|
Karczma pod Silberbergiem Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :) |
|
Zasady i sprawy techniczne - Misje - jak, jakie i ile
Indiana - 18-09-2014, 22:29 Temat postu: Misje - jak, jakie i ile
Cytat: | Przeczytawszy raport z Nerlerelemeraru (Aerlinn, wiem, że ta nazwa to Twoja robota! ) stwierdzam co następuje:
- fajne!
- nawet całkiem
- zgrzytów z ogólną wersją fabuły nie ma, przy takim poziomie uszczegółowienia względem życiorysów postaci to zresztą raczej niemożliwe
- ustalenia negocjacyjne zostaną zaakceptowane
- bardzo spodobała mi się tabelka celów misji. Czy pisanie misji w ten sposób (punkty do zrealizowania) byłoby mile widziane przez graczy na obozach?
|
Cytat: |
Paula Wajgelt Jestem za celami, prościej było ogarnąć co jest do zrobienia (zwłaszcza, że o te 5 akwirów to się kilka dni dopraszałam... )
|
Cytat: |
Paweł Cieślik czy ja wiem czy punkty to dobry pomysł? mini-opowiadanko zakończone streszczoną w jednym zdaniu misją mi osobiście odpowiada
to na końcu to była nie tyle tabelka celów misji, co zestawienie "na którym punkcie samego traktatu która strona zyskuje a która traci" - ale mogę dorobić tabelkę komu jak się potoczyły poszczególne punkty misji jak są chętni na wczytywanie się
|
Cytat: |
Lylian Duan Mi ta misja kieprawo poszła, ale sic.
|
Cytat: |
Jerzy Kenny Prusiński Ja przypominam, że był koncept wstawienia wszystkich misji postaci
Indi, nelramarowe misje byly cudowne. Wstęp w formie opowiadania + punkty do wykonania > kartka z zawiłym raportem i poleceniem. Nie mówię, że silberowa opcja jest jakas strasznie zua, ale nelramar miał jakos tak klimatyczniej i przejrzyściej.
|
Cytat: |
Jerzy Kenny Prusiński Powój, mi poszło, bo miałem samowykonywajkę
|
Cytat: |
Jakub Burdun Mi się podobało to wykonanie, krótki opek, zakończony celami, choć na obozach jest bardzo podobnie.
|
Cytat: |
Indiana Magdalena Baraniak Wooow, to super, że silberowa opcja nie jest strasznie zua
Do opowiadań nie wrócimy, z prostej przyczyny - zbyt duża część graczy ich nie rozumiała, zbyt mała doceniała, a zbyt dużo czasu i pracy pochłaniały.
Dlatego pytam o tabelkę - pewnie mac...Zobacz więcej
|
Cytat: |
Lylian Duan Bo do wykonywania misji trzeba się ogarnąć.
|
Cytat: |
Paweł Cieślik po piątym takim opowiadanku zaczynało coś mnie trafiać (i resztę kadry też - podzieliliśmy graczy między siebie)
jakby było ich 40... i to jeszcze w paru turnusach... opowiadania z akcją, dialogami i całym tym warsztatem wykończyłyby kadrę psychicznie ;__;
|
Cytat: |
Jakub Burdun No ale jak nie ogarniesz napisu "Zadanie/misja" to czemu masz ogarnąć "cele" i wypunktowane. Czym się różni masz "zabić go, go i go" od "zabij cel a, zabije cel b' itp.?
|
Cytat: |
Indiana Magdalena Baraniak To chyba napisałam, Reshi, nie?
|
Cytat: |
Jakub Burdun Ja tylko popieram
|
Cytat: |
Jerzy Kenny Prusiński Hmm... a gdyby w ankiecie postaci dać pole: "Chcesz opka, czy samą tabelkę/punkty?" Gracze ze zmysłem artystycznym mieliby lekturę, a praca kadry nie marnowałaby się.
|
Cytat: |
Indiana Magdalena Baraniak Niestety, Kenny O opka prosiliby najczęściej ci, którzy misję czytają 4 dnia, a 5 ją gubią
|
Cytat: |
Jerzy Kenny Prusiński Ale... po-wój mieliby prosić w takim razie? Jesli bralbym opka, to z zalozeniem, ze chcę go przeczytać. Czo ci gracze?
|
Cytat: |
Paula Wajgelt Nowi.
|
Cytat: |
Indiana Magdalena Baraniak Nic nie poradzę, ale zapewniam, że wiem co mówię... Mam od cholery opowiadań z misji w archiwum, z których nigdy nic nie wynikło
Gracze tak mają i już. To też jest przyczyna, dla której cholera nas bierze na wielkie rozbudowane historie postaci. Po...Zobacz więcej
|
Cytat: |
Jerzy Kenny Prusiński Juz nie chcę nekromanty... abel, bo ja wolę, żeby on zginął... :I
21 godz. · Lubię to!
Indiana Magdalena Baraniak Tja
|
Cytat: |
Jędrek Onfis Manikowski To ja wrzucę moje trzy grosze, w których zawrę porównanie różnych systemów z jakimi się spotykałem:
1.Opowiadania - forma pozwalająca już na dzień dobry wczuć się w postać poprzez jakiś wątek z jej przeszłości, daje pole dla smaczków, jest miła w odbiorze i no cóż, czuję się człowiek dopieszczony
2.Kilka notek na różne tematy, tu przykład z mojego ostatniego LARPa, jak skrajne mogą być:
"Co do dzieci. To czujesz, że czeka Cię faktycznie ich gromadka. Brzuszek żony jedynie się powiększa a Tobie brakuję już czasu aby wszystkiego doplinować. Znajdź osobę, która byłaby gotowa opiekować się Twoją gromadką."
