Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozmowa o Rasach i Klasach 2013
Autor Wiadomość
Frodo 

Skąd: z Katowic
  Wysłany: 01-03-2013, 20:06   Rozmowa o Rasach i Klasach 2013

Hej
Jako że pojawiły się dość duże zmiany w systemie klas i ras, to pomyślałem, że wypada zrobić temat, dotyczący tylko tego zagadnienia. Prosiłbym o kulturalną rozmowę, gdyż dość mam równego hejtowania nowiutkiego systemu :)
Zaczynając już dyskusję, chciałbym spytać się Ciebie, drogi czytelniku, co uważasz o systemie takim, że klasy są zależne od ras oraz różnej ilości możliwych ciosów (do wytrzymania) przez poszczególne rasy i klasy? :)
Ostatnio zmieniony przez Frodo 01-03-2013, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aerant 
zwany też Ortem


Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 01-03-2013, 20:20   

Cóż jest to chyba logiczne nie? ;)

Wojownik zniesie więcej niż mag, ponieważ gdy ten siedział z nosem w księgach, on trenował, walczył i biegał w zbroi po lasach :D

Rasy również obrazują wychowanie/predyspozycje. Krasnolud jest, jak każdy widzi zły, brodaty i masywny, więc wytrzyma dłużej na ringu niż np. elf czy niziołek.
_________________
Normal 2011- Mroczny kapłan Widy z własną gwardią
Weteran 2012- Kapłan Styrwita co dla Styrii głowę stracił, a następnie krasnoludzki kowal run
Weteran 2013- Wergundzki paladyn Modwita i dziesiętnik XXII w zbroi z karimaty co to heroicznie poległ w obronie fortalicji
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 01-03-2013, 20:44   

Właśnie to mi się podoba w tym obozie: taka logika ;)

Ludzie są tacy, jaka profesja
Elfy mają ładny podział klas, jako Laro i zwykłe. Elf z Laro może grać magiem z 3 życiami co w innych rasach jest niemożliwe
Krasnoludy... tutaj się nie wypowiem, bo nie znam się
Ulundo fajne jest, gdyż albowiem są jakby połączeni z danym żywiołem, co może być dobre w praktyce
Niziołki, czyli ograniczenie strefy obrażeń, lecz wszystkie hobbity mogą otrzymać tylko jedno obrażenie

Do wyboru, do koloru :) Właściwie zrobię nawet ankietę, kim będziecie grać, na jakich turnusach :) U GÓRY! :) (jak się ograniczenie 15 minut skończy)
Ostatnio zmieniony przez Frodo 01-03-2013, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 01-03-2013, 21:02   

Kurczę. Jak usunąć temat? :D
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Abel 

Wysłany: 01-03-2013, 22:01   

A co, zły jest?
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 01-03-2013, 22:17   

Właśnie nie wiem :D
Cierpię na syndrom strachu przed negatywnymi komentarzami i jak czytam ten temat, to nie jestem pewien ;)
Ale zostawiam i czekam na dalsze komentarze, chociaż przydałoby się przysunąć jakieś pytanie ...
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 01-03-2013, 23:33   

[Negatywny Komentarz]





No, ale żeby nie było, że spam. Ja uważam, że aktualny podział jej sensowny, w sensie ta ilość ran które każdy może znieść. Chociaż teraz, jako, że i tak mam zamiar grać uzdrowicielem to nie wiem czy będę wyciągać nos poza szereg. c:
Klasy? Są świetne, wreszcie krasnolud nie ma tego co elf w klasach, a człowiek jako uniwersalny i tak jest świetny.
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-03-2013, 00:10   

Powój napisał/a:
Chociaż teraz, jako, że i tak mam zamiar grać uzdrowicielem to nie wiem czy będę wyciągać nos poza szereg. c:
Myślę, że nie ma co dramatyzować :) Pamiętaj, że obecne najsłabsze bojowo profesje mają takie możliwości, jakie wcześniej miały wszystkie :)

Oczywiście dorzucę jeszcze wyjaśnienia względem tej logiki, którą zauważyliście :) Chodziło nam w dużej mierze o to, że osoba obyta z walką - czyli nie taka, która dobrze walczy, ale taka, która często walczy - jest po prostu bardziej odporna na ból. Naturalna w każdej walce adrenalina pozwala takim osobom odczuć obrażenia nieco później niż tym mniej "obitym". Jednocześnie mamy rasy - np. krasnoludy, które wyższą odporność na ból mają wrodzoną, a do tego dzięki mocniejszej budowie (czyli mocne kości plus dużo mięśni) rzadziej ulegają obrażeniom. Ich odwrotnością są niziołki, z natury delikatnej budowy.

