|
Karczma pod Silberbergiem Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :) |
|
Świat gry - Rasy
Airis - 11-05-2007, 23:16 Temat postu: Rasy Na stronie Kortunalu jest sporo informacji o świecie i profesjach, ale ni słowa o rasach. Przydałby się jakiś szczegółowy opis - co jest to wyboru, wygląd, cechy charakterystyczne, długość życia, stosunki między poszczególnymi rasami itd.
Zdążyłam się po dyskusjach na forum :p zorientować, że rasy raczej nie odbiegają od stereotypowych, ale mimo wszystko knując postać chciałabvm wiedzieć więcej.
Poza tym ostatnio na forum niewiele sie dzieje i nie ma nic do czytania
A imho i tak najlepiej gra się samurajem ^^
Doctor - 11-05-2007, 23:44
Cytat: | 4.RASY
Rasy są zupełnie niezależne od profesji i dowolne, aby stanowić dodatkowe urozmaicenie. Czasami w grze wystąpi sytuacja, w której osobnik danej rasy może mieć problemy. Prawdopodobnie uda się nam rasy wyróżnić wizualnie z pomocą różnych akcesoriów typu uszy czy brody.... To ograniczać będzie również liczebność obcych ras, zwłaszcza że wówczas wprowadzona zostanie zasada, że postać bez swojej cechy rasowej nie istnieje. Nikt jej nie widzi... :-) |
Airis napisał/a: | ale mimo wszystko knując postać chciałabvm wiedzieć więcej |
Wyknuj i skonsultuj z Indianą lub Offem swój wybór.
Indiana - 12-05-2007, 00:14
Nie wybiegamy z rasami poza ogólnie w fantasy spotykane normy. Tj. krasnoludy kują metale w Mortheimie na północy, a elfy mieszkają sobie na wyspach Felnor (patrz opis świata). Są hobbity, których dużo urzęduje w Dolinie Bahail, gdzie pędzi się wina. W górach występują mroczne elfy (zeszłoroczna fabuła). I w zasadzie na razie tyle.
Przyjmiemy zasadniczo każdą rasę, którą gracz rozsądnie umotywuje i "osadzi" w naszym świecie. Wszelkie stworzenia z rozmaitych światów i mitologii mogą znaleźć u nas swoje miejsce, o ile gracz postara się nadac im jakiś rozsądny charakter.
Ja natomiast będę przeciwko rasom, które znacząco różnią się od ludzi (jakieś rybostwory czy smokoludzie), o ile gracz nie przedstawi sposobu by się do owej rasy upodobnić choć minimalnie.
Ostateczne zdanie nalezy jednak do Mistrza
Airis - 12-05-2007, 23:04
Przyznaje, przesadziłam z tym, że o rasach nie ma ani słowa. Ale dalej obstaję przy swoim - jest o nich zbyt mało.
Yngvild
Rozumiem podejście, ze każdy gracz może się prywatnie skonsultować i ustalić, jeśli ma jakiś pomysł. Ale myślę, że łatwiej byłoby by zamieścić gdzieś (na Kortunalu czy na forum) ogólne opisy przynajmniej najczęściej spotykanych ras. Dlaczego ? Wyjaśnię na przykładzie elfów (bo lubię ^^). Wizja elfa, jaką ma każdy gracz zależy od tego, jakie książki czytał i w co grał. Elfy Tolkiena, Sapkowskiego, Feista, z Forgotten Realms itd. strasznie się różnią. Macie czas i ochotę każdemu potencjalnemu graczowi wyjaśniać na czym sie opieraliście ? Przecież to, że ktoś chętnie zagrałby elfem "tolkienowskim" dla przykładu, wcale nie oznacza, że równie chętnie zagra wiedźminowskim skrzyżowaniem elfa i Indianina :].
W przypadku, kiedy nie wiadomo czego sie trzymać, świat gry jest niespójny. Każdy będzie odgrywać swoją rasę według własnego przekonania, w rezultacie wyjdzie tyle ras ile osób, tak naprawdę. Przynajmniej ja tak to widze.
