Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Golem - mechanika
Autor Wiadomość
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 13:24   Golem - mechanika

Nie wglębiam się w Wasze tematy, żeby nie było, że Was szpieguję, więc zakładam nowy.
Proszę państwa, oto miś:

Garść mechaniki dla golema:
Zmiany na zielono.


1.Odporność na: Czytanie myśli / zatrucie / hipnoza i inne zaklęcia na organizmy żywe.
[color=green]Nie ma czegoś takiego jak "inne zaklęcia na organizmy żywe", biorąc pod uwagę skłonność graczy do interpretacji własnej zakrojoną na szeroką skalę golem JEST ODPORNY NA: czytanie myśli, hipnozę, zawładnięcie wolą (generalnie arsenał czarów psionicznych związanych z czytaniem myśli jak w przypadku istot żywych, oraz czarów wpływających na wolę), ALE MOŻNA PRZECZYTAĆ GO NA ZSADZIE PAMIĘCI PRZEDMIOTU(druid, czarownik, szaman, i inne postaci mogące odprawić odpowiedni rytuał). A także na zatrucie, strach, rój os (generalnie roje owadów), paraliż.
Dodatkowo odporność na ból w przypadku tortur (co jest jak dla mnie dość logiczne ;)


2.Cios w kryształ (panel na plecach) = reset golema. Do kilku minut -> może być na 45sekund, żeby to miało sens. Odliczysz wtedy w myślach powoli do 45 i będzie git. Ciężko odliczyć kilka minut i w praktyce i tak trwają one minutę.

3. Zasilanie: Czas, przez który golem będzie działał zależy od żywiołu którym został naładowany kryształ.
Ładowanie energii - Rytuał pobrania many. Jeśli nie będziemy mieli maga w drużynie to trzeba to będzie zmienić na jakiś rytuał na bazie run, dzięki czemu golem będzie mógłby być prawie cały czas operacyjny. System żywiołów pozostanie bez zmian.
Dobra, dobra. JAK zamierzacie robić coś na bazie run, skoro żaden z Was nie jest kowalem run? Tylko runy stawiane przez kowala mają moc. Używanie run nie polega na rysowaniu znaczków, do ciężkiej nędzy ;)
Proponuję: rozpoczniecie grę z zestawem run, który powinien starczyć Wam na zasilanie przez 24h + dajmy na to 2h zasilania awaryjnego. Sama gra trwa krócej, ale dodajemy coś takiego jak większe zużycie energii w określonych przypadkach.

• Ogień - 5 godzin (x1 runa) =5h

• Woda - 1 godzina (x3 runy) =3h

• Ziemia- 3 godziny (x2 runy) =6h

• Powietrze - 3 godziny (x2 runy) =6h

• Życie - 1 godzina (x4 runy) =4h
Dodatkowo po zużyciu tego wszystkiego załącza się zasilanie awaryjne, niewymagające runy, bazujące na wszystkich żywiołach. Trwa 2h.
Raz załadowana runa MUSI ULEC WYCZERPANIU, jeśli zostanie użyta, a przed wyczerpaniem zostanie użyta inna, to ta pierwsza automatycznie traci moc.

3a. Efekt od żywiołu (opisany, jako anomalia)

Przegrzanie - W czasie dłuższej walki golem pada na ziemie na ok 5 min z powodu przegrzania.
Dłuższa walka -> nie da rady tego logicznie określić :) Nie będziesz przecież walczył z zegarkiem w ręku! Jeśli uda Ci się określić, że minęło 10minut walki, to możesz paść, ale moim zdaniem nie dasz rady tego logicznie rozegrać.

Płynniejszy atak - Golem będzie uderzał trochę częściej.
Wywalam to. Co to znaczy: trochę częściej?

Utwardzanie - Żywioł Ziemi zapewnia dodatkową twardość stali, niwelując szanse na tymczasowe uszkodzenie np. ręki.
To też wywalam. Generalnie zbyt niedokładne i zbyt graczozależne, żeby uznać, że sprawiedliwe dla reszty.

