Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

¦wiat gry - ¦wiat Silbera w rêkach graczy - edycja 2016

Indiana - 22-02-2016, 23:05
Temat postu: ¦wiat Silbera w rêkach graczy - edycja 2016
Wamp og³osi³a dzi¶ na wampejd¿u, to ja poprawiê tutaj - zaczynamy powtórkê z zesz³ego roku. Macie ju¿ od dawna wielki wp³yw na ¶wiat gry, chcemy wiêc, ¿eby¶cie nie tylko w ramach obozów i rêkami postaci wspó³tworzyli go razem z nami.
Zapraszamy wiêc do kszta³towania Silbera.

AKTUALIZACJA ¦WIATA GRY - SILBER 2016

Za³o¿enia.
¦wiat Silbera siê rozrasta. Zauwa¿y³ to ka¿dy, kto ma okazjê obserwowaæ go d³u¿ej ni¿ rok. Po ka¿dym roku ilo¶æ informacji wzrasta i powoli zaczyna przekraczaæ ilo¶æ, mo¿liw± do koordynowania przez jedn± czy nawet cztery osoby (Fabularna).
Jednocze¶nie ro¶nie potrzeba zej¶cia do wewn±trz tego ¶wiata, uszczegó³awiania go i obrazowania. My podzielamy tê potrzebê, a jednocze¶nie – wiemy, ¿e nie mamy do¶æ si³ przerobowych, by na tym poziomie szczegó³owo¶ci ud¼wign±æ zadanie. To raz. A dwa – wiemy, ¿e wielu graczy ma du¿y sentyment do Silbera, równie du¿y jak kreatywno¶æ i wyobra¼niê.
No wiêc krótko – zapraszamy do wspó³tworzenia detali ¶wiata.

Ka¿dy dzia³ jest pod opiek± kogo¶ z Fabularnej, z kim bêdzie mo¿na ustaliæ szczegó³y i termin wykonania zadania.


Dzia³y, do których opisywania mo¿na siê zg³aszaæ:
MIASTA – wybierz rejon ¶wiata, np. jedno z pañstw albo te¿ jaki¶ obszar, przyk³adowo nadmorski. Usytuuj na nim kilka – kilkana¶cie miast, zró¿nicowanych ze wzglêdu na narodowo¶æ, religiê, zatrudnienie mieszkañców. Opisz je. Pos³u¿ siê najlepiej znanymi Ci miastami historycznymi, które mog³yby pos³u¿yæ Ci za pierwowzór, podobnie w opisie budynków. Je¶li s± jakie¶ warunki, które chcia³by¶ stworzyæ, przyk³adowo jednolite prawo miejskie czy pomys³y z jednej szko³y architektów – uwzglêdnij to w opisie.

W£ADCY I RODY
– je¶li pasjonuje Ciê heraldyka i genealogia, to bêdzie temat dla Ciebie. Kto ma wp³yw na politykê Pó³nocy, z kim musz± liczyæ siê Qa? Kogo z kim ³±cz± wiêzy pokrewieñstwa, kto od kogo jest zale¿ny i dlaczego. Wybierz jakie¶ pañstwo lub rejon, obejmuj±cy kilka pañstw. Opisz rz±dz±ce nim rody lub wp³ywowych ludzi. Dodaj ich herby, zawo³ania, skrócone ¿yciorysy, anegdoty. Pamiêtaj o podporz±dkowaniu naturze konkretnego etnosu – imiona, budowa nazwisk, formy prawne i tytularne – to wszystko musi pasowaæ do kraju, o którym piszesz.
Je¶li nie wiesz, jak to po³±czyæ z obecn± trudn± sytuacj± na pó³nocy, opisz wersjê "sprzed wojny".