Jak już mówiliśmy, największą obawą na tą chwilę jest, że w trakcie gry będziemy tracić klimat, gmatwając się w matematykę. Ale mam nadzieję, że uda się nam wypracować jakiś fajny sposób, żeby zniwelować ten problem :)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 02-03-2013, 20:00   

Hmmm.
Jeden z głównych problemów, to właśnie możliwość wykłócania się o "życia" ( tak. Wiem, że to nie są ż y c i a tylko i l o ś ć ran do wytrzymania :D )
Nim jednak na coś wpadniemy, to chciałbym napisać tu moje spostrzeżenie :
Jak się jedzie pierwszy lub drugi raz na Obóz, to najczęściej płeć brzydka wybiera wojowników, przez co są sytuację, że woj może i mieć te 5 żyć, ale walczy fatalnie i szybko pada. Gdy już jedziemy drugi raz lub trzeci, to myślimy dłużej nad postacią i wybieramy ciekawych bohaterów, najczęściej takie "przygotowania" są, gdy gracz wybiera się na inny turnus, niż Urwis. Dlatego wydaje mi się, że na takim Weteranie lub Dla Początkujących dla starszych (14-18) drużyny mogą być znacznie lepiej zorganizowane niż na takim Urwisie, co może wydawać się oczywiste.


Ale trzymając się tematu, to chciałbym zadać Ci dwa pytania :
1) Jaką klasę i rasę wybierzesz na rok 2013?
2) Czy uważasz poszczególne kombinacje Rasa/Klasa za zbyt mocne a inne za zbyt słabe?
Co do drugiego pytania, to chodzi mi o opinię Graczy, gdyż warto by więcej osób posłuchało opinii innych i sami się nad tym zastanowili i a) obalili to stwierdzenie b) przyznali rację (co, mam nadzieję, się nie stanie, bo może to być strasznie de-motywujące)
To jak? :D
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-03-2013, 20:25   

Ale jako OG nie mogę być orkię :C
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 02-03-2013, 20:52   

Ale zawsze możesz napisać, że grałaBYŚ orkiem :D
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-03-2013, 21:19   

GrałaBYM, są cudne <3
 
 
Rosomak 
"Te, możny"

Skąd: księstwo Boucort
Wysłany: 02-03-2013, 21:31   

Jak dla mnie to szaman rosomaka jest zbyt silny z tym swoim berserkiem.
Ale to tylko moja opinia więc nie trzeba go wcale osłabiać ;)
_________________
2012 urwis - Earon, ofirski traper.
2013 III turnus - Samus, szaman rosomaka z Samni, imperialista.
2013 epilog - Dobromił, teralski kapłan Rega w służbie 22 kohorty kondotierskiej burego tymenu.
2014 IV turnus - Książę Oleg Fryderyk Wettyn w służbie 15 kohorty zielonego tymenu.
2014 epilog - † Gentarō Nyanor Diaeth, kapłan-wojownik Klyfty/ generyczny elf z rodu Diaeth - prawie jak BN ^^
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-03-2013, 21:58   

Akurat szał nie wydaje mi się być aż tak straszny, jeśli chodzi o szamanów ;)
 
 
Eri 
Father of Demons


Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2013, 22:21   

Uważam, Frodo, że trochę minąłeś się z celem Silberu.
Co z tego, że jedne klasy są za mocne, a inne za słabe? Jak kiedyś zauważyła Indiana, genetyka nie jest sprawiedliwa. A najważniejsze są i tak umiejętności. Bo nawet, gdy jesteś wojownikiem o przeciętnych zdolnościach i walczysz z magiem, który (zupełnie pozafabularnie, rzecz jasna) przewyższa twoje zdolności pięć razy, to nie ważne, ile masz żyć (oczywiście miałem na myśli rany lekkie ;) ), on jedno, i tak przegrasz. To zależy głównie od umiejętności, przynajmniej takie mam odczucie, mimo iż byłem tylko na jednym obozie. Poza tym, czy wybierzesz np. krasnoluda tylko dlatego, że on ma więcej żyć, mimo, że totalnie nie ogarniasz tej rasy?
_________________
II turnus 2012 - Erindiar, random-najemnik
II turnus 2013 - Raerinerin Nelias Parlain L'ombre di Offire, czyli po prostu Eri - mag wody
epilog 2013 - Również Eri, ale tym razem jako szpieg Imperium wśród zaufanych ludzi maharani
III turnus 2014 - Eri z rodu L'ombre raz jeszcze, lecz działający dla Sapientii
II turnus 2015 - Eryalen Parlain Cador L'ombre di Offire , zwany czasem matkobójcą ;)
III turnus 2016 - Serivus 'Nerigui' L'ombre, samnijski szaman węża
prolog 2017 - Kheritt Foldir, sługa Jedynej z Enarook
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-03-2013, 23:36   

