Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DO ZATWIERDZENIA
Autor Wiadomość
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 30-09-2013, 01:39   DO ZATWIERDZENIA

Kapłan Rega - wg schematu z bieżącego roku + modyfikacja słów.

Cytat:
Modlitwa z prośbą o wstawiennictwo i użyczenie boskiej mocy:


Suprima jala, bhagavana, sauthivadhu, phakta
Mariankho kholava, hum paṇa a satya kami joyum
Ane hammesa yogya vastu hati.
Sanmana patha para mane mathavum.
Mane sunavaṇiapo, hum nirdoṣa niphariyadana sambhaḷyum
Te prapta, jyare zawili daya maṭe pucho je'o.
Hum niṣpakṣapatapaṇe pharivara sake, ke jethimane udasinata same rakho
Badha doṣita matra saja saja.
Mane temana vaphadara nokara, pavara, bharo
Hum, taro kirti maṭe, taro marga anusare che sake che.

Sędzio najwyższy, Panie najsprawiedliwszy,
otwórz me oczy, bym widział tylko prawdę
i zawsze wiedział, co słuszne.
Nakieruj mnie na drogę honoru.
Daj mi słuch, bym słyszał żale niewinnych,
odbierz go, gdy ci, którzy zawili proszą o litość.
Strzeż mnie przed obojętnością, bym zawsze mógł osądzać bezstronnie,
skazując na jedyną karę wszystkich, którzy zawinili.
Napełnij mnie, Swego wiernego sługę, mocą,
bym mógł, ku Twej chwale, podążać Twą drogą.


Zwroty:

pucho – prosić, proszę
mane/amane – mi/ nam, tene, te – mu, go
apavum – dawać, udzielać, obdarzać
kami - objawiać, widzieć, ujawniać, rozumieć
phahivara – strzec, ochraniać, nie dopuszczać
mathavum – ukierunkować, nakazać


saja - kara, sprawiedliwa zemsta
satya - prawda, rzeczywistość, sprawiedliwość
lagani- apatia, obojętność, neutralność
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 30-09-2013, 01:39   

Mag ognia, wg schematu z tego roku + nowe słówka.
Cytat:
Zestaw magiczny
Mag ognia

Rozkazy
1. Rzucić: Ongole Gest: Wyrzut ręki w odpowiednim kierunku połączony z wyprostowaniem palców
2. Przesunąć: Raipu Gest: Wskazanie kierunku, w którym następuje przesunięcie
3. Zwielokrotnić: Korder Gest: Luźny okrężny ruch nadgarstkiem, powtórzony tyle razy, ile zwielokrotnień jest potrzebne
4. Zwiększyć: Merir Gest: Podniesienie rąk ku górze
5. Wybuch (gwałtowna emanacja energii): Lerketa Gest: Wyrzut przed siebie zaciśniętej dłoni z gwałtownym rozpostarciem palców
6. Usunąć: Rengat Gest: Szybki poziomy ruch dłonią
7. Zatrzymać: Kudusim Gest: Wyprostowana dłoń w odpowiednim kierunku
8. Zamknąć: Prome Gest: Ściśnięta pięść
9. Otworzyć: Aprome Gest: Rozłożenie złożonych dłoni
10. Trwać: Ercedeme Gest: Otwarta dłoń, trzymana wnętrzem w kierunku efektu, tak długo, jak efekt ma trwać.


Pierwiastki:
Płomień, mały ogień - Pravve
Ciepło, wysoka temperatura, gorące powietrze - Vedderta
Światło, blask, promień światła – Shirro




Cytat:
Rytuał pobrania many

Każdy rzucony czar zużywa punkty many. Zwykły człowiek dysponuje dziesięcioma, a czarodziej jeszcze dodatkowymi dwudziestoma punktami. Uzupełniać manę można na drodze tzw. rytuału pobrania. Rytuał ten pozwala pobrać do 30 punktów, ale jest to liczba modyfikowana miejscem i jakością jego przeprowadzenia. Standardowo przeprowadzony rytuał (w zwykłym miejscu, bez potknięć w trakcie wykonywania) pozwala pobrać 10 punktów many.

