Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Info magiczne
Autor Wiadomość
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 24-09-2015, 15:19   Info magiczne

Proszę szanownych ;)
Wchodzą do gry, na razie na epilog, nowe nacje, które dotychczas nie były grywalne - przede wszystkim Qa.
Możliwości tej grupy nie będą na poziomie gracza, więc nie przyzwyczajajcie się ;) Przewaga tej grupy ma odzwierciedlać przewagę tej nacji na terenie gry, a że jak wiecie nie ustawimy Wam tam setki żołnierzy, to będą oni mieli wyższe umiejętności magiczne niż północ. Podobnie rzecz się ma z Samnijczykami.
ALE to nie znaczy, że są omnipotentni ;)
I żeby się nikomu tak nie wydawało, postanowiłam powrzucać trochę zasad, które z pewnością będą obowiązywać. Nie znaczy to, że akurat grupa będzie miała takie zaklęcia, jakich tu uzywam za przykład.

Cytat:
gracz napisał/a:
opętanie na odległość (czyli zwyczajne 'ktośtam bijesz kogośtam')


NIE. Żadnych umysłowych na odległość!
ŻADNYCH OPĘTAŃ.
Krótkie tłumaczenie - gdyby Qa, lub ktokolwiek, mógł przejąć czyjś umysł na odległość - nikt by nie toczył wojen w polu... :roll:
Ważne!
Przejęcie umysłu w różnej formie jest możliwe, ALE wyłącznie w formie skomplikowanego rytuału z osobą w roli głównej i WYŁĄCZNIE ZA JEGO ZGODĄ, choć ta może być wymuszona.
Zasada opętania - musi być zaproszenie. Bez tego nie ma przejęcia umysłu.
Przy czym zważcie, co to jest przejęcie umysłu i czym się różni od rozkazu w rodzaju "bijesz kogośtam".

Rodzaje przejęć umysłu, jakie widzę -
- opętanie - czyli duch (może być szamański, ale nie może to być inna osoba, funkcjonujaca w innym ciele) który przejmuje kontrolę nad ciałem człowieka, odsuwając jego osobowość lub w ogóle wysyłając ją w astral, permanentnie.
- przejęcie umysłu - ograniczone czasowo, kontrolowanie osoby znajdującej się pod zaklęciem. Powinno być z dotyku, ale dotyk mozna zastąpić przedmiotem-artefaktem.
- rozkaz umysłowy - klasyczne "bijesz kolegów" - jednorazowe, inwazyjne zaklęcie, wyjątkowo NIE MUSI być za ZGODĄ, ale trwa maks 15 sekund lub do ogłuszenia i MUSI BYĆ Z DOTYKU.

Cytat:
gracz napisał/a:
można wywołać u nich wrażenie jakby się palili, dusili, topili, prawda?

Prawda, ale wyłącznie z dotyku.

Cytat:
gracz napisał/a:
Jak chcesz rzucić takie zaklęcie na cała grupę, liczmy realnie, 10 luda?

Nie dotkniesz realnie 10 luda. Chyba, że jakoś synchronicznie, mając do dyspozycji swoich 10 luda.
Cytat:

gracz napisał/a:
Jak wrzasnę "**********CIĘŻKAWPROMIENIU4METRÓW!!!1!" To chyba będzie ok, nie?

Nie. O tym poniżej.

Cytat:
gracz napisał/a:
Ja *kapłan-wojownik* walczyłbym mieczem i tarczą, a na słówka to tak:
.....

Każdy Qa jest z założenia i kapłanem i wojownikiem. Ma pełne możliwości kapłańskie i pełne możliwości wojownika.
Podobnie ma grupa samnijska - każdy ma pełne mozliwości szamańskie lub czarownicze i pełne mozliwości wojownika.