"Po wydarzeniach z zeszłego roku wolisz nie wchodzić w las. Szczególnie, że czai się tam... ta istota, która ostatnia spowodowała Twój ból."
"Słyszałaś historię bojara Rokasa, który zamknął swoją córkę Godę w
wieży. Dlaczego to zrobił? Ano dlatego, że Goda widziała białą panią,
która z dnia na dzień coraz bardziej zbliżała się do jej okien. Rokasa
myśląc, że Goda postradała rozum zamknął ją w wieży i wydarzyła się
tragedia. Krzyk przerwał nocną ciszę. Goda została znaleziona martwa. W zamkniętym pokoju. W wysokiej wieży. Z skrawkiem białego materiału w dłoni."
Taka forma wyznacza pewne ogólnikowe cele, wyznacza nam pewne tory zachowań oraz rozsiewa proste plotki, czy informacje, które są potrzebne komu innemu w queście, a my ich możemy udzielić.
3. Misja "dla grupy" - zazwyczaj jasno nakreślają cele całej frakcji, ale nie dają dodatkowej frajdy dla odpicowanej, wielowątkowej postaci. Jest to fajna forma, ale warto do niej dorzucić jakieś indywidualne prikazy dla spragnionych swej postaci graczy.
4. Luźna rozmowa, w której gracz z mgiem sobie rozmawia o tym, co chciałby robić, co może zrobić, i co fajnie byłoby zrealizować. Ten punkt, akurat na silberowe standardy nie zadziała, ale na epilogi już miałby szansę
|
Cytat: |
Jakub Burdun Propo nr.4 to całkiem można, piszesz w ankiecie co chcesz robić i przeważnie kadra daj to co chcesz (przynajmniej mi )
|
Cytat: |
Indiana Magdalena Baraniak Onfis, ja sobie zdaję sprawę, co najchętniej widzieliby gracze, naprawdę. Wiem, że opowiadanko jest najlepiej widziane. Ale ani trochę nie odpowiada to na moje zagadnienie - mam 35-50 graczy x 4 turnusy. Pisanie każdemu takiego opowiadania jest robotą na tygodnie. Wykonanie w akcjach detali, nawiązujących do tylu tekstów - niewykonalne, ale ekipa by to zrobiła gigantycznym nakładem pracy. A cała ta praca trafi w przynajmniej 60% w pustkę - 1/5 nikt nie przeczyta, o 1/3 zadań gracze zapomną/zignorują, 1/2 detali nie zauważą. Za każdą godzinę pracy ekipie muszę zapłacić. Zgadnij, jak to się ma do ceny Silbera.
Więc właśnie...
Indiana Magdalena Baraniak A w ogóle - to może ja dyskusję na forum sypnę, co? |
Reshion vol 2 Electric Bo - 22-09-2014, 19:29
Cytat: | 1/2 detali nie zauważą |
W poprzednim roku na biesiadzie wyszło kilka informacji. Jak na przykład to, że Aine była styryjskim szpiegiem, a Ingeboren była jedną z czwórki, która wraz z Mojmirem odwiedziła skarbiec ligi w Pethabanie. Większość osób te informację zaskoczyły gdyż nikt nie spodziewał się(,raczej), że postacie kadry będą tak rozbudowane. W tym roku po nauczce starałem się przykładać większą uwagę do szczegółów ale nic nie zauważyłem . Tak samo może inni gracze zaczęli by przykuwać uwagę do szczegółów w misjach? Nie wszyscy ale weteranom można by kilka dać za rok by zobaczyć czy by działało i potem zależnie jak wszyło zmienić?
Rosomak - 22-09-2014, 21:57
Mi, szczerze mówiąc, najbardziej pasuje krótkie wprowadzenie, 2-3 zdania i cele wypisane w punktach. Także nie wszyscy gracze są marudni :p
Indiana - 25-09-2014, 21:58
Reshi - nie postaci z kadry, tylko postaci OG. Nie dziwiły was przecież niuanse tyczące theo tynagirona czy mojmira, ale w wydaniu OG już był problem.
Czy wersją pożądaną jest zatem OG-duszek, opiekun bez postaci, towarrzyszący po prostu w akcji i stojący z boku? Tak też da się zrobić.
Reshion vol 2 Electric Bo - 27-09-2014, 20:26
Nie, OG, jako żywa postać napędza grę, dodaje nowe wątki, tylko chyba trzeba trochę uświadomić innym, że z OG też moża robić coś więcej niż tylko podać na akcja i w obozie, że też na jakąś historię, chce coś ugrać, ogólnie mówiąc nie jest tylko płaskim przewodnikiem ale jest głębszy . . Czasami, w niektórych przypadkach postać OG można pominąć, jak np. jakiś wypad w dwie osoby do kamienia ze znakiem
Indiana - 27-09-2014, 22:47
Każdy z nas zupełnie osobno traktuje swoje obowiązki jako OG i zadanie postaci. Nie jest to znów takie trudne, choć czasem kłopotliwe i czyni grę dla postaci trudniejszą. Ale to normalne, że postać nie wie o tym, co jest zgłoszone OG "off game". Choć lepiej, jeśli akcję, z którą postać ma coś wspólnego, wybrać innego OG
Ale względem sensu rozbudowanych postaci OG - to jest nam po prostu przydatne. OG może mnóstwo rzeczy zrobić zamiast osobnej postaci, jednocześnie można tę postać wplątać w akcje, których nie możemy oprzeć na graczach. I właśnie. I tylko czasem łapie istotne poczucie bezsensu
|
|