Sposób przeprowadzenia rytuału pobrania many
1. Oczyszczenie powierzchni
Do wykonania rytuału potrzebna jest powierzchnia, na której można wyrysować okrąg o średnicy około 3,5 metra. Musi być to miejsce pozbawione wszelakich elementów mogących zakłócić pobieranie i możliwie jednolite. W każdym wypadku miejsce należy oczyścić zaczynając od usunięcia wszelkich elementów fizycznych. Drugim etapem jest oczyszczenie obszaru za pomocą specjalnej formuły, którą wygłasza się stojąc w punkcie centralnym przyszłego okręgu:
Claste rearus, cubart soroll, cubart asorelum, cubart petur et despetur, sems me vida.
2. W punkcie centralnym kładzie się wszystkie potrzebne w trakcie rytuału komponenty. Kolejnym etapem jest kreślenie granic okręgu, zaczynając od kierunku północnego, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas tego rysujący winien znajdować się wewnątrz przyszłego okręgu. Nim to nastąpi trzeba stojąc na północnej granicy kręgu wymówić następującą formułę:
Maalas ger thantum.
Teraz można zacząć kreślić co trzeba wykonać jednym ruchem powtarzając zwrot:
Maalas ger hamir.
Gdy nakreśli się okrąg należy wymówić słowa kończące ten proces:
Maalas derthi.
3. Teraz mag musi przejść do środka okręgu i zacząć rozkładanie komponentów, rozpoczynając od kierunku północnego, a poruszając się zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Gdy położy przedmiot w odpowiednim miejscu, robi krok do tyłu i wypowiada następujące słowa:
Gor mahna tyraan marif
4. W kolejnym etapie trzeba związać komponenty z kręgiem i ze sobą wzajemnie. W tym celu mag musi ustawić się w centrum kręgu i wypowiedzieć następującą formułę:
Saala frei Saala guia.
5. Teraz następuje najważniejszy moment rytuału. Mag wyciąga ręce w stronę kolejnych komponentów (zaczynając od tego położonego najbardziej na północy, poruszając się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i pobiera z nich energię magiczną. W tym celu musi użyć następującego zwrotu:
Marji maset „nazwa żywiołu” pori.
W miejscu „nazwa żywiołu” trzeba wstawić słówko magiczne odpowiednie dla rodzaju pobieranej many. Są to: Ziemia- Erat; Woda- Atrium; Życie- Anium; Ogień- Aurumo; Powietrze- Luonirium.
6. Teraz mag musi ustabilizować pobraną moc. W tym celu musi usiąść w środku kręgu i trzy razy wypowiedzieć następujący zwrot:
Saala frei frei Saala.
7. Od tego momentu rozpoczyna się grupa działań związanych z kończeniem rytuału. Wszystko zaczyna się od pozbierania komponentów. Zacząć trzeba od północnego i kierować się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
8. Następnie trzeba przystąpić do otwarcia kręgu. W tym celu trzeba wypowiedzieć następujące słowa: Quir ahar! Teraz można otworzyć krąg robiąc przerwę w linii. Później można już spokojnie zmazać pozostałą część krawędzi kręgu.
9. Gdy krąg zniknie należy usunąć komponenty. W tym celu najlepiej je spalić, jednak można je też zakopać lub wrzucić do strumienia.
10. Ostatnim etapem jest formuła kończąca rytuał, która pozwala oczyścić miejsce ze wszystkich jego pozostałości. Służy do tego formuła:
Rearus cubart, rearus asorelum.

Rytuał tworzenia różdżki zaklęcia

1. W wypadku tworzenia różdżki zaklęcia trzeba przygotować wszystkie przedmioty potrzebne do wykonania rytuału pobrania energii oraz różdżkę i kartę z napisaną treścią zaklęcia..
2. Na początek trzeba wykonać pierwszych pięć punktów z rytuału pobrania many.
3. Mag stojący w centrum wyciąga ręce w kierunku różdżki i mówi:
Rewium ger „treść czaru” vesum
4. Od tego momentu rozpoczyna się grupa działań związanych z kończeniem rytuału. Wszystko zaczyna się od pozbierania komponentów. Zacząć trzeba od północnego i kierować się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
5. Następnie trzeba przystąpić do otwarcia kręgu. W tym celu trzeba wypowiedzieć następujące słowa: Swedu obrir! Teraz można otworzyć krąg robiąc przerwę w linii. Później można już spokojnie zmazać pozostałą część krawędzi kręgu.
6. Gdy krąg zniknie należy usunąć komponenty. W tym celu najlepiej je spalić, jednak można je też zakopać lub wrzucić do strumienia.
7. Ostatnim etapem jest formuła kończąca rytuał, która pozwala oczyścić miejsce ze wszystkich jego pozostałości. Służy do tego formuła:
Dethe avange anvive resde nuior.
Po skończonym rytuale MG informuje ile razy można rzucić czar z danej różdżki.

Rytuał tworzenia różdżki maga
Przed wykonaniem tego rytuału trzeba przygotować przedmiot, który będzie służył za różdżkę.
1. Na początek trzeba przeprowadzić rytuał pobrania energii. Przeprowadza się go do punktu 6 włącznie.
2. Teraz mag staje nad różdżką leżącą w centrum i stając z każdej strony świata, wyciąga ku niej ręce mówiąc:
Retiu therma vivarem freirt.
3. Po tym działaniu mag musi standardowo zakończyć rytuał.

Rytuał Przyswojenia Pierwiastka

Przed wykonaniem rytuału należy upewnić się iż pierwiastek należy do szkoły magii tożsamej magowi.
1. Mag trzyma papier z zapisanym słowem niedaleko świeczki.
2. Należy wypowiedzieć 4 – krotnie formułę:

Etium eretium vanse [słowo] vebat

3. Po zakończonej inkantacji papier spalić w ogniu świeczki/

_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 30-09-2013, 02:10   

Kapłan-wojownik Styrwita - w schemacie była tylko modlitwa, słowa mocy stworzone od zera.
Cytat:
MODLITWA WSPOMAGAJĄCA

Ośmielam się prosić o Twą szczególną łaskę
i względy w nadchodzącej bitwie.
Daj moc mnie, Twojemu wyznawcy,
i wszystkim Twoim sprzymierzeńcom.
Osłab wrogów, niech ich klęska będzie sromotna.
Daj mi niesłabnącą wolę walki,
obdarz mnie wytrwałością,
bym do ostatniej kropli krwi mógł głosić Twą cześć i chwałę.


Ég þori að biðja um sérstaka náð þinnar
og forsendur fyrir komandi bardaga.
Gefðu mér styrk, fylgjendur þína,
og allt þínir.
Osłab óvini, láta þá vera skammarlegt ósigur.
Gefðu mér óþreytandi vilja til að berjast,
gefa mér þrautseigju,
mig til síðasta dropa af blóði til að boða lof Thy og dýrð.

wymowa:
þ – th
é – ei lub ey
ð – dh
ó – oe
ý - y

Modlitwa, odmawiana na głos, jest wyżej ceniona, niż po cichu.
Modlitwa, wsparta ofiarą, jest wyżej ceniona niż sama.
Ofiarą najbardziej cenioną jest zdobycz wojenna na możliwie potężnym wrogu.
Atakowanie słabych i bezbronnych odbiera łaskę.