ETNOS – to temat dla mi³o¶ników rozmaito¶ci folkloru. Od dawna d±¿ymy do tego, ¿eby postaci mog³y zewnêtrznie ró¿niæ siê w zale¿no¶ci od miejsca swojego pochodzenia. Wybierz wiêc jaki¶ kraj lub rejon ¶wiata i opisz pod wzglêdem etnografii – stroje, zwyczaje, przys³owia, powiedzonka, przes±dy i ich przyczyny, akcent, odmiana pisma, kalendarz, obchodzenie ¶wi±t. Wszystkie detale, po których mo¿na okre¶liæ, ¿e kto¶ pochodzi z jakiego¶ miejsca. Pos³u¿ siê rzeczywistymi wzorami – po czym rozpoznasz górala z Tatr, a po czym kogo¶ z Wielkopolski? Pamiêtaj, ¿e ca³o¶æ musi byæ spójna, tj. trzymaæ siê regu³ konkretnego etnosu.
Dotyczy to tak¿e pañstwa Qa.
Zanim zaczniesz cokolwiek pisaæ, najpierw dogadaj siê z osob±, która prowadzi tê konkretn± nacjê.

ARMIE – dla mi³o¶ników wojskowo¶ci. Wybierz ulubiony kraj lub kilka i opisz dok³adnie strukturê jego si³ zbrojnych, stopnie, stosowan± taktykê etc. UWAGA – nie opracowuj dok³adnych mundurów, bo mo¿emy nie byæ w stanie ich zrealizowaæ. Zamiast tego pos³uguj siê niewielkimi oznaczeniami i detalami – symbolami na p³aszczach, karwaszach, wzorami naramienników. Uwzglêdnij tak¿e takie elementy jak wywiad, milicjê miejsk±, pograniczników, gwardiê w³adców. Wzoruj siê na przyjêtych dla danego kraju wzorcach, ale nie kopiuj ich bezpo¶rednio.
Dodaj tak¿e nazwiska obecnych najwy¿szych dowódców, mog± byæ tak¿e historie s³awnych bitew, znaki poszczególnych, co bardziej znanych oddzia³ów i inne szczegó³y.

WALUTA I HANDEL – co¶ dla osób z ¿y³k± do ekonomii i interesów. Waluty w grze znamy, ale czy zawsze wiemy, co, gdzie i ile mo¿emy za nie zakupiæ? Znajdujesz gdzie¶ woreczek z monetami – potrafisz oceniæ na oko jego warto¶æ? A przyda³oby siê. W tym dziale mog³yby znale¼æ siê opisy rynku i warto¶ci pieni±dza, zasady handlu, funkcjonuj±ce c³a, prawa i cechy kupieckie, wzory monet, warto¶ci klejnotów. I przyk³adowe pensje, ¿eby¶ wiedzia³, ile zap³aciæ np. najemnikowi.

MAPA – dla tych, którzy lubi± rysowaæ teren. Wybierz miejsce na mapie i wykonaj jego „zbli¿enie” – dorysuj miasta i wioski, mniejsze góry i ich przebieg, rzeki i strumienie i inne elementy terenu, nadaj im nazwy. Mo¿esz to zrobiæ z gotowych elementów w PS albo samodzielnie, o³ówkiem.

PRZYRODA - ro¶linno¶æ, zwierzaki, zielniki, bestiariusze, opracowane dla ca³ego ¶wiata gry lub szczegó³owe dla jakiego¶ obszaru. By³oby dobrze, gdyby opracowania uwzglêdnia³y mo¿liwie du¿e zespolenie ze ¶wiatem rzeczywistym.
Przyk³adowo - w zielniku:
- pokrzywa + rysunek pokrzywy + opis pokrzywy + zastosowanie jej w alchemii i magii, druidyzmie i zielarstwie.
W bestiariuszu:
- lis + opis lisa, jego obyczajów, rysunek, rysunek ¶ladów + opis mutacji lisa w aguarê na zapo³udniu

OPOWIADANIA – nie masz zaciêcia do opisów, za to fantazjê i lekkie pióro? Ok, to te¿ siê przyda. Opowiadania – mog± zawieraæ historie znanych postaci, mog± opisywaæ ba¶nie i legendy ¶wiata gry, opowiadaæ o historii, wojnie, bohaterach, mitach. Wybierz temat – i napisz.

W³a¶ciwie do wszystkich zbiorczo nale¿y dopisaæ - je¶li nie wiesz, co siê dzieje z danym aspektem ¶wiata po podboju Qa, mo¿esz go opracowaæ w wersji "sprzed wojny", a my to ju¿ dostosujemy.