Podsumowując ^^ - dalej myślę, że przydałby sie ogólny opis ras z którego mógłby skorzystać każdy chętny, z wyjaśnieniem, że jeśli ktoś ma inny pomysł, zawsze może skonsultować się z organizatorami i podyskutować.
Heathenreel
Mi nie o prywatę, jeno o dobro ogółu idzie ^^
Doctor - 12-05-2007, 23:19
Airis napisał/a: | Heathenreel
Mi nie o prywatę, jeno o dobro ogółu idzie ^^ |
Rozumiem, pro publico bono - chwali się.
Illima - 12-05-2007, 23:22
A ja myślę, że to jest tylko ciekawe urozmaicenie. (: Poza tym na obozie tworzy się odpowiedni klimat, który samoistnie nagina postacie uczestników obozu i to się ujednolica.
Thorfinn - 13-05-2007, 12:01
Dobrze, jeżeli dobrze rozumiem to Airis chodzi o to żeby opublikkować tekst, nie tyle precyzujący czy elf musi być zielony, skakać z wiewiórkami po szyszkach i mieć rozstaw uszu minimum 15 centymetrów, ale dotyczący zachowania konkretnych ras w świecie i relacji pomiędzy nimi. To rzeczywiście całkiem spore niedopatrzenie z mojej strony że takie coś nie zostało opublikkowane. Postaram się jakoś do piątku [może wcześniej] wymalować taki tekst i przesłać go do publikacji. Choć narazie nic nie obiecuje bo mam troszkę ciężki naukowo tydzień.
Indiana - 13-05-2007, 15:59
Mi chodziło raczej o to, że w grze nie wykluczają się różne wizje elfiej nacji. Ani żadnej innej rasy. Moga obok siebie egzystować gracze, grający elfy wysokiego rodu wg Tolkiena i grający zielone elfy wg Sapka. Drowy nastręczają nieco problemów z racji cech im właściwych. Ale inne elfy z Forgottenu - nie widze problemu. Jedyne co możemy regulować, to skąd dany elf pochodzi, coby rózne elfy nie pochodziły z tego samego miejsca. I dla mnie to tyle, bo wizje światów nie różnią się dla mnie na tyle, zeby psuc mi fabułę. :-)
Airis - 15-05-2007, 21:46
Thorfinn napisał/a: | Dobrze, jeżeli dobrze rozumiem to Airis chodzi o to żeby opublikkować tekst, nie tyle precyzujący czy elf musi być zielony, skakać z wiewiórkami po szyszkach i mieć rozstaw uszu minimum 15 centymetrów, ale dotyczący zachowania konkretnych ras w świecie i relacji pomiędzy nimi. |
Mniej więcej o to mi chodziło i chętnie poczytam jak sie pojawi.
Thorfinn napisał/a: | Choć narazie nic nie obiecuje bo mam troszkę ciężki naukowo tydzień. |
A ja m. z historii
Yngvild napisał/a: | Mi chodziło raczej o to, że w grze nie wykluczają się różne wizje elfiej nacji. Ani żadnej innej rasy. Moga obok siebie egzystować gracze, grający elfy wysokiego rodu wg Tolkiena i grający zielone elfy wg Sapka. |
Może i nie wykluczają, ale według mnie przeszkadza w odgrywaniu i sprawiają, że świat jest mniej prawdopodobny (chyba, że te różnice są naprawde dobrze wyjasnione w historii postaci). Ale jeśli organizatorzy mają taki a nie inny pogląd to też dobrze. Byleby gracz był o tym poinformowany
Thorfinn - 26-05-2007, 17:03
Halfingowie:
Zajmowane tereny:
Halfingi mieszkają zarówno w miastach jak i poza nimi. Jednak te formy nie są identyczne. Halfingi „miejskie” żyją w rozproszeniu, podczas gdy niziołki mieszkające poza granicami miast często tworzą własne osady lub nawet małe miasteczka. Największy odsetek przedstawicieli tej rasy odnotowuje się w księstwie Odear i Bahail.