SŁOWA MOCY – paladyn Styrwita
Paladyn może rzucić słowa mocy w ilości 5 (dowolnych, mogą się powtarzać) w każde 3 godziny po odmówieniu modlitwy, w każde 2 godziny po złożeniu ofiary, w każdą godzinę po złożeniu cennej ofiary. Jeśli uczyni wbrew zasadom Pana, słowa mocy odnowią się dopiero po 5 godzinach.

saerandi – niewrażliwość (na energię żywiołów)
To słowo rzuca się na siebie, pozwala przez kilka minut (do 10) od rzucenia pozostać niewrażliwym na wszelkie obrażenia, odniesione przez moc żywiołów. Rzucając Słowo, należy przesunąć otwartą dłonią od czoła do piersi, wierzchem dłoni od siebie.
bersrke (nie ma tu literówki ber-sr-ke) – szał bojowy
To słowo rzucone na siebie lub na kogoś należy poprzeć przyłożeniem pięści do czoła. Wprowadza ono w stan szału bojowego, berserker atakuje każdego w zasięgu ciosu, także sojuszników, nie może ani na chwilę przestać walczyć. Dopóki walczy, nie odczuwa skutków ciosów, choćby najmocniejszych. W momencie, gdy choć na chwilę przestanie walczyć, ze zmęczenia lub z braku przeciwnika, moc słowa mija, a berserker pada na ziemię z ciężką raną, niezależnie od ilości zadanych ciosów.
bylgia – obalenie, fala energii
To słowo rzuca się popierając pchnięciem od siebie otwartą dłonią w kierunku celu. Wywołuje ono falę energii, która jest w stanie obalić istotę o wadze do 200 kg.
skjoldur – tarcza
Słowo rzuca się, podnosząc do góry przedramię tak jakby była na nim tarcza. Można dzięki niemu odbić jeden skierowany na siebie cios (pod warunkiem zdążenia z ruchem) lub strzał.
brjóstskjöldinn - pancerz
Słowo wymaga gestu, wykonywanego dwoma otwartymi dłońmi wnętrzem w swoją stronę, przesuwanym od poziomu do pasa, początkowo złączonych. Dzięki niemu uzyskuje się efekt taki, jak efekt pancerza, czyli po uleczeniu ciężkiej rany można dołączyć do walki w tej samej potyczce.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 30-09-2013, 02:40   

Uzdrowiciel - przepisy wg schematu + dwa dodane.
Zaklęcia wg schematu.

Cytat:
Mikstura Coal albo Coalum [rany zasklepienie]
Do naczynia wlać należy jedną i pół wody Kel miarki oraz dziesiątą część wody destylowanej. Rychło ją podgrzewać przez około sześćset uderzeń serca (niecałe 10 min). Następnie odczekać raczy młody adept, aż substraty połączą się i zaczną parować. Daruj miksturze duszę jej, to jest sól, a razem z nią inne składniki niwelujące wszystkie przykre właściwości soli. Na ten przykład, potrzebne tu są liście brzozy oraz cukier. Zaaplikuj potem kryształ górski, bociem potrzebny jest do uzyskania harmoniji pierwiastków. Wszytko mieszamy na ogniu przez nie więcej niż sześćdziesiąt uderzeń serca. W tymże czasie sól i cukier rozpuścić się winny. Po tych czynnościach naczynie znad ognia zdjąć trzeba, miksturę odcedzić, aby złe z dobrym się nie zmieszało, a kryształ górski zachować do użycia powtórnego. Bacz przy tym, człowieku, ostrzegam cię szczerze! Elyksir skutkuje słabością ciała i głowy zawroty, które po czasie długim, jak jedno zacne w wychodku posiedzenie ustępują (5-10 min). Zaliż czy nie mała to cena za tak prosty w swej naturze i najpowszechniejszy elyksir, rany zamykający?

Tarrigatti [odkażenie]
Najprostszy elyksir odkażający jaki stworzyć możesz w swej pracowni ze znanych składników. Ponieważ elyksir łatwy jest w warzeniu i przykrości po nim niewiele, w armii wszędy jest stosowany. Guana porcję co odkaża, wody Kel miarkę i jeden onyks przygotuj. Umieść wszystek w naczyniu jednym i odstaw na dwie godziny. Trza, by ascez swe soki miksturze oddało. Elyksir ranę oczyści, choć krótkotrwałe, mocne głowy zawroty (5 min) i obniżenie energyj magicznych spowoduje (5pkt).

Plea Cruora [krwi uzupełnienie]
W jednym naczyniu znaleźć się winny terciometylum, co krwi nam doda, ekstrakt cytrynowy, co otrzeźwi po pierwszym i co po Kel, której pół miarki trza, zmysły przywróci, vematerro, co rozbudzi, a do tego garść wody destylowanej. Po tym procederze podgrzewać wszytko przez 600 uderzeń serca należy (10 min). Ważna to czynność, bowiem dodaje elyksirowi Ognia mocy, której bez tego niedobór byłby. Po tym zdejmij z ognia misę i mięty na uspokojenie oraz terrapury do niej dodaj. Należy tedy zamieszać lekko i delikatnie. Po niedługiej chwili wyjmij i spożywaj doustnie. Radę ja ci dam na koniec taką: trzym tego, kto elyksir spożywa, bo w spazmach bólu okropnych nieborak zrobić sobie i komuś coś może...



