Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

Sesja strategiczna - Zdarzenia losowe

Indiana - 02-02-2017, 04:58
Temat postu: Zdarzenia losowe
Jak w nagłówku napisano, a w zasadach wymyślono (ja nie wiem, kto to wymyślał... :roll: ), w świecie zdarzają się nie tylko rzeczy logiczne i zaplanowane.

Jest 30 różnych wydarzeń, pozytywnych i negatywnych, rozpisanych na 100 numerów (powtarzają się).
Każdy sztab losuje numer - po prostu podaje numer od 1 do 100 lub jeśli sobie życzy, mogę rzucić kostką.
Losowanie chcę czynić raz na pół roku w grze, czyli raz na 6 tur.
Ponieważ są to wielokrotnie wydarzenia związane z pogodą, które nie mogą wydarzyć się w dowolnej porze roku, pozwolę sobie zdecydować sama, w którym momencie wylosowane zjawisko się objawi, aby było spójnie i logicznie.
Lista zdarzeń jest zapisana w Kąciku MG do wglądu po grze - został zrobiony przed chwilą i nie będzie edytowany do końca gry :)

Poniżej tego wpisu:
PROSZĘ, ABY KAŻDY SZTAB PODAŁ LICZBĘ od 1 do 100.

Jesli któryś sztab nie poda, to rzucę kostką :)
Następne losowanie po 6 turze.

Leite - 02-02-2017, 11:47

72 8-)
Narcyz - 02-02-2017, 12:43

Czterdzieści i cztery 8-)
Reshion vol 2 Electric Bo - 02-02-2017, 13:18

Trzy
Adalbert - 02-02-2017, 17:35

Trynt bierze 9.
Kodran - 02-02-2017, 18:47

Wergundia bierze 12
Deft - 02-02-2017, 20:26

Szesnaście
Szamalchemik - 02-02-2017, 22:39

Narcyz, jak mogłeś? D:
I to tylko o dwa za dużo...

Elf - 02-02-2017, 23:32

Talsoi bierze 13
Hoari - 03-02-2017, 20:33

42 8-)
Powój - 06-02-2017, 00:34

A Samnia zamawia 92 :mrgreen:
Indiana - 06-12-2017, 03:24

Oto wydarzenia, jakie zaistniały na terenach poszczególnych krajów ;)
Uwzględnijcie je samodzielnie, Myszo, ładnie prosimy o uwzględnienie ich także w ekonomii.

Laro 72
Mrozy – straty w ludziach i zwierzętach, ale brak insektów.
Wysokie góry dają ochronę przed mrozami, przyjmuję, że wczesną zimą 937 Laro stracą ok. 1,5 tys. ludzi oraz 50% zwierząt hodowlanych, w wypadku Laro to -10% stanu żywności.


Styria 44

Koniunkcja gwiazd – zwiększenie ilości many
Każda przeprowadzona operacja magiczna dostaje 10% do powodzenia.

Ofir 3
Susza – niższe plony, wysoka temperatura, brak wody, śmierć zwierząt, ale zaschnięcie bagien i błot.
Istotne z punktu widzenia wojny, arbany samnijskie mają trudniejszy dostęp do wody i mniej żywności. Jednak tam, gdzie stacjonują może to oznaczać większe straty dla ludności, którą obrabują z zapasów i zablokują dostęp do wody.
Plony 937 - 20% niższe.



Trynt 9

Powódź – straty w pobliżu rzek, ale użyźnienie gleb w dorzeczu
Straty majątkowe szacowane na 1 mln bz.
Wzrost plonów +5%

Wergundia 12
Mrozy – straty w ludziach i zwierzętach, ale brak insektów
Równiny nad rzekami są trudne do przetrwania mrozów, ale też mrozy są słabsze. Strata 0,05% ludności (6tys) i stan spichrza -5% w dół.

Kesham 16
Huragan – zniszczenia budynków, lasów, straty w ludziach.
Dobry strzał :D Macie w dupie huragan ;)

Talsoi 13
Insekty – w efekcie ciepłej zimy i wysokich opadów, choroby i psucie, ale opcja "szarańcza".
Strata -5% do stanu spichrza.

Andhakara 42
Koniunkcja gwiazd – zwiększenie ilości many
Każda przeprowadzona operacja magiczna dostaje 10% do powodzenia.

Samnia 92
Deszcze – rozmoknięcie dróg, gnicie zapasów, choroby, ale nie brakuje wody
Spowolni marsz przez step.

Leite - 06-12-2017, 17:11

Widzę, że ładnie udupiło Samnię z paru kierunków xD
I co te krasnoludy, huragan, phi. Ich by zabiło trzęsienie ziemi :D

Myszołowianka - 06-12-2017, 19:52

Efekty Losowych wydarzeń zostały wpisane przeze mnie w arkusze (kolorem czerwonym).
Reshion vol 2 Electric Bo - 06-12-2017, 20:37

Pogoda w Ofirze jakaś spaczona, u sąsiadów mrozy i deszcze a u nas susza :D
Indiana - 06-12-2017, 21:35

No ale co ja mogę :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group