|
Karczma pod Silberbergiem Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :) |
|
Świat gry - Aktualizacje 2016
Onfis - 18-03-2016, 12:56 Temat postu: Aktualizacje 2016 No cóż, oto miejsce, by dać upust wszelkim komentarzom, uwagom i przemyśleniom na temat najnowszych aktualizacji świata gry. Powiedzcie nam, co o nich sądzicie i zadawajcie pytania
Powój - 18-03-2016, 13:21
Jego laserowość Cesarz. <3
Indiana - 18-03-2016, 13:42
Pierwsze wykryte
Reshion vol 2 Electric Bo - 18-03-2016, 13:51
RudyTymen
Rivus - 18-03-2016, 16:33
<3 Jego laserowość
Kodran - 18-03-2016, 17:01
Czyżby małym eastereggiem było dodanie wykrzyknika do nazwy Terala kiedy się na nią najeżdża na interaktywnej mapie?
Rivus - 18-03-2016, 20:27
A przypadkiem w bestiariuszu nie miało być tzw. zjawy zębowej na IV turnusie , tą którą później opisywaliśmy ? Przynajmniej tak mi mówił Elfgar na biesiadzie , że będzie .
Yarant - 19-03-2016, 00:13
A czy można liczyć na jakieś rozszerzenia do pethabanu .
Bo tak licho a siluje się po aktualizacji między pustynnymi a wysokimi elfami.
(Jak nie to czy mogę sam coś zmajstrować[ armie, skutki wojny itd.])
Reshion vol 2 Electric Bo - 19-03-2016, 00:25
Kadrą nie jestem ale fakt, że będzie jeszcze jedna aktualka, w czwarwcu, sugeruje, że można będzie coś dosłać
Onfis - 19-03-2016, 00:31
Yarant napisał/a: | a siluje się po aktualizacji między pustynnymi a wysokimi elfami. |
Mamy pustynne elfy?
Yarant napisał/a: | (Jak nie to czy mogę sam coś zmajstrować[ armie, skutki wojny itd.]) |
Wiesz, teoretycznie tak jakby do czwartku zbieraliśmy wszelkie materiały od graczy żeby dodać je do aktualizacji, no ale napisać nikt ci nie zabroni, najwyżej dorzucimy z opóźnieniem
Jednak wybierając postać zwróć uwagę na to, co aktualnie dzieje się w świecie gry i gdzie będziemy grać. Pethaban jest raczej odizolowany od Wergundii, więc obecność postaci zza pustyni może być ciężka. Jednak oczywiście nic ci nie zabraniamy
Rivus - 19-03-2016, 01:52
Yarant napisał/a: | a siluje się po aktualizacji między pustynnymi a wysokimi elfami. |
Ale chyba nie ma czegoś takiego jak pustynne elfy
Onfis napisał/a: | Pethaban jest raczej odizolowany od Wergundii, więc obecność postaci zza pustyni może być ciężka. Jednak oczywiście nic ci nie zabraniamy |
Zawsze można coś zmajstrować w historii postaci , że jakimś cudem znalazła się w Wergundii
Indiana - 20-03-2016, 20:51
Reshi napisał/a: | RudyTymen | Drugie
Kodran napisał/a: | małym eastereggiem było dodanie wykrzyknika do nazwy Terala | Trzecie.... sama nie wiedziałam
Yarant napisał/a: | rozszerzenia do pethabanu | Przykro mi, nie w tym roku.
Onfis napisał/a: | a siluje się po aktualizacji między pustynnymi a wysokimi elfami.
Mamy pustynne elfy? | Zakładam, że koledze chodziło o "pustynnych" czyli Pethaban. Nie radzę, nie będzie możliwości wejścia w fabułę postacią stamtąd.
Rivus napisał/a: | Zawsze można coś zmajstrować w historii postaci , że jakimś cudem znalazła się w Wergundii | ALbo na księżycu. Jak zauważyliście (lub nie? ) zmieni się nieco rejestracja postaci, uprzedzamy, że będzie nacisk na to, żeby postać w grze miała sens. Zeszłoroczne rozbudowane misje tryntyjskie, do których nikt się nie zgłosił, przekonały nas, ze dowolnośc nie jest dobrym wyjściem. My się napracujemy przy wątkach, których nikt nie zobaczy, wy przy postaci, która nie zaistnieje w fabule, i rozminiemy się zupełnie. To bez sensu.