Eburneorum [kości zrastanie]
Potrzeba Ci przygotować henehirium, vematerro, onyks i trzy z pięciu części pełnej miarki destylowanej wody dolać. Po tym dopiero całą miarkę ekstraktu octowego dolej i podgrzej wszytko tak, aby około siedmiuset uderzeń serca trwało. Służy ten proceder potrzebnemu miksturze pierwiastka Ognia dodaniu. Zdejmij potem, adepcie, znad ognia naczynie i garść liści mięty dodaj (świeżuchnych najlepiej, bo takie mocy miewają najwięcej). Bacz przy tym, aby ich wcześniej nie pognieść, nie porwać i nie proszkować. Dbaj o nie, bowiem łatwo ucznić je bezużytecznymi. O tym wszytkim pamiętając mieszaj je potem przez sto pięćdziesiąt uderzeń serca, a następnie odseparuj rychło i sprawnie liście od mikstury. Elyksir jest już gotowy. Bacz też i na to, że jeśli mięty użyłeś, która zbyt wiele wiosen przeżyła, dziadek sen spadnie na oczy tego, kto elyksiru zażyje.

Sipho [poparzeń leczenie]
Zaprawdę łatwy i niedrogi to elyksir, a bóle, które wywołuje, wojom niestraszne. Dlategoż w bitwach się go stosuje. Trzeba Ci jedynie liście brzozy pokruszyć, imbir sproszkować i wraz z agatem moczyć to wszytko w Kel wodzie przez dwie godziny. Po tym zdatny jest do użycia.
Magnivadium [ciała wzmocnienie]
Liście modrzewia sproszkuj a orzechy ugnieć dla oleju. Olej i dwie garście wody destylowanej dodaj, a do wszytkiego tego popiołu dosyp. Mieszaj chyżo przez około minut 15. Po tym odcedzić myksturę trzeba. Podać to komu, to jak niedźwiedź silny się stanie, ale z siłą woli mierną zmierzyć się będzie musiał. Innymi słowy, do uprawiania szuk magyjicznych niezdolen będzie, a podatny na nie bardzo.



Eatonine – mleko makowe [Znieczulenie, powoduje otępienie zmysłów i senność]
Rzadko to spotykana, ale cenna substancyja. By specyfik ten sporządzić, potrzebujesz zebrać główek maku czerwonego, które uczeni eatonem zowią. Główki te, zanim nie zeschną, ponacinaj i wypływającą substancję zbierz do naczynia, które znów zakorkuj, by nie odparowało. Do tego potem zbierz nasion maku, które zetrzyj na miazgę i zalej ciepłą, ale nie wrzącą wodą. Powstałą substancję przez sito przepuść i ciecz wymieszaj z tą poprzednią, z główek zebraną. Zalej nią cukier rafinowany, tak by na miarkę cieczy przypadała łyzka cukru. Podgrzewaj na ogniu, póki nie stanie się ciepłe, dodaj dwie krople na miarkę olejku sosnowego, a do substancyi dodaj grudkę galeny – rudy ołowiowo-srebrowej – wielkości paznokcia. Nie pozwól, by cukier skarmelizował się! Po ostudzeniu możesz rozcienczyć ciepłą wodą wedle uznania.

Antidotum - odtrutka
Jeśli ktoś zadał trucizny, która spożyta została, można na nią uczynić otrutkę, lecz jej skuteczność sprawą jest wątpliwą, łaska bogów chyba pomóc tu może najbardziej. Zatem substancyję, zwaną idium [atrment], znaleźć musisz, co jest w kolorze czarna lub mocno granatowa, do niej zaś natrzyj sproszkowanej suchej kory modrzewiowej, tyle by było na miarkę 2 szczypty, oraz szczyptę jedną węgla. Dolej trzy krople na miarkę oleju orzechowego, a wszystko zalej wodą, co była odparowana kilkakrotnie. Do tego musisz dodać jedną – ale nie więcej! – kroplę owej substancyi, co zatruła ciało na miarkę preparatu. Tej samej, koniecznie. Podaj to zatrutemu, ale nie później niż trzy godziny po zatruciu, podaj jedną łyżeczkę gdy kroplę trucizny otrzymał, i dalej wedle proporcjum. Zatruty, jeśli nie umrze natychmiast, to przytomności przebłyski mieć będzie, będzie się rzucał i strachał, krzyczał, wtedy trzeba mu głowę trzymać, by jej zaś nie rozbił i w zęby kołek wcisnąć, by języka nie połknał, ale też wieszczyć może zacząć niespodzianie i mówić o sprawach nadprzyrodzonych, być też może, że nagle czytać zacznie myśli obecnych i gadać z bogami. Także być może, że zesztywnieje nagle, a skóra jego się stanie zimna jak kamień jaki. Jeśli zaś nie umrze, to żyć będzie.




Cytat:

Zatamowanie krwawienia – potrzebne do tego będą dwa liście krwawnika oraz cztery porcje poziomek (ewentualnie ich pędów, ale eliksir będzie miał mniejszą moc) z dodatkiem miarki soli. Całość należy wrzucić do naczynia i podgrzewać przez około godziny na niewielkim ogniu.

Zniwelowanie drobnych efektów magicznych – jest to bardziej złożony eliksir opierający się na użyciu jakiegoś kamienia, najlepiej opalu oraz na dodaniu trzech zdrobnionych liści pokrzywy, kory sosnowej, suchej ściółki leśnej. Przyrządzenie zaczyna się od oczyszczenia kory i wysuszenia jej nad ogniem. Wtedy należy wrzucić to do naczynia z wodą i zacząć delikatnie podgrzewać. Po około pięciu minutach należy dodać ściółkę leśną i dalej gotować. Postawić na większym ogniu i wtedy gotować kolejne pięć minut. Na koniec dodać opal otoczony liśćmi i gotować do wrzenia. Całość odsączyć na koniec.

