|
Karczma pod Silberbergiem Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :) |
|
Zasady i sprawy techniczne - Zasady 2008
Indiana - 18-03-2008, 03:39 Temat postu: Zasady 2008 Uwaga!
W Kąciku RPG-owym
http://villsvin.nazwa.pl/kortunal/viewpage.php?page_id=64 zostały zaktualizowane zasady dla tegorocznej gry.
Nowosci znajdziecie w tematach:
- o specjalizacjach magii - magia umysłu oraz kategorie czarów bitewnych (same kategorie oraz przypisane do nich skutki dla graczy opublikujemy wkrótce, musimy je zgrać z resztą fabuły )
- o walce - rozbijanie tarcz
- o profesjach - wiedźmin i łowca potworów (tak, Travor, ten ostatni to dla ciebie )
- o czarodziejach - zmiany w zasadzie "rozrzedzenia krwi" (wszyscy magowie mają znać to na pamięć )
Malutkie dygresje znajdziecie tez na głównej stronie kącika oraz na końcu opisu świata gry
Dodatkowo - na obozie WETERAN wprowadzamy opracowane na potrzeby Epilogu 2007 zasady "symulowanej walki bezpośredniej":
- możliwość zamarkowania ciosu, chwytu itp
- osoba "uderzona" MUSI zareagować tak, jakby oberwała naprawdę
Dyskusja o tym jest tutaj: https://villsvin.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=374 (na dole strony ostatnie posty)
Pełny wstęp do nowej fabuły znajdzie sie w kąciku około maja
Zmiany są już zatwierdzone, nie dyskutujemy już nad nimi.
Travor - 21-03-2008, 13:19
Okey a gdzie można dopytać się o szczegóły ? Na tym temacie ?
Indiana - 21-03-2008, 16:53
Travor, czy ja to muszę mówić?
Jak sądzisz, po co pisałam to w Kąciku?
Po to, żeby tutaj powtórzyć ci to jeszcze raz?
Ja rozumiem i doceniam twoje zaangażowanie, ale nie przesadzaj. Masz z czymś problem? Zadaj KONKRETNE pytanie, na które NIE MA ODPOWIEDZI w dotychczas napisanych tekstach.
Travor - 24-03-2008, 17:51
Chcę po prostu dobrze się przygotować do odgrywania i posługiwania się umiejętnościami mojej postaci. Dokładnie chodzi mi tu o jej zdolności magiczne. Są tam wyrażnie opisane : magia druidzka, magia kapłańska, magia magów. Magia łowców- ani słowa. Po prostu napisz pod jaką magię ona podchodzi i tyle. Jest napisane że posługują się gotowymi zaklęciami. Podejrzewam że technicznie tak jak mniej więcej u wiedźminów. Ale sorry dopóki nie będę pewien to będę pytał . Jak chcecie to mówcie że jestem snotlingiem ale żebym tym snotlingiem przestał być staram się po prostu mieć jasne wyobrażenie i wiedzę o świecie (fabularnym). Gdybym ciągle nie pytał, pojechałbym na obóz nic nie wiedząc, znowu coś lekko mówiąs zepsuł i pozostał snotem. A przyznam szczerze - ów epitet nawet żartobliwy doprowadza mnie do szewskiej pasji. Bo zalicza mnie do tych wszystkich "to mamy naprawdę biec ?!". Owszem byłem głupim MAGIEM POWIETRZA ale to forum zmieniło mój styriopogląd i potrzebuję pewnych informacji żeby wykreować postać do której stworzenia, szczególnego sprecyzowania i w końcu ostatecznie wcielenia się w nią bardzo się przykładam. uh ale się rozgadałem... To co z tą magią ?
Indiana - 24-03-2008, 18:00
Z tą magią to to, że dostaniesz gotowe formułki zaklęć, nie będziesz jak mag bawił się pierwiastkami. Słusznie podejrzewasz, że to pokrewne do profesji wiedźmina. Jak widzisz, żadna magiczna profesja nie ma podanych pierwiastków ani formuł, bo one nie są do wiedzy ogólnej, tylko dla zainteresowanych. DLatego otrzymasz je przed grą.
Może być?
Travor - 24-03-2008, 18:02
Okey dzięki - i sprawa jasna.
I co Grettir ?
Doctor - 24-03-2008, 19:25
Travor napisał/a: | ale to forum zmieniło mój styriopogląd |
W takich chwilach czuję, że robimy coś naprawdę ważnego.
Alathien - 05-05-2008, 12:13
Kiedy można się spodziewac opublikowania specjalizacji magów?
Indiana - 05-05-2008, 12:23
Offie? Kiedy?