Cytat:
gracz napisał/a:
od czego są artefakty i inne sprawy? Proszek / misktura na wymazanie pamięci

Proszek na wymazanie pamięci... :roll:
... NIE.
Po pierwsze wszelkie bawienie się z czyjąś pamięcią musi mieć bardzo konkretny opis i bardzo konkretne uzasadnienie. Proszek? Z czego? Podaj skład alchemiczny, to ci powiem, co możesz zrobić. A czego nie. Nie możesz np. usunąć całej pamięci, nie możesz tego usunąć trwale (czyli przypomni sobie) i raczej na bank nie możesz tego zrobić proszkiem...

Dobra. Więc epilogowe możliwości dla QA i ich uzasadnienie.

1. Morale - i wszystko, co z tym związane. (morale to słowo w liczbie pojedynczej, rodzaju nijakiego, kurna! to morale...!)
Powinni mieć możliwość anulowania wszelkich efektów "przestraszeń", iluzji itp. - z ręki i jednosłownie.
Jest to mało efektywne w grze, ale powinno być - przekonanie o zarąbistości i zwycięstwie.

2. Komunikacja -
elementy wspólmyśli ALE z użyciem symboli minerałowych. Jako jedyni na planszy ;) mogą przekazywać magicznie info na odległość. Kwestia tylko wykminienia rytów i uzycia niebieskich artefaktów / symboli, najlepiej fluorescencyjnych.
ALE to nie oznacza permanentnej telepatii!!! I wołania do siebie esemesami :P
Podobnież inne elementy współmyśli mogą tu mieć zastosowanie - poszukiwanie swoich itp.

3. Zbieranie informacji
to, co tłukliśmy na obozach - zawsze wiedzieli, którędy idą gońcy z rozkazami itd. Bo potrafią wyłapywać myśli przeciwnika. Więc turbo-bonusy do wszelkich podsłuchów - nie będę tu grupie Qa podpowiadać, jak to konkretnie zrobić ;) Kluczem na pewno jest minerał i wszystko co z nim związane - więc artefakty, symbole, zastosowanie w alchemii etc.

4. Wpływy na umysł
To, co powyżej o opętaniach, to raz.
Dwa - emocje i sugestie . Na przykładzie Hersteina - poseł położył mu łapę na twarzy, wtedy zapodał zaklęcie sugestii. Potem dodał katalizator wkurwa - rękę w skrzynce. Efekt - Herstein przestał panować nad sobą i zaczął się zachowywać tak, jak nie on.
Trzy - iluzje. Ale też nie mogą być z ręki. Muszą być przekazane za pośrednictwem czegoś. Pył. Wypity płyn. Znak, w który się wdepnie. Cokolwiek innego, co może zastąpić dotyk.


5. Obszarowe
Zaklęcia umysłu obszarowe są wykluczone dla graczy. Qa mogliby je robić przykładowo na zasadzie zamknięcia obszaru zaklęciem - trzech magów staje w trzech rogach pomieszczenia, rzuca zaklęcie jednocześnie.
Zaklęcie musi znaczeniowo byc tak skomponowane, żeby tworzyło zamknięty obszar.
Wtedy np. udałaby się masowa iluzja. Krótka, na kilka sekund.
I oczywiście - minerał i symbole... ;)

6. Ból
To akurat prosta sprawa, każdy Qa powinien móc to zrobić - oddziaływanie bezpośrednio na układ nerwowy człowieka. Oczywiście z dotyku. Trochę na zasadzie wergundzkich kajdanek. Przy czym Qa muszą pamiętać, że każdy organizm ma zabezpieczenie - w momencie przeciążenia zemdleje ;)

7. Opiekunowie - głód, zaraza, taka faza... nosz kurna!
Ile razy mozna coś dementować...
Nie mamy dopracowanych tych domen. Na pewno nie chcemy isć w natury, czyli żadnych bogów lasu ani opiekunów morza.
Raczej coś w kierunku Martinowych "wędrowiec, wojownik, matka" - archetypów ludzkich. Ale nie będziemy tego robić na epilog, bo chcę to zrobić starannie.
Więc na razie klarownie informujemy, iż Opiekunowie nie mogą mieć domen, bo JESZCZE nie przejęli ziemi.
Więc na razie kapłani mają moce ogólne, wszelakie i niech nie marudzą. Tylko moc pobierają w modlitwie i ofierze, a minerałowe pierdolety ją wzmacniają.