Leczenie oparzeń
- należy utrzeć maść, której głównym składnikiem będą rozgotowane liście babki. Oprócz niej należy dodać pokrzywy, popiołu i tłuszczu. Maść jest gotowa po 8 godzinach od przyrządzenia.

Uleczenie trucizny
– zasadniczo potrzebna do tego jest drobna dawka zażytej trucizny. Do tego potrzeba także hematyt, który zniweluje działanie trucizny. Ponadto do takiej mikstury warto dodać dzikiego grochu lub kwiatów lipy. Albo jedno i drugie w przypadku silnych trucizn. Całość należy doprowadzić do wrzenia w skrajnie sterylnych warunkach.

Zaklęcia uzdrowicieli:

uzupełnienie krwi(zatamowanie krwawienia
) – herhe avare wersin
Uzdrowiciel przykłada ręce do rany i recytuje formułę.

znieczulenie – jitre opersa vene

uzdrowiciel kładzie ręce na głowie rannego

odkażenie(oczyszczenie) rany – operda herta ferry
Uzdrowiciel przesuwa ręką wzdłuż krawędzi rany

Każde zaklęcie można użyć 4 razy dziennie.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Kalmar 
człowiek - drewno


Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-09-2013, 17:41   

Modlitwę mam mówić po żargonie, czy w normalnej mowie?
_________________
"KWAS!"
~ Reshi da Tirelli
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 30-09-2013, 17:42   

Po żargonie jest wyżej ceniona niż po normalnemu :D Ale lepiej normalna niż żadna ; )
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Kharie 


Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-10-2013, 17:30   

Dobra, zatwierdzam wszystko. Jak dla mnie jest spoko. :)
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 01-10-2013, 17:31   

Dziękujemy :D W takim razie zaraz tu przerzucę wykminione już zaklęcia :)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 01-10-2013, 21:01   

Nie gniewaj się, Shatan, ale trochę je skoryguję ;)
Shatan napisał/a:
Pravve Vedderta Merir Ercedeme - płomień ciepło powiększyć trwać - parząca tarcza z płomieni (na jedną osobę, powinna też zadawać lekką ranę poparzenie)
Pravve Vedderta Merir Korder Ercedeme - płomień ciepło powiększyć, pomnożyć trwać - parząca tarcza z płomieni - zależnie od ruchu ręki przy "trwać" może być okręgiem lub ścianą, jedno "pomnożyć" powinno dać ścianę szerokości 2 m, nie dalej niż 5 metrów od rzucającego, powinno zadawać kilka lekkich lub ciężką ranę
Pravve Vedderta Korder Ongole - płomień ciepło zwielokrotnić, rzucić - małe ogniste pociski na grupę (może rana ciężka?), ilość zależna od powtórzeń "zwielokrotnić"
Pravve Vedderta Merir Korder Ongole - płomień ciepło powiększyć zwielokrotnić, rzucić - podpalenie na 1. szereg lub fala ognia - lekka rana
Pravve Ongole płomień rzucić - ognisty pocisk na osobę (lekka)
Pravve Merir Ongole płomień zwiększyć rzucić - ognisty pocisk na grupę (lekka)
Pravve Vedderta Merir Ongole Lerketa - płomień ciepło zwiększyć, rzucić, wybuch - kula ognia (ciężka)
Vedderta Prome Merir Ercedeme - ciepło zamknąć, zwiększyć i trwać - rozgrzanie do gorąca żelaza, drewno niszczy - rozbrojenie, broni drzewcowej nie można używać do końca potyczki.
Vedderta Ongole Ciepłe powietrze, rzucić - obalenie z poparzeniem
Pravve Rengat ogień usunąć - Usunięcie płomiennego zaklęcia
Shirro Lerketa Ercedeme - światła wybuch trwać - dłuższe oślepienie
Shirro Lerketa - światło wybuch - błysk światła - oślepienie sekunda
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 01-10-2013, 21:03   

Cytat:
Reg,broń go od prawdy - Reg,phahivara te satya - Sprawia, że cel jest bardziej podatny na kłamstwa, oszustwa itp.

Reg, broń go/nas od obojętności - Reg,phahivara te/amane lagani - Zwiększenie morale

Reg,objaw mi prawdę - Reg,kami mane satya - Prawda/fałsz

Reg,daj mu karę - Reg,apavum tene saja - Jak ktoś dopuści się zdrady, to stanie mu się krzywda (Jaka? Ciężka rana?)

Reg,daj/nakaż mu obojętność - Reg,apavum/mathavum tene lagani - Cel staje się neutralny, przestaje walczyć itp.

Reg,nakaż mu objawić prawdę - Reg,mathavum tene kami satya - Ofiara czaru mówi prawdę

Reg,nakaż mu strzec go - Reg,mathavum tene phahivara te - Cel czaru ma za zadanie strzec kogoś

Reg,chroń go - Reg, phahivara te - Tarcza
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 01-10-2013, 21:46   

Przedmioty magiczne/alchemiczne, o których zatwierdzenie prosimy:
    -pudełko/sakwa, tłumiąca emanację magiczną. Dopóki pozostaje zamknięta, przedmiot nie emanuje na zewnątrz i jest niewyczuwalny dla magów
    -pudełko/sakwa, zwielokrotniająca emanację magiczną każdego magicznego przedmiotu, włożonego do środka. Nie zwiększa jego mocy, tylko emanację.
    -sakwa antyzłodziejska 1 - w środku zamknięte zaklęcie parzące (z zestawu Divakara, lekka rana), od którego mocą kapłana Rega wyłączone są osoby z drużyny
    -sakwa antyzłodziejska 2 - w środku nasączona silnym preparatem paraliżującym, działającym przez skórę (trzeba użyć rękawicy) i przez drogi oddechowe (otwarcie jej spowoduje 15 sek paraliż osób w promieniu 2 m, które nie zdążą zakryć nosa. Rozchodzi się błyskawicznie, więc kto nie zakrył nosa przed otwarciem sakwy, ten leży.
    -ampułka Wody Wessiego ze źródeł świątynnych - dolana do zwykłej wody działa jak woda w Źródle, tj. kapłan robi rytuał, odprawia modły, leje wodą czoło delikwenta, woda spływa do michy, a w misze ukazuje się wizja prawdziwej odpowiedzi na zadane pytanie
    - amulet blokujący ingerencję w umysł
    - przedmiot pozwalający pozostać niewidzialnym, może też być substancja do oblania peleryny (powodująca trójwymiarowe maskowanie względem terenu).