Thorfinn - 05-05-2008, 21:35
Po łikendzie. Postaram się kopnąć zarówno postaci graczy [wrzucę od kogo dostałem a od kogo nie], jak i wszelkie sprawy zasadowe. Przypominam że korzystam z mejla: wojtek.vis@gmail.com
Travor - 07-05-2008, 14:35
Ok a jeśli wysłałem na kortunal@republika.pl to muszę wysyłać też do wojtek.vis@gmail.com ? Chyba nie..?
Indiana - 07-05-2008, 15:25
nie musisz
Ziemowit - 18-05-2008, 22:02
Czy mam mówić żeby Wiedźmin pozostał tam gdzie powinien czyli w twórczości Sapka czy raczej nie komentować faktu dodania tej klasy. Poza tym wiedźmin może być tylko jeden w SG-Jacuś Inni to marne podróbki które nie będą wiedzieć co ze zdobytą klasą począć
Eskell - 18-05-2008, 22:28
Dziękuję ziemowicie :-) ;-)
Ziemowit - 18-05-2008, 22:30
Nie ma za co...stwierdzam fakt, ale i tak wyglądasz jak dziewka
Eskell - 18-05-2008, 22:39
Dziewka powiadasz... ktoś mi to powiedział wczoraj... nie odpuscilem rzeczonemu :-P
Indiana - 18-05-2008, 22:39
Ziemowicie, o nadmiar wiedzminów się nie obawiaj Tego będziemy pilnować.
Nie zgadzam się z tobą, profesja wiedzmińska ma ogromny potencjał i nie widzę powodu, dla którego mam ją blokować. Wiedzmin to nie to samo co wiedzmin Geralt, ten model udawania charakteru postaci będę tępić. Ale profesja już wpisała się w rzeczywistość fantasy i udawanie że jest nietykalna jest bez sensu
Indiana - 18-05-2008, 22:40
Eskell, na pocieszenie - on sam wyglądał jak hoża dziewoja
I nie powiedział, że wyglądasz jak dziewka, tylko pomylił cię ze mną
Ziemowit - 18-05-2008, 22:41
hoża dziewoja??---o czymś nie wiem??
Eskell - 18-05-2008, 22:42
Pomylil , nie pomylił i tak musiał sie ubierać :-P
a za pocieszenie dziękuje acz nie było potrzebne bo jakoś tego typu komentarze spływają po mnie jak po kaczce :-P
Indiana - 18-05-2008, 22:44
Ziemowit, a skąd masz wiedzieć jak cię tam nie było...?
Abel - 18-05-2008, 22:52
Yngvild napisał/a: | Wiedzmin to nie to samo co wiedzmin Geralt |
już była radosna dyskusja na ten temat
Hodo - 18-05-2008, 23:00
Ja tam jestem za profesją wiedźmina
Travor - 19-05-2008, 14:53
Ta dyskusja nigdy się nie skończy
Moim zdaniem powinien być (jeśli wogóle trzeba) dopuszczany jeden wiedźmin i (z przykrością muszę to stwierdzić) nie dla osób nowych
-im proponować zwykłego łowcę potworów
Angantyr - 19-05-2008, 16:54
1. czemu tylko jeden?
2. czemu tylko dla starych (znanych przynajmniej z jednego obozu) graczy, skoro nowi mogą być o niebo lepsi?
Eskell - 19-05-2008, 16:55
co do ograniczenia ilościowego bym sie zgodził... jak bedzie 5 wiedźminów a każdy bedzie rzucał znaki to zrobi sie takie zamieszanie ze o ja pierdziu...
Hodo - 19-05-2008, 16:58
Eskell, wtedy się w drugą noc robi napad szalonych magów, tudzież barbarzyńców i w mig zostaje jeden wiedźmin
Eskell - 19-05-2008, 16:59
bardziej mi sie podoba motyw z "turniejem " szermierczym aby wyłonić wiedźmina który coś potrafi robić z mieczem...
Indiana - 19-05-2008, 17:26
Doprawdy nie wiem, nad czym debatujecie Rzecz została ustalona.
Wiedzmin jest i jest dostępny dla wszystkich, nowych też. Nie będzie turnieju, ale i tak sprawdzimy kto co potrafi zrobić z bokenem. Nie będzie więcej niż jeden wiedzmin w grupie. Kropka Żadne uwagi w tej chwili tego nie zmienią
Angantyr - 19-05-2008, 18:32
jak to dobrze, że Straż Pogranicza mogłaby mieć co najwyżej jednego wiedźmina. ;-)
Viron - 20-05-2008, 22:19
Reguły są świetne
|
|