Wszelkie inne wątpliwości poproszę wpisywać poniżej, będę odpowiadać (wiecie, też jestem w dziale magii ;) ;) )
A publicznie - bo otóż dlatego, że wolę aby te informacje były powszechnie znane, zanim dojdzie w grze do jakichś scen w rodzaju "oszukuuuujesz!" ;) Chyba rozumiecie ;)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 24-09-2015, 16:15   

:D :D :D :D

Oja.

Czyli, zaklęcia mamy wypisywać takie jakie chcemy, i OG mówi tak / nie, si?

Indiana napisał/a:
Proszek na wymazanie pamięci...

Luźny przykład. Bardzo luźny, bym powiedział.

Czy zasada sprawiania bólu to jest po prostu: "czujesz jak twoje usta wypełniają się mchem' czy trzeba to sobie wykminić jako zaklęcie?


To jak już jest ogólny temat magiczny, to poruszę sprawę zaklęć wypowiadanych 'szeptem'.
Jak to działa na epilogu, jeśli w ogóle?

Indiana napisał/a:
Powinni mieć możliwość anulowania wszelkich efektów "przestraszeń", iluzji itp. - z ręki i jednosłownie.


Również zaklęciem, czy najzwyklejsza odporność?

Indiana napisał/a:
morale to słowo w liczbie pojedynczej, rodzaju nijakiego, kurna! to morale...!


Deszcz morali! :D
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 24-09-2015, 16:25   

Shatan napisał/a:
zaklęcia mamy wypisywać takie jakie chcemy, i OG mówi tak / nie, si?
Mniej więcej, lub jeszcze "popraw" ;)

Shatan napisał/a:
Czy zasada sprawiania bólu to jest po prostu: "czujesz jak twoje usta wypełniają się mchem'
Czo ten mech....? Bólu, kurde :D A nie spowodowania wymiotów :D
Założyłam oddziaływanie bezpośrednio na układ nerwowy poprzez skórę, jak porażenie prądem przykładowo, tylko bez temperatury i wstrząsów :) Jeśli działa jak wergundzkie kajdanki, to przydałoby się np. jedno słowo aktywacji.

Shatan napisał/a:
zaklęć wypowiadanych 'szeptem'.
Jak to działa na epilogu, jeśli w ogóle?
Niektóre z natury rzeczy powinny być szeptem. Generalnie warunkiem działania jest, że obiekt zaklęcia ma je poznać. Jeśli je podasz napisane na kartce, a wypowiesz w myślach, to też zadziała.

Shatan napisał/a:
Również zaklęciem, czy najzwyklejsza odporność?
Z ręki, czyli zaklęciem, a nie rytuałem. Jednosłownie - czyli prostym zaklęciem na jedno słowo.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 24-09-2015, 16:31   

Indiana napisał/a:
Jeśli działa jak wergundzkie kajdanki, to przydałoby się np. jedno słowo aktywacji.


Czyli, coś w stylu 'motylek, czujesz porażenie piorunem' styknie?

Hm, czy przy użyciu minerału moglibyśmy zbudować własne 'wergundzkie kajdanki'?

EDIT

Jeśli chodzi o emocje i sugestie, bo nie do końca zrozumiałem:
Można komuś zasugerować, że ma ochotę komuś przypierniczyć, po czym pokazać mu czerwoną płachtę i oczekiwać sukcesu? Coś w ten deseń?
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
Ostatnio zmieniony przez Frączek 24-09-2015, 16:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 24-09-2015, 16:41   

O, zdecydowanie byście mogli, minerał jak raz jest idealny do tego celu.
Przypominam, że ich właściwości polegały na centralnym artefakcie, sprzężonym z mniejszymi, które przy zwiększeniu odległości poza ustaloną zrywały owe sprzężenie z ... przytupem. Dodatkowo można było poprzez ów centralny artefakt przesyłać impuls (o ile pamiętam, 3 stopniowy, gdzie 3 stopniem był wybuch).