Substancje medyczne Powój, wykonane na obozie (właściwie nie wymaga zatwierdzeń, ale informujemy :) ):
    6 dawek odkażenia.
    6 dawek zasklepienia (nie pełnego wyleczenia).
    10 dawek znieczulających (nie nadaje się na berserka, bo usypia) - tak zwane mleko makowe.
    2 dawki antidotum (tak jak na obozie, trzeba dodać trochę trucizny by działało)
    2 dawki maści na poparzenia
    5 dawek zrastania kości.


Inne substancje
    - trucizna paraliżująca 5 dawek (na bazie składników medyka, może służyć do przeprowadzania operacji chirurgicznych, bo znieczula)
    - eliksir usuwający wpływ magii (nie działa w wypadku nałożonego amuletu, wtedy konflikt wpływów powinien spowodować omdlenie) - 5 dawek
    - eliksir typu pancerz - powoduje szybszą regenerację organizmu x czasu po zażyciu (np. 30 minut, na 1 potyczkę) - 5 dawek
    - eliksir trzeźwość umysłu - blokujący podatność na iluzje i sugestie - 5 dawek


To na razie, jest szansa, że jeszcze coś wykminimy ;)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 18:07   

Indi napisał/a:

-pudełko/sakwa, tłumiąca emanację magiczną. Dopóki pozostaje zamknięta, przedmiot nie emanuje na zewnątrz i jest niewyczuwalny dla magów kłik
-pudełko/sakwa, zwielokrotniająca emanację magiczną każdego magicznego przedmiotu, włożonego do środka. Nie zwiększa jego mocy, tylko emanację. kłik
-sakwa antyzłodziejska 1 - w środku zamknięte zaklęcie parzące (z zestawu Divakara, lekka rana), od którego mocą kapłana Rega wyłączone są osoby z drużyny kłik
-sakwa antyzłodziejska 2 - w środku nasączona silnym preparatem paraliżującym, działającym przez skórę (trzeba użyć rękawicy) i przez drogi oddechowe (otwarcie jej spowoduje 15 sek paraliż osób w promieniu 2 m, które nie zdążą zakryć nosa. Rozchodzi się błyskawicznie, więc kto nie zakrył nosa przed otwarciem sakwy, ten leży. kłik, z zastrzeżeniem dania chociaż 1 sekundy na reakcję
-ampułka Wody Wessiego ze źródeł świątynnych - dolana do zwykłej wody działa jak woda w Źródle, tj. kapłan robi rytuał, odprawia modły, leje wodą czoło delikwenta, woda spływa do michy, a w misze ukazuje się wizja prawdziwej odpowiedzi na zadane pytanie kłik
- amulet blokujący ingerencję w umysł kłik, ale z zastrzeżeniem, że na konkretną liczbę użyć. Byłoby to zbyt koksnięte
- przedmiot pozwalający pozostać niewidzialnym, może też być substancja do oblania peleryny (powodująca trójwymiarowe maskowanie względem terenu)kłik, ale trzeba wiedzieć, że ten ktoś tam jest :P .
 
 
Rosomak 
"Te, możny"

Skąd: księstwo Boucort
Wysłany: 02-10-2013, 18:10   

Jeszcze jakbyście mieli pożyczyć czarne, skórzane rękawiczki, to byłbym zobowiązany...
_________________
2012 urwis - Earon, ofirski traper.
2013 III turnus - Samus, szaman rosomaka z Samni, imperialista.
2013 epilog - Dobromił, teralski kapłan Rega w służbie 22 kohorty kondotierskiej burego tymenu.
2014 IV turnus - Książę Oleg Fryderyk Wettyn w służbie 15 kohorty zielonego tymenu.
2014 epilog - † Gentarō Nyanor Diaeth, kapłan-wojownik Klyfty/ generyczny elf z rodu Diaeth - prawie jak BN ^^
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 18:14   

[quote="Indi]
6 dawek odkażenia.
6 dawek zasklepienia (nie pełnego wyleczenia).
10 dawek znieczulających (nie nadaje się na berserka, bo usypia) - tak zwane mleko makowe.
2 dawki antidotum (tak jak na obozie, trzeba dodać trochę trucizny by działało)
2 dawki maści na poparzenia
5 dawek zrastania kości.
wszystko ok

Inne substancje
- trucizna paraliżująca 5 dawek (na bazie składników medyka, może służyć do przeprowadzania operacji chirurgicznych, bo znieczula)
- eliksir usuwający wpływ magii (nie działa w wypadku nałożonego amuletu, wtedy konflikt wpływów powinien spowodować omdlenie) - 5 dawek
- eliksir typu pancerz - powoduje szybszą regenerację organizmu x czasu po zażyciu (np. 30 minut, na 1 potyczkę) - 5 dawek
- eliksir trzeźwość umysłu - blokujący podatność na iluzje i sugestie - 5 dawek[/quote]
Też si, ale jak miałaby działać trucizny?