Procedura wygl±da tak, ¿e piszecie, czym chcieliby¶cie siê zaj±æ, a odpowiedni cz³owiek z eFki siê zg³asza i z nim uzgadniacie detale produkcji :)
To tego - powodzenia :)

Powój - 22-02-2016, 23:21

Dobra, to jak wiadomo od jakiego¶ czasu, wziê³am na warsztat opowiadanie trochê tryntyjskie. Wziê³abym jeszcze jakie¶ mo¿e quacze.
Indiana - 22-02-2016, 23:37

Oki. Trynt w rêkach Wojta. Qa w rêkach Wamp :)
Aver - 23-02-2016, 00:59

Mapy, dla wszystkich regionów mapy, prosto z averowej kanciapy :D :D

A tak powa¿nie - mogê zaktualizowaæ i ciutkê poprawiæ tamte z zesz³ego roku, tj. Shamaroth i Fiord. Do tego mogê ogarn±æ w ogóle mapy fizyczne rejonów, tylko rzeknijcie, na które jest zapotrzebowanie ;)

I mo¿e, jak znajdê ciutku czasu, do³o¿ê conieco do bestiariusza, ale raczej nik³e szanse ._.

Indiana - 23-02-2016, 01:07

Nie jest tajemnic±, ¿e gramy w Wergundii, blisko Bramy Itaryjskiej i tamten obszar by³by najbardziej potrzebny. Ale to do konsultacji z....
... no ze mn±, to chyba mój przydzia³ :D

Nivalfen - 23-02-2016, 01:11

To ja chcia³ zg³osiæ chêæ rozwiniêcia ³owców potworów jako profesji (mam ³adniutk± wstêpn± wersjê gotow±) choæ i przy bestiariuszu mogê pod³ubaæ <3
Indiana - 23-02-2016, 01:14

£owca potworów - do mnie,
bestiariusz - do Wojta
(eFka, jak co¶ pomylê, to mnie poprawcie ;) )

Szrapnel - 23-02-2016, 01:33

A mo¿na siê mo¿e zaj±æ stworzeniem nowej klasy? Mianowicie chodzi mi o wergundzkiego maga bojowego?
Indiana - 23-02-2016, 01:59

Klasy, milordzie, s± trzy i trzy zostan±. To, o czym mówisz, to specjalizacja profesji "mag" :)
Tak, mo¿na.
TO po po³owie do mnie i do Elki.

Szrapnel - 23-02-2016, 02:03

Jakkolwiek by¶my tego nie nazwali my¶limy o tym samym.
Dobra. To ja to biorê.

Indiana - 23-02-2016, 02:11

Ok, to czekam na pomys³y :D
Kodran - 23-02-2016, 09:16

Miasta wci±¿ u Elfgara?
Indiana - 23-02-2016, 12:33

Nope. Tym razem wg rejonu ¶wiata :)
Linye - 24-02-2016, 13:45

Mog³abym narysowaæ proste, przyk³adowe stroje dla poszczególnych krain (np.takie co¶ jak w za³±czniku, tylko tam zapomnia³am pasek dodaæ...)

Poza tym zg³aszam chêæ stworzenia mapy dla jakiego¶ obszaru, który by³by potrzebny. Je¿eli wszystkie s± potrzebne, to najchêtniej zajê³abym siê Teral±. No ale je¶li co¶ inne jest wa¿niejsze, to chêtnie zrobiê te¿ co¶ innego.

Jeszcze mam pomys³ stworzenie pewnej nowej organizacji...

Poza tym, je¿eli kto¶ potrzebowa³by rysunków, odrysowanych ze zdjêæ, jak ni¿ej w przyk³adach, to zg³aszam siê do ich wykonania. Tylko podkre¶lam, odrysowane od zdjêæ, rysowanie czego¶ skomplikowanego od zera jest dla mnie zbyt... skomplikowane...
Mam nadziejê, ¿e autorzy zdjêæ, które by³y baz± do rysunku, i osoby na nich bêd±ce mnie nie zjedz± za to, ¿e ich u¿y³am...

