Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

Grupa Styryjska - Kącik magiczny

Aver - 23-12-2015, 20:33
Temat postu: Kącik magiczny
PSIONIK

Słowa rozkazów


kelewa - przesunąć, poruszyć,
seikelarva - rzucić, wystrzelić
sangare - koncentrować, zagęszczać, gromadzić
kirmardu - rozpraszać, rozrzedzać
marratzu - wyciągać, wysysać, zabierać
aitoreth - wpuszczać, wkładać, nasycać
behera - wchłaniać, pobierać
yavieet - oddawać, emitować, pozbywać się
altader - eksplodować
iltader - implodować
tulkaret - wzmacniać, powiększać, mnożyć, powielać
lantantia - osłabiać, pomniejszać, redukować
errereth - scalać, jednoczyć
sangara – nacisk
valyanet - dzielić, rozłączać
yaaretha - formować, zmieniać
dewanyanta - pojawiać, wywoływać
wanyag - znikać, odwoływać
poykaldirit- oczyszczać, uszlachetniać
kaldish - brudzić, odszlachetniać
koritrha - zamykać, utrwalać
anwar – teraz
weereth – powiązać, połączyć, sprzężać
renda – granica, ściana, zapora
atsawe – uchwycić, złapać
rindith – krąg
tarnawa –krzyżować się
ortaja – powstać, podnosić się
tatwa – powtarzać, od nowa
ektelera - źródło, początek
haldawa – ukryć, zamaskować, zasłonić
taorintha – unieść, podnieść do góry
erreth – utrwalić, zapamiętać
tehtawa – znak, symbol, zapis



Pierwiastek:
ivena – myśl

Jako że moc Tavar trochę nie tavar, to korzysta przy pobieraniu energii z powietrza

erreth – przedłuża z 5s do 15s, tylko musi być w nazwie zaklęcia, że jest WZMOCNIONE cośtam

Tutaj zarzucam symbolami:


Tajnis - 24-12-2015, 01:01

To z zaklęciem wysłania obrazu mi się jakoś tak to widzii:
ivena – myśl ( jako sen) > dewanyanta - pojawiać, wywoływać > yaaretha - formować, zmieniać > tehtawa – znak, symbol, zapis > aitoreth - wpuszczać, wkładać, nasycać > weereth – powiązać, połączyć, sprzężać > > yavieet - oddawać, emitować, pozbywać się

Czyli wywołalibyśmy jakiś sen Ylvy, kiedy ta by spała, z formowalibyśmy go tak, aby umieścić w nim „zapis” tego miejsca, wzięlibyśmy to połączenie z panem nieśmiertelnym i emitowali ten „sen”.
Nie znam się na tym jakoś świetnie, ale na początek może coś pomoże ;)
Symbole, to na pewno Oddanie magii – berrto, ale ogólnie na samych rytuałach się niezbyt znam, więc tego :D

Indiana - 25-12-2015, 17:33

Z symboli pogoniłabym tu jeszcze uwolnienie oraz wzmocnienie.
Można by się posłuzyć hipnozą, czyli stanem, w którym umysł jest otwarty.