Sorki, że dwa razy pisałem.
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 02-10-2013, 18:14   

Abel napisał/a:
przedmiot pozwalający pozostać niewidzialnym, może też być substancja do oblania peleryny (powodująca trójwymiarowe maskowanie względem terenu)kłik, ale trzeba wiedzieć, że ten ktoś tam jest

A jaki symbol? Klasycznie skrzyżowane ręce?
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 18:21   

Dokładnie.
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 02-10-2013, 18:23   

Dobra, wielkie dzięki :D

Jeszcze Indi pewnie wrzuci ciąg dalszy zaklęć :P
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 02-10-2013, 18:41   

Abel napisał/a:

Też si, ale jak miałaby działać trucizny?



Trucizna powoduje brak czucia w kończynach niemożność ich używania, język się plącze jak i mózg. Paraliż nie obejmuje np. płuc czy też serca (w końcu używany w medycynie ;) ) efekt mija po dwóch, trzech godzinach a denat wygląda na nieprzytomnego i nie pamięta raczej nic po wybudzeniu. Przynajmniej takie moje było wyobrażenie, trucizna nie zabija.
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-10-2013, 19:03   

Ślicznie dziękujemy.
Abel napisał/a:
jak miałaby działać trucizny?
Sprecyzuj, chodzi o mechanikę działania, czy efekt działania?
Co do mechaniki, nie rozkładam jej na czynniki alchemiczne (nie mam alchemika), zakładam, że takie preparaty mielibyśmy gotowe, np. kupione, jak dajmy na to amulety.

Abel napisał/a:
ale trzeba wiedzieć, że ten ktoś tam jest
To znaczy kto ma wiedzieć, że kto jest :) Osoba chowająca się? Czy szukająca? "Niewidzialność" z założenia jest potrzebna, jeśli nie da się schować tak normalnie ;)
Aha, i ma być substancja czy przedmiot? :)
Abel napisał/a:
-sakwa antyzłodziejska 2 - w środku nasączona silnym preparatem paraliżującym, działającym przez skórę (trzeba użyć rękawicy) i przez drogi oddechowe (otwarcie jej spowoduje 15 sek paraliż osób w promieniu 2 m, które nie zdążą zakryć nosa. Rozchodzi się błyskawicznie, więc kto nie zakrył nosa przed otwarciem sakwy, ten leży.
kłik, z zastrzeżeniem dania chociaż 1 sekundy na reakcję
Ok, czyli w mojej obecności ktoś to otwiera, ja zatykam nos, liczę do 1, po czym oznajmiam, że w promieniu 2 m wszyscy leżą na 15 sekund (a delikwent, który zapchał tam łapę? może na dłużej, np. 30 sekund).
I w ogóle załapałam, że 15 sekund to strasznie mało :D Ponegocjowałabym minutkę :D

Abel napisał/a:
- amulet blokujący ingerencję w umysł kłik, ale z zastrzeżeniem, że na konkretną liczbę użyć. Byłoby to zbyt koksnięte
Albo ilość użyć do wyczerpania amuletu, czyli na zasadach działania różdżki magicznej - np. 10 użyć, albo przykładowo 1 użycie na 2 godziny?

Cytat:
Sorki, że dwa razy pisałem.

Luz, mi to zwisa, to Doctor miał fazę na tym punkcie.


Nowa porcja:
Cytat:
Prave Ercedeme - mały płomień trwać - zasklepienie i dezynfekcja rany

Shirro Korder Ercedeme - promień światła zwielokrotnić, trwać - chwilowe {maks 10 sekund} światło, rzucane z latarki. oczywiście nie będę tego używał wtedy, kiedy jasne będzie, że zepsuje klimat. (z tym, że latarkę dostarczę ja i będzie to maks świetlik :P Indi.) Najwyżej podczas przemarszy, i nie będę światła kierował na boki drogi, aby nie ujawnić kryjących się BNów i graczy
Vedderta Prome - ciepło zamknąć Jak Indi napisała, trochę bez sensu, ale wrzucę :P Rana krytyczna przy kontakcie fizycznym ;) Indi uważa, że to może działać, ale zakładając przyłożenie łap do celu, który ma być ranion dość poważnie. Indi.)

Vedderta Rengat
- Ciepło usunąć - - usunięcie poparzenia to również Indi uważa za bez sensu ;) )


Amulety/eliksiry:
- maść blokująca dostęp do umysłu, do posmarowania na czole/skroniach, działa 2 godziny, 5 porcji
- amulet lokalizujący - zestaw amuletów (5 szt) , z których każdy zawiera odpowiednio naładowane kawałki metalu oraz 4 wskazówki. Każda wskazówka tworzy parę z jednym z pozostałych amuletów na zasadach kompasu, tj wskazuje kierunek, a poziom jej drgania wskazuje odległość. Powyżej 3 km wskazówka przestaje się przyciągać ze swoim amuletem, tj. nie da się wykryć kierunku.
Oczywiscie nie jesteśmy w stanie wykonać tego cudeńka faktycznie, więc musi wystarczyć 5 jednakowych przedmiotów i wiedza tajemna OG ;)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 19:19   

Chodziło mi o sposób podania: na broni, do żarełka czy dokąd?
Co do niewidzialności, chodzi mi o to, że nie będziecie chyba 'strzelać', że ktoś tam jest :) W sensie, mag albo inny magiczny musi wyczuć, że ktoś się tu ukrywa, chyba że będziecie lać po wszystkich napotkanych krzorach :D
Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem.
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-10-2013, 19:45   

Si. No to tak:
- eliksir usuwający wpływ magii - tu nie wiem, może być dopyszcznie, zewnętrznie, ewentualnie dożylnie ;)
- eliksir typu pancerz - stanowczo dopyszcznie, albowiem szybsza regeneracja musi się rozleźć po organizmie.
- eliksir trzeźwość umysłu - tu bym chyba dała zewnętrznie, znaczy np. do nalania tym na czoło ;)