Nie wiem, czy styknie, to zależy, co chcesz uzyskać. Porażenie piorunem jest jednorazowe, krótkie. Czyli nadaje się do np. szybkiego uderzenia kogoś.
Chyba, że to ogarniecie np. jako formę działającą dopóki nie cofniesz ręki.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Frączek 
Wergundia Pany


Skąd: z Wergundii
Wysłany: 24-09-2015, 16:45   

Okej, to ostatnia chyba porcja :P Iluzje przez np. płyn polegają na tym, żeby rzucić zaklęcie iluzji na płyn(tak, wiem jak to brzmi :D ), i podać komuś do wypicia, czy trzeba nad nim jakiś rytuał strzelić?

Oraz, mamy oczekiwać jakiś słówek, czy jak? Czy podajemy słówka po polskiemu, a OG tłumaczą na Qa?
_________________
'13 - Zwiadowca / łucznik Celahir ( zwany 'Hobbit Sam'
Epilog '13 - mag ognia Divakar
'14 - Kapral Halvard, w służbie 15. kohorty Zielonego Tymenu
Epi '14 - podziemny hipnotyzer Akhel Ah'ran z rodu Diaeth (†)
'15 - imperialista aka najemnik Germeriusz 'Gałgan'
Epi '15 - wojownik Qa, Qorykohynaq
'16 - Ernest, szpieg z krainy deszczowców B)

QA FORTHEWIN

"Opętanie na Indianę! Bijesz Indianę!"
Ostatnio zmieniony przez Frączek 24-09-2015, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 24-09-2015, 16:50   

Podaj mi skład płynu to ci powiem :)
Żeby stał się nośnikiem zaklęcia to nie wystarczy na niego rzucić... co właśnie rzucić? Co chcesz uzyskać, że pijącemu będzie sie wydawać, że pije drinka z palemką? ;)
Czy że po wypiciu będzie podatny na widzenie iluzji?
Czy po wypiciu zobaczy zielone słonie? :D

Zakładam wstępnie, że to ostatnie.
Jeśli chcesz, żeby ktoś zobaczył coś, czego nie ma, to musisz zaklęciem psionicznym mu to włożyć w łeb. Z ręki.
Możesz użyć minerału (jako Qa oczywiście) ale wtedy ów minerał musi pełnić rolę "dotyku". I nie może być wypity, bo ci delikwent zemrze.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Elf 
Adept elfickiej magii wyższej


Skąd: Pruszków :3
Wysłany: 24-09-2015, 17:20   

Po naszym silbergowym świecie krąży pogłoska że Qa są całkowicie odporni na psionikę. Czy to prawda?
_________________
Elfy przeżyją wszystkich ludzi >:)
2013-Garant elf z laro
2014-Aaron elf leśny mag ziemi
2015-Geven elf leśny mag lasu
2016-Tiru elf leśny szaman Jelenia
2017-Meril'oarni z rodu Haro, Elf z Talsoi mag morza
2018-Vayla'Meril'oarni z rodu Haro, Elf z Talsoi mag strażnik
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 24-09-2015, 17:21   

Nieprawda.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
MrSzaman12 
A burze chcesz?!

Wysłany: 25-09-2015, 23:49   

Cytat:

Każdy Qa jest z założenia i kapłanem i wojownikiem. Ma pełne możliwości kapłańskie i pełne możliwości wojownika.
Podobnie ma grupa samnijska - każdy ma pełne mozliwości szamańskie lub czarownicze i pełne mozliwości wojownika.

Trochę smutne jest takie zrównanie wszystkich graczy klasowo. :( No nic, nie będzie 3 szeregu :D
_________________
Nie mogę się lękać.
Strach zabija umysł.
Strach jest małą śmiercią, która niesie ze sobą całkowite unicestwienie.
Stawię mu czoło.
Pozwolę, aby zalał mnie i przelał się przeze mnie, a kiedy odpłynie, obrócę oko swej jaźni i spojrzę na jego drogę.
Tam, gdzie przeszedł strach, nie będzie już nic.
Zostanę tylko ja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14