Zajawka na poprawki do przyszłorocznej magii umysłu:
Cytat:
Umysł to przestrzeń wypełniona pokojami z szufladkami.
Te obszary umysłu i pamięci, o których akurat nie myślimy, są pogrążone w mroku. Jesli jakiejś myśli/wspomnienia świadomie używamy, to na tę szufladkę pada światło.
Psionik, żeby odczytać jakieś wspomnienie, musi je oświetlić – może albo sprawić żeby "czytany" o nim pomyślał, więc je oświetlił, albo włączyć własną "latarkę" poza świadomością czytanego.
1. Wywołanie wspomnienia może nastąpić poprzez podanie czytanemu możliwie wielu skojarzeń z tym wspomnieniem, jeszcze mocniejsze są przedmioty, a zwłaszcza magiczne
2. Jeśli chcemy znaleźć wspomnienie tak, aby czytany nie wiedział, co robimy, trzeba zająć czymś jego świadomość – albo uśpić, albo np. zadać ból, albo w inny sposób unieprzytomnić, ale wtedy trzeba mieć coś, co będzie miało rolę umysłowej latarki (vide Ylva i zapinka- metalny artefakt).
Kontry –
jednym z podstawowych zaklęć jest "wyrzucenie czegoś z pamięci". To zaklęcie rozumiemy dwojako:
1. "Rozbicie żarówki" nad tą szufladką – wtedy czytany nawet nieświadomie nie przywoła tej myśli, zapomina o niej – to jest wymazanie wspomnienia.
Jako proste zaklęcie "z ręki" powinno być wyłącznie czasowe – żarówka się sama naprawi. Jeśli rozwalamy ją jakoś permanentnie, to również np. poprzez hipnozę (patrz niżej) plus ryt.
2. "Zamknięcie na klucz" tej szufladki – czytany pamięta wspomnienie, ale tylko on ma do niego dostęp. To jest blokada wspomnienia. To musi współgrać z wolą czytanego i na niej sie opierać.
Żeby dostać się do wymazanego wspomnienia, trzeba przełamać ryt – najlepiej mieć zahaczki do wspomnienia, a jeśli nie ma (np. ktoś ma wymazany fragment życia i nie wie, co robił) to w hipnozie rekonstrukcja pamięci krok po kroku, po przełamaniu rytu.
Żeby się dostać do zablokowanego wspomnienia, trzeba złamać wolę + przełamać ryt.


HIPNOZA
Przyjmuję że to taki stan, kiedy nasza świadomość jest słaba – w całym umyśle światło świeci się słabiutko, ale równo, tudzież śmigają po nim losowe rozbłyski światła.
Wola – czyli zamknięcia szufladek – jest osłabiona i część zwykle zamkniętych rzeczy jest pootwierana.
Żeby wywołać hipnozę, potrzebujemy szczególnych warunków.
Jeśli jest to zgodne z wolą obiektu, to wystarczy spokój i ileś zaklęć lub ryt plus standardowe zabiegi z wahadełkami etc.
Jeśli jest wbrew woli, trzeba najpierw złamać wolę.

W hipnozie można łatwiej wykonać część rzeczy na umyśle.


Więc powiedziałabym, że gdyby uruchmić hipnozę, w kontrolowany sposob "pozaświecać" Ylvwowe wspomnienia związane z tym człowiekiem, poszukać owej więzi - powinna być czymś o "innym kolorze" - obcym zaklęciem w jej umyśle. I tam wywalić "wysłanie energii"- owo wspomnienie.

Miejsce -
- jest takie miejsce, gdzie Clovis uratował jej tyłek przed zgubieniem całej grupy w środku lasu i wpadnięciem w zapadliska. To fabularnie są zapadliska po siedzibie tego rodu Laro, który stworzył ahi tere, a niefabularnie - sztolnie pod Dzikowcem. Banalna prosta droga - schodzisz pod most i idziesz na wprost około godziny czasu. To miejsce za pomocą tego wspomnienia można banalnie mu ukazać.

Indiana - 26-12-2015, 14:43

Dobra, dzieci.
W grupie mamy dwoje? magów - Emi, magiczkę od kamieni i Avain,magiczkę wody.
Obie panie proszone są o ogarnięcie sobie zaklęć, najlepiej sporej listy gotowych, z wyrazistymi hasłami wywoławczymi. Byłoby niegłupio ogarnąć też współpracę interdyscyplinarną ;)
Oraz DUŻĄ ILOŚĆ PUSZEK NA MANĘ!! :D

Zaklęć nie będziemy zatwierdzać, ALE wolałabym wiedzieć, co na bieżąco mamy, żeby nie musieć przy każdej okazji kminić, czym by tu w kogoć ciepsnąć ;)
Więc obie panie - prosimy ogarnąć ładnie wszystko :D