Z tą niewidzialnością dalej nie rozumiem :) Chodzi mi preparat, wylany na przedmiot, np. płaszcz, spowoduje iż ten płaszcz będzie przybierał kolory podłoża, dając idealne maskowanie. W każdym razie dopóki delikwent ukryty pod nim się nie rusza. W tym wypadku wolelibyśmy, żeby nikt niczym w delikwenta nie strzelał :D A jeśli naprawdę go nie będzie widać - to tym lepiej ;) A jeśli mag lub inny magiczny go będzie wyczuwać, to cała skrytka psu w dupę w sumie ;) Mag powinien wyczuwać li tylko, jeśli delikwent ma na sobie coś magicznego, nie?
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 02-10-2013, 19:52   

Chodzi o to, (tak myślę) że tą niewidzialność - na osobę - będziemy używali wtedy, kiedy będziemy mieli pewność, że wróg jest np. w tych krzakach, a nie jeśli może jest a może nie ma :P (tak mi się wydaje ... )
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-10-2013, 21:58   

Shatan napisał/a:
To, że chciałbym mieć przy sobie ze dwie puszki na manę, kilka różdżek i jedną różdżkę maga też trzeba zatwierdzić?
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 22:08   

@Shatan, napisz mi proszę na priv jakbyś to wszystko zrobił, pogadamy :)

Co do reszty, to pogadałem z Kharie i:
niewidzialność nie, źle zrozumiałem na początku i zrozumiałem, że chodzi o coś innego, moja wina. Niewidzialność sama w sobie jest zbyt koksna, sorki.
Wszystkie eliksiry z działu inne substancje po 3 dawki.
Przepraszam, że zmieniam, ale po sprawdzeniu innych grup bylibyście zbyt koksani.
Amulet blokady umysłu 1/dzień. Pytanie lub sesja pytań, działa na noszącego.
 
 
Kharie 


Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-10-2013, 22:11   

I pelerynka maskująca też jest zbyt koksna, dlatego też niet. :>
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-10-2013, 22:19   

Abel napisał/a:
, napisz mi proszę na priv jakbyś to wszystko zrobił, pogadamy :)

Abel, to jest we wstępnych informacjach dla maga. Lub powinien mieć. Więc to Ty mu masz napisać, jak on ma to zrobić. I zrób to tutaj, bo ja to chcę wiedzieć.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 22:20   

Iiii skrzynka z gazem paraliżującym jest też za mocna, jesteście zbyt pomysłowi w porównaniu do innych grup :)
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 22:23   

Skrzynka nie jest, ale różdżki są, prawda.
Różdżka zaklęcia jest według tej instrukcji:

1. W wypadku tworzenia różdżki zaklęcia trzeba przygotować wszystkie przedmioty potrzebne do wykonania rytuału pobrania energii oraz różdżkę i kartę z napisaną treścią zaklęcia..
2. Na początek trzeba wykonać pierwszych pięć punktów z rytuału pobrania many.
3. Mag stojący w centrum wyciąga ręce w kierunku różdżki i mówi:
Rewium ger „treść czaru” vesum
4. Od tego momentu rozpoczyna się grupa działań związanych z kończeniem rytuału. Wszystko zaczyna się od pozbierania komponentów. Zacząć trzeba od północnego i kierować się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
5. Następnie trzeba przystąpić do otwarcia kręgu. W tym celu trzeba wypowiedzieć następujące słowa: Swedu obrir! Teraz można otworzyć krąg robiąc przerwę w linii. Później można już spokojnie zmazać pozostałą część krawędzi kręgu.
6. Gdy krąg zniknie należy usunąć komponenty. W tym celu najlepiej je spalić, jednak można je też zakopać lub wrzucić do strumienia.
7. Ostatnim etapem jest formuła kończąca rytuał, która pozwala oczyścić miejsce ze wszystkich jego pozostałości. Służy do tego formuła:
Dethe avange anvive resde nuior.
Po skończonym rytuale MG informuje ile razy można rzucić czar z danej różdżki.

Różdżka maga jest według tej instrukcji:

Przed wykonaniem tego rytuału trzeba przygotować przedmiot, który będzie służył za różdżkę.
1. Na początek trzeba przeprowadzić rytuał pobrania energii. Przeprowadza się go do punktu 6 włącznie.
2. Teraz mag staje nad różdżką leżącą w centrum i stając z każdej strony świata, wyciąga ku niej ręce mówiąc:
Retiu therma vivarem freirt.
3. Po tym działaniu mag musi standardowo zakończyć rytuał.

Generalnie można założyć, że to zrobiłeś, w końcu jesteś wprawnym magiem i mogłeś to zrobić wcześniej. Tylko jakie zaklęcia? I ile?
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 02-10-2013, 22:31   

No chyba przesadzacie z lekka.
Akurat paraliż jest dobrze uzasadniony i jak sobie życzycie, to to zrobimy na bazie preparatów Powój. Wywalacie dobrze uzasadnione, a słabo uzasadnione zostawiacie, bo inne drużyny słabiej kminią? To w sumie ta robota jest bez sensu, po co się wysilamy na uzasadnienia?
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Abel 

Wysłany: 02-10-2013, 22:38   

A co ja na to poradzę? Mogę Wam wszystko klepnąć, tak jak zrobiłem w pierwszym poście, bo faktycznie, ma to sens i nie neguję go. Ale jeżeli gra ma być zbalansowana i uczciwa to każdy powinien mieć podobną "siłę" na starcie.
Jeżeli twierdzisz, że Was to krzywdzi to możemy negocjować jeszcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13