Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatwierdzanie + pytania mechaniczne
Autor Wiadomość
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 20-04-2016, 23:50   Zatwierdzanie + pytania mechaniczne

Elidis napisał/a:
Czyli wszystko od zaklęć przez alchemię po magiczne przedmioty i broń tradycyjną. Wszystko co chcemy mieć a co zapewni nam przewagę, tudzież ułatwi życie. :D

Więc pokrótce o tworzeniu czarów.

Każdy mag sam sobie składa zaklęcie z posiadanych słów, których ma dwa rodzaje. Pierwiastki to magiczne nazwy żywiołów, wycinka świata, na który wpływa mag. Rozkazy to plecenia dla pierwiastka, które mówią mu jak ma się zachować.
Najważniejszą zasadą składania czarów jest logika.
Oprócz tego pierwiastek na który działamy zawsze dajemy na początku czaru, a rozkazy są wykonywane W PODANEJ KOLEJNOŚCI co, jak raz pokażę, jest bardzo ważne.

Załóżmy, że mag ognia chce rzucić we wroga tradycyjną kulą ognia, więc składa czar.

ogień wywołaj powiększ rzuć.

Ogień - pierwiastek, wywołaj, bo mag nie posiada źródła ognia, powiększ, by ognień stał się na tyle duży, by ranić, rzuć by oddalić czar.

Zaklęcie uderzyło w maga wywołując lekką ranę. Stało się tak, gdyż pierwiastek wykonywał rozkazy po kolei, zatem ogień został wywołany w ręce maga, po czym urósł do rozmiarów, które wywołały ranę.

Mag powinien był najpierw rzucić płomień, a później go zwiększać. Nauczony tym doświadczeniem składa nowy czar.

ogień wywołaj rzuć powiększ.


Czar się udał i wróg odniósł lekką ranę a mag nie osmalił sobie brwi.

podobnie każdy mag układa sobie rytuał z symboli którymi dysponuje, rytuał służy pobraniu many, a tej każdy mag ma 30 punktów. Każde słowo w zaklęciu kosztuje 1 pkt many. Pamiętajcie jednak, że mana to energia życia i każda żywa osoba ma w sobie 10 pkt many. Zatem mag może zużyć 20 pkt many bez uszczerbku na zdrowiu, jednak jeśli zacznie rzucać zaklęcia z tych bazowych 10 pkt może doznać takich przyjemności jak zawroty głowy, omdlenie lub śmierć, przy zejściu do 0 many.

Podobnie tworzenie zaklęć ma się u druida i maga bojowego, przy czym ten ostatni nie może tworzyć zaklęć które NIE ZADAJĄ BEZPOŚREDNICH obrażeń, ani rzucać ich "z ręki" jak inni magowie. Magowie bojowi mają zaklęcia zamknięte w różdżkach tudzież amuletach, w trakcie walki używają ładunku zamkniętego w przedmiocie krzycząc działanie.

Dodatkowe informacje znajdziecie tutaj.


Odnośnie magii : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=13
Odnośnie druidów : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=28
Odnośnie szamanów : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=23
Odnośnie alchemii : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=14
Odnośnie czarowników : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=61

WAŻNE, WSZYSCY MAGICZNI NIECH KONIECZNIE TO PRZECZYTAJĄ! : http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=18

Kapłanom bogów północy przypominam że NIE MAJĄ MOCY. Bo bogów północy nie ma.

WAŻNE!!! Wszystkie postaci niech zapoznają się z zasadami walki na naszym obozie, ci co nigdy nie byli zwłaszcza, ci co już byli też zwłaszcza, bo się pozmieniało co nieco. ;)

http://www.silberberg.pl/viewpage.php?page_id=11

Przede wszystkim zwracam uwagę na to, że WSZYSTKIE profesje intelektualne mogą teraz otrzymać 3, a nie 1, rany lekkie. Co więcej trafienia w korpus od łucznika są liczone jako RANA CIĘŻKA. Plus wszelkiego rodzaju pancerze też działają teraz nieco inaczej. ;)
Więc czytać i nie marudzić! :D

To kiedy już wiecie o powyższym to czekam na zgłaszanie rzeczy. Nie bójcie się też zadawać pytań jeśli nie wiecie jak coś działa. Chętnie odpowiem na każde pytanie i pomogę w razie trudności. :)

Aha i żebyście się nie pytali skąd wziąć słowa i inne rzeczy do magii, niedługo dostaniecie to wszystko co będzie wam potrzebne. :)

Więc, pytania? ;)


To teraz tak ode mnie:
Magowie i inni magiczni dostaną słówka już niedługo, a wtedy pomogę wam układać zaklęcia jeśli będziecie chcieli ;)
Możecie też rzucać pomysłami jakie amulety i talizmany chcecie.
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Gorvenal 
wergundzki oddział specjalny


Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 12:27   

Przejdzie amulet mogący rozproszyć dwa czary?
_________________
Rzeczywiście nie działa. Hmm... próbowałeś dodać piorunianu?