Rivus - 20-03-2016, 21:12
Indiana napisał/a: | ALbo na księżycu. Jak zauważyliście (lub nie? ) zmieni się nieco rejestracja postaci, uprzedzamy, że będzie nacisk na to, żeby postać w grze miała sens. Zeszłoroczne rozbudowane misje tryntyjskie, do których nikt się nie zgłosił, przekonały nas, ze dowolnośc nie jest dobrym wyjściem. My się napracujemy przy wątkach, których nikt nie zobaczy, wy przy postaci, która nie zaistnieje w fabule, i rozminiemy się zupełnie. To bez sensu. |
Racja... Tak to jest jak się napisze , ale najpierw nie pomyśli się chociaż chwili o ludziach , którzy muszą się napracować , a później nie będzie to docenione , bo nikt poprostu tego nie zauważy .
Indiana - 20-03-2016, 21:31
Wiesz, nie chodzi nam w tym momencie o docenianie - bo to już sprawa osobna, jak zasłużymy dobrą fabułą, to nam powiecie po obozie
Chodzi o to, że gracz tworząc postać ma jakieś oczekiwania, i powinien otrzymać odpowiedź na te oczekiwania - fabułę, w której ma swój udział. Ponieważ na jeden rok możemy przyjąć tylko jedną fabułę, więc wybieramy jeden rejon i motyw, na którym zbudujemy tę opowieść. Da się oczywiście dołożyć także inne wątki z innych rejonów. W tegorocznej Wergundii znajdą swój wątek Terale, Itaryjczycy, Styryjczycy, niektóre elfy, może także krasnoludy. Pethaban niestety nie. Jeśli gracz się uprze z tym Pethabanem, to wyląduje w grupie postaci, snujacych się bez większego sensu za resztą składu. Szkoda dla nas, ale dla gracza większa.
Verlan - 20-03-2016, 23:19
Prawda jest taka, że tworzenie postaci jest jednym z tych najbardziej stresujących momentów. I tak jak miałem w zeszłym roku i kiedy się przedstawiłem a Indi pięknie skitowała: "A co ofirczyk robi w Tryncie, u licha?"
To chyba była jedna z podstaw do podejrzewania mnie o koneksje z Imperium...
No, ale, do rzeczy. To co chciałem powiedzieć to to, że dowolność jest dobra. Fakt, wątki i to, że nikt ich nie zauważy, bo grupa jest tak mała (hehe, 2014- Artem pamiętamy ) albo coś w tym stylu.
Szczerze powiedziawszy to tak duża różnorodność wychodzi na dobre (2015 po którejśtam kłótni tryntyjczyków chciałem ich wszystkich pomordować, bo się dogadać nie mogli… A taki Bryn był wtedy jak ryba w wodzie).
I prawda jest taka, że kiedy człowiek gra któryś raz jedną postacią to ważniejsze stają się wydarzenia i historia prywatna niż pochodzenie
Moje zdanie jest takie, że lepiej mieć wszystkie nacje na obozie i różnorodność w relacjach, niż 20 np. Tryntyjczyków gadających cały czas o wolności i do kogo ma należeć korona...
A czemu wy się tak opieracie temu Pethabanowi Od 3 lat nic nie zrobił
Onfis - 20-03-2016, 23:26
Wiesz Verlan, tylko jeśli, załóżmy fabuła główna jest o takim ustaleniu polityki i władcy Tryntu, a mamy wszystko inne, a tylko 3 Tryntów, z czego tylko dwóch przyłożyło się do ogarnięcia opisu krainy, to trudno zaangażować graczy w motyw. Żeby gracz poczuł, że jest bohaterem fabuły, jego postać musi być bohaterem fabuły. A pethaban nei zostanie członkiem Ealinge i nie zdecyduje o losach kraju
Indiana - 20-03-2016, 23:41
Verlan napisał/a: | Indi pięknie skitowała: "A co ofirczyk robi w Tryncie, u licha?" |
Verlan napisał/a: | Szczerze powiedziawszy to tak duża różnorodność wychodzi na dobre | Jest takie motto silberowego kantorka, które by tu idealnie pasowało, ale nie powiem W każdym razie główną rolę grało tam słowo "umiar".
Różnorodność jest spoko. Ale - może nie wszyscy gracze to zauwazyli - na dwóch zeszłorocznych turnusach zaczynaliśmy fabułę tryntyjską, mając po 2-3 Tryntyjczyków na 40 graczy. Na III gdybym nie zmusiła pewnego Wergunda, żeby został tryntyjskim jarlem, to nie miałabym nikogo do prowadzenia głównego wątku fabularnego, na którym oparta była większośc akcji. Jeśli mamy założoną fabułę, której istotną częścią są niuanse mozaiki klanowej - to jak u licha mam ją rozegrać postaciami z Ofiru i Pethabanu? Rzecz nie szła o to, że gracze mają się dogadać, tylko że mają przezyć określone wydarzenia.