Moje propozycje:
(jeśli bierzesz bonus z danego żywiołu to bierzesz też minus, logika :)
1. OGIEŃ -> zaklęcia z żywiołu wody powodują ciężkie obrażenie związane z przerwaniem zasilania. Na zasadzie zwykłego działania przeciwstawnego.
Bonus z ognia: Odporność na zaklęcia żywiołu ognia. CHODZI O MAGÓW OGNIA I MAGÓW BITEWNYCH, UŻYWAJĄCYCH OGNISTYCH ZAKLĘĆ.

2. WODA zaklęcia z żywiołu ziemi powodują ciężkie obrażenie związane z przerwaniem zasilania. Na zasadzie zwykłego działania przeciwstawnego.
Bonus: w przypadku zasilania wodą obszar trafienia zawęża się do korpusu i ud (wypadają ramiona).

3. ZIEMIA -> zaklęcia z żywiołu powietrza zadają ciężkie rany, (ponieważ piorun wnika w ziemię)
Bonus: Odporność na zaklęcia wody (w myśl zasady, że ziemia pochłania wodę).

4.POWIETRZE -> zaklęcia z żywiołu ognia zadają ciężkie rany, (ponieważ powietrze podsyca ogień).
Bonus: Możliwość wejścia w tryb maksymalnej wydajności.

5.ŻYCIE -> używanie tego żywiołu powoduje PODATNOŚĆ NA WSZYSTKIE ZAKLĘCIA typowo ludzkie (czyli te na które jest odporny zazwyczaj -> czytanie myśli, hipnozę, zawładnięcie wolą, zatrucie, strach, rój os (generalnie roje owadów), paraliż.
Bonus: Kształtuje mu coś w rodzaju woli (generalnie poziom zaawansowania góralka przylądkowego :) -> działa jak sztuczna inteligencja.


Jeżeli dostanie tym zaklęciem z tym samym żywiołem doładuje się 10 minut lub więcej zależności od potęgi zaklęcia. (zmiana z % na minuty) -> NIE MA TAKIEJ OPCJI.

4. Berło sterowania.
Ogólnie uważam, że to straszne utrudnienie i bransoleta byłaby 100x lepsza, ale jak wolisz ;)
• Należy trzymać je w dłoni, w innym przypadku golem nie działa i nie wykonuje poleceń.
• Golem słucha się tylko osoby trzymającej berło.
• Jeżeli osoba trzymająca berło padnie Golem nie działa.
• Bransoleta zużywa 3 many na godzinę! Może spowodować śmierć osoby sterującej.
->Tu się tak nie rozpędzaj, bo Twój inżynier padnie dość szybko.
Proponuję 1many na 1h. I proponuję wyposażyć się w eliksir uzupełniający manę ^^"

5. Naprawa, czyli Leczenie ciężkich ran.
Generalnie operacja będzie się różniła zależnie od tego czy otrzyma on lekkie obrażenia czy ciężkie.
Generalnie lekkich ran nie musicie leczyć, ponieważ nikt nie musi. Możecie oczywiście, jeśli chcecie to robić dla klimatu, jak Wam nie zabronię :)
Przy lekkich (ciężkich?) obrażeniach koniczna będzie naprawa obudowy golema, spawanie blach ( mieliśmy pomysł aby robić to w rękawiczkach używając zimnych ogni -> to zostawiłam bym dla ciężkich obrażeń, bardzo fajny efekt. Przydałyby się też jakieś gogle : ) i wygładzanie wygiętych.
Leczenie trwa tyle samo ile u normalnego gracza z ograniczeniem, że golem nie musi czekać po wyleczeniu i może od razu wrócić do walki. Proces ten zachodził byłby także przy otrzymaniu ran ciężkich, ale z pewnymi różnicami. Jeśli zdarzy się sytuacja, że golem zostanie ciężko ranny oznacza to nie tylko konieczność naprawy zewnętrznej, ale także to, iż kryształ znajdujący się aktualnie w golemie został uszkodzony i nie można go już użyć go zasilania golema go końca trwania epilogu. Trzeba też tam umieścić nowy kryształ. Epilog zaczynam z ograniczoną liczbą kryształów.
Okej, zgadzam się. Zmieniamy kryształy na runy, ilość macie napisaną na górze.

