeszkodzie stoi spooooooooooro osób, od ulundo pocz±wszy po wuju Reshim skoñczywszy   
												 Leite - 20-10-2014, 22:59
  I co, robimy genealogiê i nagle ni st±d, ni z ow±d jest nowy ród? ^^ Poda³am przyk³ad wy¿ej, no ale to tylko sugestia. Mo¿na tez zrobiæ tak, ¿e je¿eli gracz chce siê "dopisaæ" do drzewa to mówi komu¶ tam od tego¿ drzewa i ta osoba go dopisuje
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 20-10-2014, 23:15
  Wuj Reshi bêdzie czuwa³    ,uwa¿aj co pijesz   .  Ale i tak najpierw muszê sam prze¿yæ     , nie wiem co gorsze Ylva czy reszta tych co chc± mnie zabiæ   .
												 Rosomak - 20-10-2014, 23:38
  Leite - Ale ty naprawdê my¶lisz ¿e opisujemy wszystkie istniej±ce rody?
												 Indiana - 20-10-2014, 23:48
 
  	  | Reshi napisa³/a: | 	 		  | nie wiem co gorsze Ylva czy reszta | 	   Ja wiem     
 
 
 	  | Rosomak napisa³/a: | 	 		  | opisujemy wszystkie istniej±ce rody | 	   Dementujê, jak co¶    G³ówne.
												 Rosomak - 21-10-2014, 00:34
 
  	  | Cytat: | 	 		    	  | Cytat: | 	 		  
 
opisujemy wszystkie istniej±ce rody | 	  
 
Dementujê, jak co¶  G³ówne | 	  
 
To ja w³a¶nie to napisa³em :p
												 Indiana - 21-10-2014, 00:58
  Widzê.      Potwierdzi³am to, co napisa³e¶.
												 Reshion vol 2 Electric Bo - 21-10-2014, 01:04
 
  	  | Indiana napisa³/a: | 	 		   	  | Reshi napisa³/a: | 	 		  | nie wiem co gorsze Ylva czy reszta | 	   Ja wiem      | 	  
 
 
Ju¿ siê bojê co wyczytam w tej aktualcê........   .
												 Leite - 21-10-2014, 22:42
  No dobra, g³ówne...a jak kto¶ chce do g³ównego...a niewa¿ne ;-;
 
Indi, jak ci idzie ³±cznikowe?
												 Indiana - 22-10-2014, 01:50
  Hola hola    £±cznikowe pojawiaj± siê NIE wcze¶niej ni¿ aktualki! A zazwyczaj pó¼niej    
 
Wiêc póki co nie idzie w ogóle   
												 Narcyz - 22-10-2014, 20:29
  Temat ¦wiat Silbera w rêkach graczy zacz±³ powoli odbiegaæ od tematu ¦wiat Silbera w rêkach graczy i kierowaæ siê ku ³±cznikowemu   
 
 
Ja móg³bym opisaæ funkcjonowanie rady Shamarothu i jeden czy dwa wa¿niejsze krasnoludzkie rody, a szczególnie najistotniejsze persony.
 
Funkcjonowanie rady klanów (nabór, czas spotkañ, siedziba, podejmowanie decyzji) te¿ zalicza siê do dzia³u Indiany? 
 
A je¿eli tak, to jaka¶ dobra dusza poda jaki to dok³adnie adres?
												 Indiana - 22-10-2014, 21:09
  Nawet je¶li siê nie zalicza, to jako ¿e i tak krasoludy mam "pod opiek±", to chêtnie. 
 
Pisz na PW   
												 Narcyz - 22-10-2014, 22:57
  Wstyd siê przyznaæ, ale dok³adnie o PW mi chodzi³o    
												 Indiana - 22-10-2014, 23:04
  Wiêc napisz do mnie na PW po prostu    Otwórz skrzynkê wiadomo¶ci, w rubryce adresata wpisz "indiana" i tyle   
												 Nem - 29-10-2014, 10:51
  Hmmm... Ja mog³abym spróbowaæ opisaæ religiê Pethabanu bazuj±c na Hinduizmie i pogrzebaæ w ichniejszej mitologii, ale od razu zaznaczam, ¿e za prêdko to nie powstanie, bo to do¶æ skomplikowana sprawa...
												 Indiana - 05-11-2014, 18:18
  Hej hej, gdyby kto¶ chcia³ co¶ jeszcze ze ¶wiata gry, etnosu lub armii pisaæ, to czekam na PW!   
												 Fr±czek - 05-11-2014, 19:54
  Indi, jak siê wyrobie ze swoj± robot±, to mo¿e jeszcze co¶ wezmê   
												 Indiana - 05-11-2014, 20:20
  Spoko     W³a¶nie w ramach przygotowañ czyta³am stare opowiadania i stwierdzam, ¿e jest tam milion detali z armii wergundzkiej, których nigdy nie wykorzysta³am. Zw³aszcza w opowiadaniu o Arden. Tam jest te¿ w pieruny o Tryncie i jarlach.
												 
					 | 
				 
			 
		 |