Aver - 26-12-2015, 16:00

Jedną puszkę mam, zresztą ten rytu który mam jest o wiele szybszy niż te stare, winc tu nie będzie problemu. Zaklęcia zaraz poogarniam. Ale kamiennej skóry na szybko nie będzie :|
Tajnis - 26-12-2015, 17:04

Ok ;) Tylko mam już słówka rozkazów do maga wody, ale z tego co na stronce wyczytałam brakuje mi jeszcze:
- Zestaw gestów
- Listę trzech pierwiastków żywiołów zgodnych ze specjalizacją i wieloznacznych.
- Instrukcje tworzenia magicznych przedmiotów.
- Informacje o rytuale pobrania energii, zwykłym i na intersekcji.

I pytanie do tych puszek na manę. Ogarniemy je już na miejscu, tak? I będą dostępne te "drogie kamienie"? Bo ja w domu raczej takich cosi nie posiadam, a mamie z pierścionków wyrywać nie będę :P ( chyba, że np. mogłabym to w takim kamieniu w pierścionku zawrzeć). :D

Aver - 26-12-2015, 17:08

Meh. To są stare info. Nowa magia wygląda trochę inaczej ;) daj mi skype, to Ci wytłumaczę na szybko.
Tajnis - 26-12-2015, 18:07

Sorki za późną odpowiedź, święta, te sprawy :) Skype nie mam, ale mogę do ciebie zadzwonić ;)
I dzięki za pomoc :D

Aver - 26-12-2015, 18:17

ziemia, formować, wystrzelić - wspomniany kolec w żopu
ziemia, formować, wystrzelić, dzielić - kilka mniejszych kolców w żopu
ziemia, gromadzić, utrwalać, rzucić, eksplodować - szrapnel. Znaczy granat odłamkowy ;)

ziemia, formuj, ściana (utrwal) - kamienna ściana (wzmocniona)
ziemia, znikać - dziura w ziemi (unieruchomienie nieśmiertelnych kapłanów na przykład :D )

To takie sklecone na szybko zaklęcia pierwszego i ostatniego kontaktu z wrogiem :P

Szrapnel - 26-12-2015, 18:20

Znowu jestem fabryką głupich zaklęć :| I przysięgam, jeśli jeszcze raz jakiś mag nazwie swoje zaklęcie "szrapnel" to go poczęstuję butem :angry:
Indiana - 26-12-2015, 18:31

Avergill napisał/a:
ziemia, znikać - dziura w ziemi (unieruchomienie nieśmiertelnych kapłanów na przykład :D )

A to, w czym zamknęłaś tego kolesia w skryptorium? Dziura w ziemi co mu się zarosła na nóżkach...? To było dobre!

(Szrapnel <3 :D :D :D )

Szrapnel - 26-12-2015, 18:33

Chcesz zamykającą dziurę w ziemi? Już piszę ;) A właściwie coś jeszcze? Bo mogę pisać więcej.
Aver - 26-12-2015, 18:39

ziemia dzielić poruszyć (na boki) formować poruszyć (z powrotem) scalać utrwalić?

Tego użyłam na sesji, ale to żre strasznie dużo many :/ ale już ze Szrapnelem coś knujemy ;)

Aver - 26-12-2015, 18:41

Sorry za double, ale nie mogę edytować D:

ziemia, formuj, utrwal, rzuć, pomnóż - ściana lecących kolców :3
ziemia, znikać, wywoływać, wzmacniać - skondensowane unieruchomienie delikwenta w ziemi

Indiana - 26-12-2015, 18:49

Dlatego, Aver, puszki, puszki, puszki! Many musi iść w Hun, nie będziemy się rozdrabniać.
W Tobie nasza magiczna nadzieja, więc tego.
I pannę Avain też ogarnij, jeśli możesz....

Indiana - 26-12-2015, 18:55

Rytuał z MMSem - jeszcze jedno do przesłania Clovisowi. Znak, symbol, żeby nam zostawiał tam, gdzie był. Bo będziemy musieli go lokalizować, im szybciej tym szybciej. Propozycja na raz - przedmiot, jaki nas łączy, to fibula, którą mu dałam - w tej wizji/śnie niech będzie że rysuję na ziemi nożem znak fibuli. Wiecie. Coś jak omega z poprzeczką w środku.
Clovis, to nam będziesz malował tam, gdzie byłeś, żebyśmy wiedzieli czy cię gonić czy raczej na cię czekać.