Uprzedzając - nie, nie jesteśmy w stanie tworzyć fabuły pod zgłaszane postaci, bo po pierwsze zgłoszeń jest aby połowa stanu, a po drugie, kiedy Wy wysyłacie ankiety, to my fabułę mamy juz zamkniętą.
A nawet gdyby - to aby połączyć 40 kompletnie rozstrzelonych postaci w jedną drużynę musielibyśmy tu i ówdzie te postaci nagiąć, albo stworzyć 40 wątków. Ale wtedy obóz kosztowałby chyba o jedno zero więcej...
Wiem, że chcecie mieć dowolność w wyborze postaci. Ale bardziej chcecie mieć dobrą fabułę i wiecie, że mam rację Bo po to przyjeżdżacie
Verlan napisał/a: | kiedy człowiek gra któryś raz jedną postacią to ważniejsze stają się wydarzenia i historia prywatna niż pochodzenie | To akurat nie ma wiele do rzeczy. Chodzi bardziej o możliwość umotywowania postaci w grze, starej czy nowej, obojętnie.
Wieloletnie postaci mają wielkie zalety, ale bardziej na krótkie larpy, gdzie mozna grać ich życiorysami w mniejszej grupie, albo muszą bardzo dobrze zostać osadzone w fabule, bo inaczej znów wracamy do modelu snucia się za wątkiem.
Verlan napisał/a: | wychodzi na dobre (2015 po którejśtam kłótni tryntyjczyków chciałem ich wszystkich pomordować, bo się dogadać nie mogli… A taki Bryn był wtedy jak ryba w wodzie). |
Ale czemu dogadanie się miałoby być tą pozytywną wersją?
Cytat: | lepiej mieć wszystkie nacje na obozie i różnorodność w relacjach, niż 20 np. Tryntyjczyków gadających cały czas o wolności i do kogo ma należeć korona... |
Tryntyjczycy gadali o koronie, bo byliśmy w Tryncie i ich sprawy działy się tu i teraz. Miały prawo obchodzić ich bardziej. Wszystkie inne nacje wzruszały ramionami, bo to nie ich sprawa. Sam sobie odpowiedz, do czego dążymy w fabule i dlaczego nie jest to graczowe wzruszenie ramion
Rivus - 20-03-2016, 23:53
Indiana napisał/a: | Wiesz, nie chodzi nam w tym momencie o docenianie - bo to już sprawa osobna, jak zasłużymy dobrą fabułą, to nam powiecie po obozie
Chodzi o to, że gracz tworząc postać ma jakieś oczekiwania, i powinien otrzymać odpowiedź na te oczekiwania - fabułę, w której ma swój udział. Ponieważ na jeden rok możemy przyjąć tylko jedną fabułę, więc wybieramy jeden rejon i motyw, na którym zbudujemy tę opowieść. Da się oczywiście dołożyć także inne wątki z innych rejonów. W tegorocznej Wergundii znajdą swój wątek Terale, Itaryjczycy, Styryjczycy, niektóre elfy, może także krasnoludy. Pethaban niestety nie. Jeśli gracz się uprze z tym Pethabanem, to wyląduje w grupie postaci, snujacych się bez większego sensu za resztą składu. Szkoda dla nas, ale dla gracza większa. |
O to mi właśnie mniej więcej chodziło !
Po co wy z kadry macie się męczyć nad specjalnym wątkiem dla JEDNEJ postaci z Pethabanu (Pethaban trochę bardzo odległy od Wschodniej Wergundii), bo na 200% postać pochodząca z tak daleka nie będzie interesować się sprawami Qa, a tym bardziej ratowaniem Północy. Natomiast gracz będzie musiał namęczyć się nad originalną postacią, która będzie miała skomplikowana historię (przecież od tak by się nie znalazł w Parve - przejście Asura Makan graniczy z cudem) i do tego nie miała by swojego miejsca w głównej fabule = nie zadecydowałaby w najmniejszym stopniu co wydarzy się w przyszłym roku = byłoby jej przykro (a wszyscy chcą z Silbera czerpać jak największy "fun")
No przynajmniej tak to wygląda z mojej strony (byłem tylko raz na Silberze i pewnie to wygląda jakby jajko mówiło do kury ).
Aver - 21-03-2016, 00:37
Że się tak wetnę w dyskurs... czy Bregen widoczne na mapie Wschodniej Wergundii ma jakiś związek z pewnym rodem, czy to raczej czysty przypadek?