Podsumowując:
- nie musicie leczyć lekkich ran, chyba, że bardzo chcecie
-golem po uleczeniu rany ciężkiej, (ALE TO MA TRWAĆ TAK KOŁO 5MINUT PRZYNAJMNIEJ, jak Was dorwę, że leczycie ciężką ranę w minutę, to zrobię z dupy garaż, obiecuję) może wrócić do walki w tej samej potyczce
-w przypadku otrzymania ciężkiej rany runa ulega dezatywacji.


Golema może naprawić inżynier lub osoba posiadająca wiedzę na temat mechanizmów.
TYLKO TWÓJ INŻYNIER.

Propozycja 2 ciężkich ran <- Do rozważenia przez OG.
(Należy wziąć pod uwagę runiczny pancerz broniący mechanizmów a także ciało zastąpione mechem. Pomijając zbroje należy wziąć pod uwagę inne minusy płynące z bycia golemem. )
NIE, NIE, NIE. NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK 2CIĘŻKIE RANY W TEJ MECHANICE!

Tryb maksymalnej wydajności
Zwiększenie ilości ciosów i niewrażliwość na obrażenia. Jednak po upadku, COFNIĘCIU SIĘ, bądź po kilku minutach (3MINUTACH) poziom energii spada do zera i należy golema naładować, bądź naprawiać. Coś jak berserk.
Dobrze, ale warunek jest taki, że w przypadku użycia tej zdolności runa automatycznie ulega wyczerpaniu. I jest to możliwe tylko w przypadku operowania na ŻYWIOLE POWIETRZA.

6. Plusy i minusy.
Minusy
• Tymczasowe uszkodzenia, wyłączenie danej kończyny czy mechanizmu
• Zależny od osoby sterującej - bez osoby sterującej nie działa -> STEROWAĆ MOŻE KAŻDY KTO MA BERŁO, TYLKO INŻYNIER MOŻE NAPRAWIAĆ I WYMIENIAĆ KRYSZTAŁY
• Uzależniony od energii -> RUNY
• Punkt witalny - kryształ w panelu
• Przegrzanie
• Brak Woli -> TO CO ROBI ZALEŻY OD TEGO, KTO TRZYMA BERŁO
• Mała częstotliwość ataku
• Zacięcie trybików piachem
To wszystko zależy od Was tak na prawdę. Jeśli będziecie chcieli stosować coś takiego jak zacięcie lub przegrzanie to, to zrobicie, ale uważam, że na epilogu jest zbyt mało czasu i szybko przestanie Wam się chcieć :)

Plusy
• Wytrzymały
• Efekt w zależności od żywiołu
• Tryb maksymalnej wydajności
Ostatnio zmieniony przez wampirka 29-09-2013, 13:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2013, 14:12   

Czy możemy prosić o karteczki z runami? Bo z tego co pamiętam to tylko Fehu.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 14:23   

To będą jakieś inne runy, które nazwiemy runami żywiołów. Dostaniecie :)
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 14:28   

Możemy mieć berło oraz bransoletę jako kontrolkę awaryjną? Miała by ona określony czas działania ( powiedzmy max. 2-3 godziny ) ale za to rozkazy wydane z jej pomocą miałyby pierszeństwo nad tymi z bransolety.
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 14:29   

Nie :)
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2013, 14:38   

Ja też przeciw ;)
Tworzyłem propagandę tego golema żeby był w centru złodziejskiej uwagi :)
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2013, 15:31   

A rozpiskę z runkami chciałem żeby wiedzieć co namalować na blachach od zewnątrz.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 18:47   

No to zaczynam serie pytań "A czy może moja postać może..?" ;)

Czy mogę mieć "róźdzkę" ( albo coś podobnego ) co wskazywałoby miejsce przedmiotu lub osoby do której chce się udać ( głównie chdzio tu by pokazwało nam to czego szukamy )

Jeśli się nie myle to zwyczjana osoba nie magiczna na 10 pkt many, jednocześnie jeśli liczba pkt many zmniejsze się poniżej owych 10 pkt to organizm zaczyna słabnąć. Czy mogę w takim razie mieć więcej pkt many? Np. 15-20?