Prawie zawsze: Jasper Flint- alchemik
Czasem: Oktavian Leadnros- medyk-strzelec, Saren z Tlais Orthogok- medyk-archeolog, Holt Wren- komandos pod przykrywką z zamiłowaniem do ciężkich zbroi
Alaric- wiecznie wiszący w chmurach myśliwy ze styryjskiego końca świata
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 24-04-2016, 12:56   

Formą epilogową zrobimy listę do zatwierdzenia i zobaczymy. ;)
Ale sądzę, że rozproszenie prędzej niż odbicie.
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Gorvenal 
wergundzki oddział specjalny


Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 16:09   

odbić nie potrzebuję. plan mam taki żeby użyć tego jeżeli będą chcieli nas zatrzymać magią podczas ucieczki z egzekucji
_________________
Rzeczywiście nie działa. Hmm... próbowałeś dodać piorunianu?

Prawie zawsze: Jasper Flint- alchemik
Czasem: Oktavian Leadnros- medyk-strzelec, Saren z Tlais Orthogok- medyk-archeolog, Holt Wren- komandos pod przykrywką z zamiłowaniem do ciężkich zbroi
Alaric- wiecznie wiszący w chmurach myśliwy ze styryjskiego końca świata
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 24-04-2016, 16:15   

To faktycznie robi rzeczy. A może granat blokujący możliwość rzucenia magi w pewnym obszarze? W sensie granat wydzielający dym, blokujący możliwość korzystania z magii i przedmiotów magicznych?
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Gorvenal 
wergundzki oddział specjalny


Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2016, 16:47   

myślę nad przepisem. ciekawa koncepcja
_________________
Rzeczywiście nie działa. Hmm... próbowałeś dodać piorunianu?

Prawie zawsze: Jasper Flint- alchemik
Czasem: Oktavian Leadnros- medyk-strzelec, Saren z Tlais Orthogok- medyk-archeolog, Holt Wren- komandos pod przykrywką z zamiłowaniem do ciężkich zbroi
Alaric- wiecznie wiszący w chmurach myśliwy ze styryjskiego końca świata
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 24-04-2016, 17:27   

To myśl ;)
To odpowiednio rzucone dałoby nam spore możliwości :D
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Gorvenal 
wergundzki oddział specjalny


Skąd: Łódź
Wysłany: 25-04-2016, 20:03   

powój. mam dla ciebie pomysł. przyda ci się amulet ukrywający magię? (takie coś żeby qaczki nie mogły jej wyczuć
_________________
Rzeczywiście nie działa. Hmm... próbowałeś dodać piorunianu?

Prawie zawsze: Jasper Flint- alchemik
Czasem: Oktavian Leadnros- medyk-strzelec, Saren z Tlais Orthogok- medyk-archeolog, Holt Wren- komandos pod przykrywką z zamiłowaniem do ciężkich zbroi
Alaric- wiecznie wiszący w chmurach myśliwy ze styryjskiego końca świata
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 25-04-2016, 20:51   

Przyda. I zastanawiam się też nad amuletem nakładającym iluzję na moją twarz, tak, że nie widać tatuażu.
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-04-2016, 21:06   

Może właśnie tylko coś w tym stylu?
W sensie "magiczny kamuflaż" - działa jak podkład czy coś :D
Albo jakiś ryt szamański, który będzie działał x godzin? Dotyczący samej twarzy?
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 25-04-2016, 21:19   

Właśnie nad tym kminię. Ale to samo tyczy naszego ulundo nie? Jego nie przebierzemy, chyba będzie zbyt rozpoznawalny. Bo o ile iluzja na samą mordkę powinna przejść (nie jest to silna magia, nie powinno zbyt emanować) to o tyle, już na całego ulundo... Gorzej. Chyba, że spróbujemy jakimś rytem. Szaman, wiedźma, ulundo jako przedstawiciel istoty stworzonej przez Boginię Iluzji. Jako samo znaczenie tudzież komponent rytuału. ;)
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-04-2016, 21:26   

Czy on ma błony między palcami? :D :D :D
 
 
Powój 
Rozwydrzona


Skąd: Z bajorka
Wysłany: 25-04-2016, 21:55   

Chyba powinien mieć, nie? :D
_________________
Uważaj czego sobie życzysz.
 