Mentalność:
Stereotypowego halfinga cechuje optymizm i energia połączona ze statecznością. Nie jest to rasa, która wydała wielkich bohaterów, czy podróżników. Halfingi wolą wieść spokojne życie, niż nadstawiać karku na traktach.
Stosunek do innych ras:
Halfingi jako rasa „pokojowa” nie mają żadnych zatargów z innymi rasami, a jako, że nie chcą oni wnikać w kręgi władzy, to nie wchodzą także w konflikty z ludźmi. Najlepszym stwierdzeniem jest to iż rasa ta pozostaje po prostu niezauważona.
Krasnoludy:
Zajmowane tereny:
Największy odsetek krasnoludów na terenie Cesarstwa notuje się Górnej Styrii i w Reagen. Poza Cesarstwem, krasnoludy zamieszkują także własne państwo – Mortenheim, które jest rządzone przez klany.
Mentalność:
Krasnolud zawsze jest uparty. Krasnolud zawsze jest zawzięty. Krasnolud zawsze jest dumny. Krasnolud zawsze jest bitny. Krasnolud zawsze lubi dobrze wypić i zjeść.
Stosunek do innych ras:
Krasnoludy z racji skrajnie różnego podejścia do życia nie przepadają za elfami. Pozostałe rasy traktują z góry, zawsze wyżej ceniąc towarzystwo pobratymców niż np. człowieka. Ludzie muszą się jednak liczyć ze zdaniem krasnoludów, bo są przez nich zaopatrzani w broń i drogie kruszce, dlatego ew. konflikt z przedstawicielem tej rasy może się skończyć, w najlepszym wypadku, utratą najlepszego kowala na wsi.
Elfy:
Zajmowane tereny:
Elfy żyją w rozproszeniu na terenie całego cesarstwa. Czasami tworzą zamknięte enklawy, zarówno na terenie miast jak i poza nimi. Najwięcej tego typu obiektów znajduje się w Reagen. Natomiast na wyspach Felnor elfy są rasą dominującą. Mimo to nie stworzyły tam żadnych zorganizowanych struktur państwowych.
Mentalność:
Wszyscy przedstawiciele tej rasy są dumni. Część z nich pokazuje ten kontakt poniżając przedstawicieli innych ras, inni natomiast mogą ograniczać kontakt ze światem nieelfim. Jednak spora grupa żyje w sposób normalny w miastach, czy na wsi, pełniąc rolę wędrownych minstreli, czy innych artystów. Elfy są z natury istotami dobrymi lub neutralnymi, choć istnieją także elfy mroczne, które są złe do szpiku kości i pozbawione krzty sumienia.
Stosunek do innych ras:
Jak już wcześniej wspominałem większość elfów nie przepada za krasnoludami, przynajmniej z racji różnic w światopoglądzie. Chęć elfów do współrządzenia w środowiskach, które dzielą oni z ludźmi, często kończy się pogromami lub innymi formami ucisku na przedstawicielach tej rasy.
Powyższe opisy dotyczą średniej, czyli przeciętnego przedstawiciela danej rasy, a to oznacza że można spotkać istoty odbiegające od powyższego opisu rasy.
Ziemowit - 13-06-2007, 18:52
A propo upodobnienia się do rasy to proponuję takie wyjście
http://www.allegro.pl/ite..._warszawa_.html
Doskonała alternatywa dla gnoma i krasnala
Ulfberht - 13-06-2007, 18:56
niezłe xD W szczególności dla gnoma xD
Indiana - 13-06-2007, 20:02
Nawet niezłe te maski Dla ambitnych
Thorfinn - 13-06-2007, 20:50
A po turnusie morda odparzona jak nic ;-) ;-)
Ziemowit - 13-06-2007, 21:01
Ale satysfakcja z odegfranej posatci...bezcenna :lol:
Ulfberht - 13-06-2007, 21:42
ciekawia mnie koszty leczenia poparzen xD
Illima - 13-06-2007, 22:24
maska - x zł
koszty leczenia oparzeń - x zł
satysfakcja z perfekcyjnie odegranej pstaci - bezcenne ^^' ?
|
|