Czy jako krasnoludzki inżynier mogę mieć miny krasnoludzkie albo inne pułapki (nie muszą być to normalne miny, mogąbyć też oślepiające, trujące itp.) albo tworzyć takie pole jak miała w tym roku fortalocja, oczywiście o wiele mniejsze (śr. max 4-5m) i słabsze, to zniszczenia po parunastu ciosach lub użyciu magii. Pole trwałoby określoną ilość czasu, pierwotnie był pomysł aby to był taki pylon używający tych samych kryształów jak golem. Kiedy ktoś by go dotykał zostawałby porażany prądem,nieszkodlwie.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2013, 20:40   

Właśnie robię panel dla golema. Wejście na płytkę z runą ma być tylko 1?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 21:41   

Reshi napisał/a:
Czy mogę mieć "róźdzkę" ( albo coś podobnego ) co wskazywałoby miejsce przedmiotu lub osoby do której chce się udać ( głównie chdzio tu by pokazwało nam to czego szukamy )

Nie rozumiem :3

Reshi napisał/a:
Jeśli się nie myle to zwyczjana osoba nie magiczna na 10 pkt many, jednocześnie jeśli liczba pkt many zmniejsze się poniżej owych 10 pkt to organizm zaczyna słabnąć. Czy mogę w takim razie mieć więcej pkt many? Np. 15-20?

Nie, misiu kolorowy. Jesteś postacią ABSOLUTNIENIEmagiczną, więc masz 10pkt many. Cześć jak czapka :)

Reshi napisał/a:
Czy jako krasnoludzki inżynier mogę mieć miny krasnoludzkie albo inne pułapki

Oczywiście. Wymyśl je, Twój Og wrzuci na listę "do zatwierdzenia" i tyle ile zostanie zatwierdzonych (oraz to, jak będą działały) wyląduje w Twoich rękach :)

Akinori napisał/a:
Wejście na płytkę z runą ma być tylko 1?

Si.
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 21:50   

RUNY :)
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2013, 21:54   

dziękuje :)
Jutro zrobię płytki z runami :)

A jakie runy powinienem namalować na zbroi?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2013, 22:33   

wampirka napisał/a:
Reshi napisał/a:
Czy mogę mieć "róźdzkę" ( albo coś podobnego ) co wskazywałoby miejsce przedmiotu lub osoby do której chce się udać ( głównie chdzio tu by pokazwało nam to czego szukamy )

Nie rozumiem :3

Różdżka wskazujący gdzie znajduje się rzecz, o którym osoba trzymająca ową różdżkę myśli. Np. którędy muszę iść aby dojść do fortalcji lub by znaleźć mojego golema.

wampirka napisał/a:

Nie, misiu kolorowy. Jesteś postacią ABSOLUTNIENIEmagiczną, więc masz 10pkt many. Cześć jak czapka :)

Ok, co się działo jak zeszedłem poniżej danej ilości many (kiedy mdleje itp.)?


Tą barierę też mogę mieć jak wymyślę na jakiej zasadzie to będzie działać... :) ?
 
 
Abel 

Wysłany: 30-09-2013, 10:29   

Mdlejesz przy 5pkt, od 7 czujesz zdecydowane osłabienie.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2013, 11:45   

berlo dobrze żeby nosiły różne osoby, tak zeby ewentualni wrogowie niwqiedzieli kto je ma. i żeby utrzymać poziom many
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-09-2013, 14:13   

Reshi napisał/a:
Różdżka wskazujący gdzie znajduje się rzecz, o którym osoba trzymająca ową różdżkę myśli. Np. którędy muszę iść aby dojść do fortalcji lub by znaleźć mojego golema.