Wydaje mi się, że Ty źle zrozumiałeś cel Froda, ale mogę się mylić ;)
 
 
Eri 
Father of Demons


Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2013, 00:00   

Ano może. Napisałem, co sam o tym myślę :mrgreen:
_________________
II turnus 2012 - Erindiar, random-najemnik
II turnus 2013 - Raerinerin Nelias Parlain L'ombre di Offire, czyli po prostu Eri - mag wody
epilog 2013 - Również Eri, ale tym razem jako szpieg Imperium wśród zaufanych ludzi maharani
III turnus 2014 - Eri z rodu L'ombre raz jeszcze, lecz działający dla Sapientii
II turnus 2015 - Eryalen Parlain Cador L'ombre di Offire , zwany czasem matkobójcą ;)
III turnus 2016 - Serivus 'Nerigui' L'ombre, samnijski szaman węża
prolog 2017 - Kheritt Foldir, sługa Jedynej z Enarook
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2013, 00:08   

Wiesz, ja się w zupełnej zupełności z Tobą zgadzam, ale to genezą tego tematu jest właśnie dyskuja o tym, dlaczego jedne rasy/klasy mogą odnieść ileśtam lekkich ran, a inne nie ^^"
 
 
Eri 
Father of Demons


Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2013, 00:10   

A najlepsze było to, że jeszcze parę dni temu bodajże w temacie Aktualizacje 1023 była dłuuga dyskusja na ten temat ;D Ale ćśśś... to nieważne
_________________
II turnus 2012 - Erindiar, random-najemnik
II turnus 2013 - Raerinerin Nelias Parlain L'ombre di Offire, czyli po prostu Eri - mag wody
epilog 2013 - Również Eri, ale tym razem jako szpieg Imperium wśród zaufanych ludzi maharani
III turnus 2014 - Eri z rodu L'ombre raz jeszcze, lecz działający dla Sapientii
II turnus 2015 - Eryalen Parlain Cador L'ombre di Offire , zwany czasem matkobójcą ;)
III turnus 2016 - Serivus 'Nerigui' L'ombre, samnijski szaman węża
prolog 2017 - Kheritt Foldir, sługa Jedynej z Enarook
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 11:25   

Yhm. Raczej chodziło mi po prostu o dłuższą dyskusję na temat ras i klas od nich zależnych :)
Ale moje pytanie wciąż aktywne :) Te kilka postów wyżej, jeden z tych dłuższych tekstów
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 11:30   

Ale zadam jeszcze jedno pytanie, które nie ma sensu zadawać w nowym temacie :)
Otóż najemnik może uczynić ciężką ranę w lekką?
To co jeśli oberwie PIĘĆ razy i następna zamienia się w ciężką, lecz on zamienia ją w lekką? To teraz ma SZEŚĆ lekkich ran?
?
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2013, 12:11   

Tak ale tylko raz dziennie ;) .
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-03-2013, 13:03   

Wróć, najemnik obrywa 5 lekkich ran(, czyli jedną ciężką), używa zdolności i zamienia ciężka na lekką, następnie obrywa 4 rany i "dostaje" znowy ciężką.