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 25-04-2016, 21:57   

Wiem, kto robił profesje ulundo!! :D
Powinien to wiedzieć ;)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-04-2016, 22:12   

Może mu uschły z żalu :D
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-04-2016, 00:00   

Iiii, jak to jest ze "znaniem" kogoś osobiście? W kontekście innych graczy?
Czy to będzie w misjach, a jak nic nie ma, to przyjmujemy, że nie znamy?
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 27-04-2016, 00:21   

A kogo chcesz znać? To Ci powiem, czy to możliwe z punktu widzenia postaci.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-04-2016, 00:30   

Raczej mnie zastanawia, czy ktoś nas z ryja pozna, bo się kiedyś widzieliśmy :3
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 27-04-2016, 00:38   

Tego nigdy nie przewidzisz, istnieją sploty okoliczności i inne przypadki. Na pewno Jasper i Khurd - raczej nie będą tu znani. Pozostali - raczej będzie to mało prawdopodobne, ale nie niemozliwe.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Wojtek 
Kaboom?


Skąd: Tychy
Wysłany: 28-04-2016, 21:52   

Przypominam o osobnym poście do zatwierdzania przedmiotów. Czas do 00:00 dzisiaj.
Ostatnio zmieniony przez Wojtek 28-04-2016, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gorvenal 
wergundzki oddział specjalny


Skąd: Łódź
Wysłany: 29-04-2016, 01:34   

mam przepis na truciznę do rozpylenia z granatu.
wyniesienie w wyższe wymiary rzeczywistości, wskrzeszenie, bezwładność ciała, obniżenie many, zawroty głowy
robione z żelaza, wody kel i onyksu. przesączane przez wazage

silne znieczulenie- znieczulenie, osłabienie, neutralizacja kwasu, uspokojenie, sen, wzrost many, milczenie, odporność na magię wody.
z cukru, mięty, kwarro i wosku. stosowane przed poważniejszymi operacjami.

magiczny napój galów
bystrość umysłu, tamowanie krwawienia, czytanie w myślach, zwiększenie żywotności, zwiększenie siły, wzmocnienie magii życia.
z magnezu, włókien papierowych, złota i wody destylowanej.

odtrutka, poparzenie, osłabienie, prekognicja, wzrost many. Używane jako antidotum
z sodium, wody źródlanej, cukru i kryształu górskiego

trucizna nasenna, sen uspokojenie, neutralizacja kwasu
z mięty, wody źródlanej i wody kel

odkażenie, odporność na magię wody, strach, otrzeźwienie
węgiel, woda źródlana, wosk, przesączyć przez wazage

ładunek detonowany wstrząsem, nie podpala
piorunian kwarcu, cukier rafinowany, wazage, nefryt, idium

gaz bojowy(robiony jeszcze na minerze z 2015 więc nie wiem czy przejdzie :P )
vereda, bursztyn, mięta, ocet

no i na koniec mikstura do irytowania ludzi.
amnezja, podatność na wizje, bystrość umysłu, nadpobudliwość, odwaga, afrodyzjak
z cynamonu, czosnku niedźwiedziego, wody źródlanej i agatu. czy ta amnezja może działać tak że nie pamięta cię co się robiło jakiś czas po zażyciu mikstury?

z przedmiotów magicznych proszę o amulet rozproszenia na dwa czary i blokadę psioniczną na wspomnienia o partyzantce Bryna (mieliśmy Moirę to mogła nam je w sumie założyć)
_________________
Rzeczywiście nie działa. Hmm... próbowałeś dodać piorunianu?

Prawie zawsze: Jasper Flint- alchemik
Czasem: Oktavian Leadnros- medyk-strzelec, Saren z Tlais Orthogok- medyk-archeolog, Holt Wren- komandos pod przykrywką z zamiłowaniem do ciężkich zbroi
Alaric- wiecznie wiszący w chmurach myśliwy ze styryjskiego końca świata
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13