Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

Lojaliści - Zatweierdzanie

Elidis - 20-04-2016, 22:16
Temat postu: Zatweierdzanie
Czyli wszystko od zaklęć przez alchemię po magiczne przedmioty i broń tradycyjną. Wszystko co checemy mieć a co zapewni nam przewagę, tudzież ułatwi życie. :D

Więc pokrótce o tworzeniu czarów.

Każdy mag sam sobie składa zaklęcie z posiadanych słów, których ma dwa rodzaje. Pierwiastki to magiczne nazwy żywiołów, wycinka świata, na który wpływa mag. Rozkazy to plecenia dla pierwiastka, które mówią mu jak ma się zachować.
Najważniejszą zasadą składania czarów jest logika.
Oprócz tego pierwiastek na który działamy zawsze dajemy na początku czaru, a rozkazy są wykonywane W PODANEJ KOLEJNOŚCI co, jak raz pokażę, jest bardzo ważne.

Załóżmy, że mag ognia chce rzucić we wroga tradycyjną kulą ognia, więc składa czar.

ogień wywołaj powiększ rzuć.

Ogień - pierwiastek, wywołaj, bo mag nie posiada źródła ognia, powiększ, by ognień stał się na tyle duży, by ranić, rzuć by oddalić czar.

Zaklęcie uderzyło w maga wywołując lekką ranę. Stało się tak, gdyż pierwiastek wykonywał rozkazy po kolei, zatem ogień został wywołany w ręce maga, po czym urósł do rozmiarów, które wywołały ranę.

Mag powinien był najpierw rzucić płomień, a później go zwiększać. Nauczony tym doświadczeniem składa nowy czar.

ogień wywołaj rzuć powiększ.

Czar się udał i wróg odniósł lekką ranę a mag nie osmalił sobie brwi.

podobnie każdy mag układa sobie rytuał z symboli którymi dysponuje, rytuał służy pobraniu many, a tej każdy mag ma 30 punktów. Każde słowo w zaklęciu kosztuje 1 pkt many. Pamiętajcie jednak, że mana to energia życia i każda żywa osoba ma w sobie 10 pkt many. Zatem mag może zużyć 20 pkt many bez uszczerbku na zdrowiu, jednak jeśli zacznie rzucać zaklęcia z tych bazowych 10 pkt może doznać takich przyjemności jak zawroty głowy, omdlenie lub śmierć, przy zejściu do 0 many.

Podobnie tworzenie zaklęć ma się u druida i maga bojowego, przy czym ten ostatni nie może tworzyć zaklęć które NIE ZADAJĄ BEZPOŚREDNICH obrażeń, ani rzucać ich "z ręki" jak inni magowie.

Dodatkowe informacje znajdziecie tutaj.

Odnośnie magii : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=13
Odnośnie druidów : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=28
Odnośnie szamanów : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=23
Odnośnie alchemii : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=14
Odnośnie czarowników : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=61

WAŻNE, WSZYSCY MAGICZNI NIECH KONIECZNIE TO PRZECZYTAJĄ! : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=18

Kapłanom bogów północy przypominam że NIE MAJĄ MOCY. Bo bogów północy nie ma i jest smuteg i śmierdź.

WAŻNE!!! Wszystkie postaci niech zapoznają się z zasadami walki na naszym obozie, ci co nigdy nie byli zwłaszcza, ci co już byli też zwłaszcza, bo się pozmieniało co nieco. ;)

http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=11

Przede wszystkim zwracam uwagę na to, że WSZYSTKIE profesje intelektualne mogą teraz otrzymać 3, a nie 1, rany lekkie. Co więcej trafienia w korpus od łucznika są liczone jako RANA CIĘŻKA. Plus wszelkiego rodzaju pancerze też działają teraz nieco inaczej. ;)
Więc czytać i nie marudzić! :D

To kiedy już wiecie o powyższym to czekam na zgłaszanie rzeczy. Nie bójcie się też zadawać pytań jeśli nie wiecie jak coś działa. Chętnie odpowiem na każde pytanie i pomogę w razie trudności. :)

Aha i żebyście się nie pytali skąd wziąć słowa i inne rzeczy do magii, niedługo dostaniecie to wszystko co będzie wam potrzebne. :)

Więc, pytania? ;)

Xavius - 20-04-2016, 22:28

Cytat:
maga bojowego, przy czym ten ostatni nie może tworzyć zaklęć które NIE ZADAJĄ BEZPOŚREDNICH obrażeń, ani rzucać ich "z ręki" jak inni magowie.


to jak ja się pytam ma je rzucać?
a poza tym jak to ma wyglądać jak nie zadaje bezpośrednich(to jak je zadaje jako mag)?
:?:

Elidis - 20-04-2016, 22:42

Co do tego co robi i jak mag bojowy pacz w odnośnie magii. Na tej stronie jest opis maga bojowego.

Co do obrażeń. Czary maga bojowego muszą ranić, to znaczy muszą zadawać ranę. Czyli są to wszelkie pociski ogniste i tym podobne. To co pisałem odnosi się tego, że mag bojowy nie może zrzucić kogoś z klifu podmuchem wiatru.
Taka osoba odniesie obrażenia, bo spadnie i sobie coś zrobi, ale mag nie zada ich zaklęcie, które tylko popchnie cel. Rozumiesz? :)

Akinori - 20-04-2016, 22:43

Cytat:
to jak ja się pytam ma je rzucać?

Cytat:
Kod:
5. Przedmioty magiczne
Z magią jest także związanych kilka przedmiotów, które są albo pomocami służącymi magowi lub składowymi zaklęć. Oto one:

- Różdżka zaklęcia zawiera jedno konkretne zaklęcie w określonej ilości (np. do użycia 5 razy). Po zużyciu ładunku zostaje zniszczona. Różdżką mogą się posługiwać wszyscy, także osoby nieznające pierwiastków użytych przy jej tworzeniu. Różdżkę aktywuje się za pomocą słowa wybranego w procesie jej tworzenia. Różdżka zadziała zawsze, gdy padnie to słowo.

Xavius - 20-04-2016, 22:50

dzięki za odpowiedź już wszystko jasne na ten moment
Farin - 23-04-2016, 12:50

Czyli na miejscu będziemy musieli stworzyć różdżki?
Elidis - 23-04-2016, 19:08

Hym. To się okaże. Może być tak, że zaczniecie z ograniczoną ilością już gotowych, a na miejscu będziecie mogli stworzyć kolejne. Postaram się podać tę informację jak tylko zostaną przekazane nam słowa i symbole magiczne.

Jakby nie było same zaklęcia i rytuał tworzenia przedmiotu będziecie mogli ( a nawet polecam ;) ) opracować tutaj i mieć go gotowego na obozie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group