Indiana - 21-03-2016, 01:20
Avergill napisał/a: | Bregen widoczne na mapie Wschodniej Wergundii ma jakiś związek z pewnym rodem |
Zestaw nazwy na mapie z listą wysokich rodów tego rejonu
Rivus napisał/a: | No przynajmniej tak to wygląda z mojej strony (byłem tylko raz na Silberze | Uff, to przynajmniej niektórzy gracze nas rozumieją
Rivus - 21-03-2016, 01:43
Wergundia ma nawiązanie do państwa Franków ?
Mam na myśli marchie , hrabstwa i Akwizgran zmieniony w Akwirgran...
Onfis - 21-03-2016, 01:50
Trafiłeś w dziesiątkę
Rivus - 21-03-2016, 16:39
Cytat: | Znachor – tak nazywają się uzdrowiciele wykorzystujący energię magiczną do leczenia ran. |
Cytat: | Czarownik Zwany też znachorem, to osoba o wrodzonych zdolnościach magicznych[...] |
Znachor to czarownik ? Czy może znachor będzie miał lepiej rozwinięte zdolności leczące, a czarownik obalenia, klątwy, a mniej leczenia ? Tak się zastanawiam...
Aver - 21-03-2016, 18:23
Znachor ma ręce co leczo, a czarownik ręce co robią leczo ewentualnie zupę wrzućmy-do-kociołka-z-wrzątkiem-wsio-z-plecaka-co-się-nadaje-do-jedzenia :3
Możliwe że to po prostu zbieżność nazw
Rivus - 21-03-2016, 18:29
Okej dzięki
Yarant - 28-03-2016, 20:41
Rody panujące na skrawku mapy na którym będziemy dumnie grali.(pomieszane więc nie czepiać się).
Wszelkie błędy niech mi kadra wybaczy i sprostuje.
Margrabiowie dar Bergen
Komes dar Lusignan
Komes dar Dourville
Baron dar Avarenette
Hrabiowie dar Albert
Książęta Tremoile
dar Eygird
dar Marenthal
dar Dannenberg
dar Erberstein
[Książęta Mayenne?(wzgórza Mayen)]
Indiana - 28-03-2016, 22:49
Wszystko się zgadza 😊 gdyby ktos sir przymierzal do szlacheckiej postaci, to niechże wybiera z tego 😊
Dagome - 11-04-2016, 16:17
Yarant napisał/a: | Rody panujące na skrawku mapy na którym będziemy dumnie grali.(pomieszane więc nie czepiać się).
Wszelkie błędy niech mi kadra wybaczy i sprostuje.
Margrabiowie dar Bergen
Komes dar Lusignan
Komes dar Dourville
Baron dar Avarenette
Hrabiowie dar Albert
Książęta Tremoile
dar Eygird
dar Marenthal
dar Dannenberg
dar Erberstein
[Książęta Mayenne?(wzgórza Mayen)] |
Dzięki wielkie. Zwiadowcom też się przydadzą.
Rivus - 30-04-2016, 20:05
Znaleziony kolejny easter egg ! W załączniku jest pokazany jaki .
Pozdrowienia dla mojego kolegi : Gregorego, który znalazł obramówkę wokół wyspy .
PS. Trochę duże ograniczenia tu macie do przesyłania obrazka
Gregory - 30-04-2016, 20:21
Po przeczytaniu wszystkiego co możliwe razem z Rivusem zajrzeliśmy do kodu źródłowego strony by zobaczyć czy są jeszcze jakieś easter eggi i jednak się coś znalazło.
Pozdrowienia dla Aerlinn .
Indiana - 01-05-2016, 02:54
Rivus napisał/a: | Znaleziony kolejny easter egg ! W załączniku jest pokazany jaki .
Pozdrowienia dla mojego kolegi : Gregorego, który znalazł obramówkę wokół wyspy . | Brawo
Gregory napisał/a: | zajrzeliśmy do kodu źródłowego strony by zobaczyć czy są jeszcze jakieś easter eggi i jednak się coś znalazło. | Brawo podwójnie
Venissa - 02-05-2016, 09:58
Znalazłam:
Zasady działania magii w świecie Silberbergu (...) magia bitewna- (...) (ale muszą uwzględnić wszysstkie żywioły w rytuale pobrania).
Zasady działania magii w świecie Silberbergu (...) 4.Pobieranie many (...) Uzupełniać manę można na drodzy tzw. rytuału pobrania.
Czyli wszysstkie i na drodzy.
|
|