To znaczy, że dostał 9 lekkich i dopiero został wyeliminowany z walki ;) (, ale taki manerw tylko raz dziennie ;) ).
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 13:39   

Okej :)
Zastanowiłem się dłuższą chwilę nad owym manewrem i stwierdzam, że nie ma w nim nic ZBYT mocarnego :) Najemnik to jednak bardzo silna postać, wytrzymała. Jego umiejętność jednakże nie jest wcale taka zła, bo tylko raz na dzień, co daje nam 8/9 możliwości użycia w trakcie obozu, lecz często oberwie tak, że pierwszy cios już będzie ciężki.
Jest dobrze :)
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 15:00   

Ale trzeba dalej ruszyć z tym tematem.
Więc powtarzam moje pytanie:
Czy uważacie jakieś kombinacje Rasa/Klasa za zbyt mocne? Powtarzam, bo była na to tylko jedna odpowiedź :)
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-03-2013, 15:08   

Już była na ten temat dyskusja której lepiej nie ciągnąć ;)
Zakładając że nie będzie akcji Gracz vs Gracz i "A ja mam 5 żyć i magie, a ty jesteś tylko brudasem", to w sumie niech sobie będą te mocarne profesje.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
Ostatnio zmieniony przez Akinori 03-03-2013, 15:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 15:20   

Okej :)
Myślę jednak, że system nie ma wielu wad.
Moim zdaniem, najsilniejszą ("życia") postacią wojownika, jest ork najemnik.
Dobra jest kombinacja elfa z Laro, mającego 3 "życia".
Krasnoludy są mocne w "życiach" lecz magami nie są.
I przepraszam za te wszystkie "życia" ale nie mogłem się powstrzymać.
Pamiętać trzeba jednak, by postać przystosować do swego charakteru i mieć jakieś pojęcie o niej.
Są jakieś pytanie, bo jeszcze mam kilka białych plam w wiedzy i pewności na temat Ras i klas, lecz nie chcę, by było tak, że ja wybieram jak się ma ciągnąć ta dyskusja.
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 03-03-2013, 15:35   

Frodo, po prostu pytaj i nie przejmuj się innymi :)

Do tematu o "życiach" dodam tylko - zwróćcie uwagę na to, że rana ciężka, wykluczająca z bieżącej potyczki, jest nie tylko efektem sumy otrzymanych zadrapań :) Może się też pojawić w efekcie ataku silnego przeciwnika.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frodo 

Skąd: z Katowic
Wysłany: 03-03-2013, 20:59   

Okej- jak mus to mus :D
Jako że nie ma poziomów, to:
Mamy dwóch graczy:
1) Żyje sobie elf łucznik i szczęśliwy sobie hasa po lasach. Szyje z łuku ile fabryka (chociaż w średniowieczy fabryk nie było, więc zamiast fabryka...) kupiec dał, chodzi na zadania, gdzie może zdobyć jakąś tam wiedzę i wybiera misje, w trakcie której najwięcej skorzysta, jako ELF.
2) Żyje sobie krasnolud, który mało co bije się z wrogami (tak, tak. Jest wojownikiem) i nie chodzi na misje.
Czy obie te postacie, niczym, prócz rasy oczywiście, nie będą się od siebie różnić? Czy elf nie zostanie wyróżniony, w sensie na zadaniach coś zdobędzie, i uzyska przewagę nad krasnoludem?
Jako że nie ma poziomów? :?
_________________
2012 Łowca Potworów Avas
2013 Mag Bitewny oraz mający niezwykle dobre relacje z Wilkiem Szaman
Epi: Artvr Kap.Woj. Modwita
2014 l.A.dV działający dla Sapienti
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 03-03-2013, 21:35   

Czy to pytanie do kadry? :)

Jeśli tak, to wrócę jeszcze raz do podstawy tej zabawy. Tutaj się nie gra o zwycięstwo. Zwycięstwem i nagrodą w tej grze jest dobra zabawa uczestnika. Jego satysfakcja z wykonanych zadań i innych przewag.
Postanowiliśmy, po kilku latach wysłuchiwania nieustannych zgrzytów po rozdawaniu "poziomów" darować sobie tę czynność, bo gracze i tak nie rozumieli kryteriów, wg których je przydzielaliśmy i bezustannie zarzucali nam "losowanie". Uznaliśmy zatem, że gracze w tej grze nagrodę muszą przyznawać sobie sami.

Jeśli Twojego krasnoluda z przykładu powyżej bawi spędzanie gry na siedzeniu w namiocie - to bogowie z nim, niech sobie siedzi na zdrowie. Byle nie marudził, że nic się nie dzieje ;)
Powyższy elf, jeśli bawi go ta gra, to nie sądzę, by potrzebował dodatkowej nagrody, oprócz tego co się np. wiąże z wykonaniem swojej misji, a co zależy od misji właśnie :)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9