Nie :)

Reshi napisał/a:
Tą barierę też mogę mieć jak wymyślę na jakiej zasadzie to będzie działać... ?

Najpierw sobie określ, co z Ciebie za inżynier.
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-09-2013, 16:28   

@Abel

Dzięki :)


@Wamp

Takim szkolonym do obrony jakiś fortów, przez tworzenie jakiś pułapek lub barrier :) , wiedzący też coś na temat zdobywania fortów i umocnień analogicznie.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2013, 16:38   

Wamp co się stanie jeśli ktoś któ nie jest inżynierem zacznie zminiac runy? prąd go kopanie albo popatrzy się może ?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-09-2013, 16:44   

Akinori napisał/a:
jeśli ktoś któ nie jest inżynierem zacznie zminiac runy?

Myślę, że jego prąd kopnie, a golem się zepsuje.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2013, 16:45   

przykre...
jak mocno go prąd kopnie?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2013, 21:32   

Cytat:
Kształtuje mu coś w rodzaju woli (generalnie poziom zaawansowania góralka przylądkowego :) -> działa jak sztuczna inteligencja.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2013, 21:33   

Czy działa wtedy kontrola berła?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Maciek 


Skąd: Stargard
Wysłany: 30-09-2013, 23:45   

Tak. Kontrola berła jest nadrzędna
V.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-10-2013, 00:50   

Ta jest!
A co namalować na powieszchni zbroi nie nie wiem które runy i ciągle mi nie powiedziano ._. (chodzi głównie o klimat, bez zastosowania praktycznego czy bonusów) Z wykazu run pamiętam tylko Thurisaz jakieś runki / zdanie runiczne więcej może?
Sądzę że będzie to świetne nawiązanie do opowieści Ingeboran na temat krasnoludzkiego kunsztu.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
  Wysłany: 01-10-2013, 01:13   

Runy masz na mejlu. Męcz mnie jeszcze to się rozsypiesz przy pierwszym podejściu, aj promes :angry:
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2013, 18:28   

Miny:
Wszystkie miny będę jako małe przedmioty, kładzione na ziemi ( jeszcze nie pisze co bo chce by były one w miarę podobne i dość tanie, ich konkretny kształt podam jutro wieczorem) . Są aktywują one "tryb bojowy" ok. 15 sek po narysowaniu na nich runy aktywującej runą. Miny reagują na ruch w odległości 0,3 m.
Rodzaje min:
- Mina wybuchowa - Kiedy ktoś ją aktywuje mina wybucha, raniąc osoby wokół, w promieniu ok 1,5m lub mniejszym. Wybuch tej miny może aktywować inne miny ;) .
- Mina ogłuszająca - Osoba, która aktywowała mina zostaje ogłuszona na krótką minę ( do 10 sek). ALBO tworzy głośny huk obezwładniający poprzez tymczasowe ogłuszenie przeciwnika i osoby w małej okolicy ( 0,5 m ).
- Mina trująca - Po aktywacji tworzy chmurę trującego dymu (jedna chyba, która będzie potrzebowała piro do sprawnego działania, takich dymnych bomb, które kadra używałą na obozie).
- Mina oślepiająca - Po aktywacji robi takie coś jak granaty hukowe ( Silny błysk na chwilę aktywuje wszystkie komórki wrażliwe na światło w oku przeciwnika, dzięki czemu normalne widzenie wraca dopiero po około 5 sekundach.) Działa na osoby, które na niego patrzą.
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-10-2013, 18:34   

Pylon z barierą.

Coś ale urządzenie które broniło fortalicji na obozie. Z tą różnicą, że posiada ograniczony czas działania, rozstawienie i włącznie zajmuje chwilę, bariera ma max. zasięg 4m. Może zostać zniszczona z użyciem magii, dotykanie jej z zewnątrz powoduje kopnięcie prądem. Można jej używać kierunkowo.
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-10-2013, 20:54   

Reshi pamiętaj o paskach Imperium które pozwalają przez bariery przechodzić : I
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14