Indiana - 24-02-2016, 14:20

Oki super, to chyba przejmuje Wamp, jako, ¿e siê ju¿ zajmuje analogicznym tematem.
Halo, Wamp? :) :)

Rivus - 24-02-2016, 16:55

Mogê siê zaj±æ bestiariuszem Wergundii (o ile mo¿liwe , ¿eby w Wergundii by³y specyficzne potwory :P )
Indiana - 24-02-2016, 17:14

Potwory raczej maj± zasiêg regionalny, a nie wg granic pañstw. Wiêc je¶li ju¿ to albo potwory pó³nocy (na pn od Sankary) albo potwory doliny Sankary.
Rivus - 24-02-2016, 18:47

Ok ;) W takim razie potwory doliny Sankary
Leite - 24-02-2016, 22:53

Bestiariusz! Mogê :D
Albo opowiadania

wampirka - 24-02-2016, 22:56

Indiana napisa³/a:
Oki super, to chyba przejmuje Wamp, jako, ¿e siê ju¿ zajmuje analogicznym tematem.
Halo, Wamp?

Tak, tak, do mje :3

Super by³oby te potwory poodrysowywaæ, do³o¿ymy wtedy do bestairiusza :3

Verlan - 25-02-2016, 11:16

To ja bym sobie Itharos jako¶ dok³adniej opisa³… i okolice :D A jak co¶ siê uda to opowiadanko z kategorii "jak to kiedy¶ by³o fajnie, a teraz jest ¼le", te¿ w okolicach Itharos.
Indiana - 25-02-2016, 12:16

Przy okazji potworów i ich rysowania - zwracam tylko na jego uwagê. Cokolwiek stworzycie, powinno móc siê pojawiæ w grze (tak, nawet je¶li jest 5-m voghernem :D ), wiêc prosimy, alby nie by³y to opisy bardzo detaliczne, ale powinny zawieraæ jakie¶ bardzo charakterystyczne widoczne cechy, które u³atwi± rozpoznanie go.
Onfis - 25-02-2016, 16:42

Verlan napisa³/a:
To ja bym sobie Itharos jako¶ dok³adniej opisa³

Ofiry zapraszam do mnie :3

Leite - 25-02-2016, 22:02

Indiana napisa³/a:
Przy okazji potworów i ich rysowania - zwracam tylko na jego uwagê. Cokolwiek stworzycie, powinno móc siê pojawiæ w grze (tak, nawet je¶li jest 5-m voghernem :D ), wiêc prosimy, alby nie by³y to opisy bardzo detaliczne, ale powinny zawieraæ jakie¶ bardzo charakterystyczne widoczne cechy, które u³atwi± rozpoznanie go.

Siê robi!

Lutha - 27-02-2016, 22:53

My¶lê, ¿e razem z Likopem mo¿emy, je¶li nie w pe³ni, to chocia¿ w czê¶ci, ogarn±æ temat walut i handlu :)
Lutha - 02-03-2016, 00:09

Do kogo mamy siê zwracaæ z pytaniami na ten temat?
Indiana - 02-03-2016, 00:41

Przepraszam, juz odpisujê :)
To bêdzie przydzia³ do Onfisa albo do Elki... Ch³opaki, przyznaæ siê, który to ma w kompetencjach, bo nie pamiêtam!

Rivus - 02-03-2016, 01:12

A ja mam bestiariusz wys³aæ do Wojta ? Mailem czy PW tu na karczmie ?
Onfis - 02-03-2016, 01:16

Ja siê do niczego nie przyznajê :P
Indiana - 02-03-2016, 01:21

Droga wysy³ki dowolna, chyba, ¿e kto¶ z kadry preferuje jako¶ - to pisaæ :)
Do mnie mo¿na PW lub mailem, je¶li mo¿na to nie przez fb, bo tam mi zawsze ginie.

To handel i waluty ma Elidis? BO serio nie pamiêtam przydzia³ów.

Elidis - 02-03-2016, 19:17

Waluty i handel to zaiste ja. :3

Kontakt PW, a najlepiej Facebook. ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group