Aver - 26-12-2015, 19:00

Już dostałam skróconym magicznym szkoleniem, powinno być w porządku ;)
Tajnis - 26-12-2015, 20:12

lodowy kolec– dewanyanta nenya sangare seikelarva
wywołać woda nacisk rzucić
rzuca lodowy kolec

mgła – dewanyanta nenya taorintha kirmardu
wywołać woda unieść rozrzedzać
ogranicza widoczność na obszarze o średnicy 1,5m

uzdrowienie - dewanyanta nenya aitoreth weereth
wywołać woda nasycać połączyć

uzdrowienie przy zakażeniu - dewanyanta nenya aitoreth poykaldirit weereth
wywołać woda nasycać oczyszczać połączyć
zaklęcie oczyszczające i zasklepiające ranę


dewanyanta nenya tulkaret seikelarva fala wody , obalenie na 1 szereg .
wywoływać woda powiększać rzucić


dewanyanta nenya yaaretha sangare renda erreth =lodowy mur na 15 sekund
wywoływać woda formować zagęszczać ściana utrwal

Na razie mam tyle :D

Tajnis - 26-12-2015, 20:18

Hmm, nie mam opcji edycji. Dodam jeszcze
dewanyanta nenya sangare kirmardu seikelarva
wywołać woda nacisk rozproszyć rzucić
dużo drobnych lodowych kolców

I takie pytanie. Czy jeżeli będzie śnieżek, to nie muszę wywoływać wody? :D

Indiana - 26-12-2015, 20:21

Jeśli będzie to nie musisz. Ani mając w ogóle wodę. Ale na razie nie wygląda jakby chciał do rana spaść :/
Tajnis - 26-12-2015, 20:41

Ok. Oby spadł :(
A takie jeszcze małe pytanko. Jak mam ranę ciężką, to raczej nic nie stoi na przeszkodzie, bym się uzdrowiła?

plus jeszcze jednen spell
dewanyanta nenya yavieet sangare
przywołać woda emitować nacisk
unieruchomienie kogoś przez chwilowe zamrożenie

Szrapnel - 26-12-2015, 20:44

No właśnie szkodzi. Nie możesz się uzdrowić, ponieważ musisz użyć do tego wysiłku. No chyba, że uzdrawiasz się miksturą.
Tajnis - 26-12-2015, 20:49

ok :D
Gorvenal - 26-12-2015, 21:52

a gdybyś spróbowała zamrozić komuś płyny ustrojowe?
Aver - 26-12-2015, 22:00

Idąc tym tokiem myślenia mogłaby zamrozić te 70% wody w człowieku... zabijając go na miejscu :v ale to chyba by musiałoby być dotykowe :P
Tajnis - 26-12-2015, 23:09

Magia krwi hehe. Ale to chyba tak tu nie działa :P
Aver - 26-12-2015, 23:29

... ktoś tu wzywa Glonfindela *DRAMATYCZNE SKRZYPCE* D:
Indiana - 27-12-2015, 00:20

Nieprawda, nikt go nie wzywał :D
Ładnie, dziewczyny, podoba mi się ten zestaw.

Tajnis, czemu "naciskiem" tworzysz lód?

Tajnis - 27-12-2015, 01:11

Bo jak poprosiłam o zestaw słówek maga wody, to to jedno ( w sensie rzut kolcem lodowym) było w zestawie. :P Mogę to zmienić na sangare - koncentrować, zagęszczać, gromadzić :mrgreen:
Gorvenal - 27-12-2015, 01:11

no w sumie jak zwiększy się gęstość wody to krzepnie
Indiana - 27-12-2015, 01:55

O, to prędzej. Bo nacisk wody... hm, to nacisk.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group