Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 20-09-2017, 19:05 Epilog 2017 - zapytania fabularne
|
|
|
Drodzy gracze,
uzbierało się tutaj już kilkoro zainteresowanych, mogę więc publikować rzeczy dotyczące fabuły Epilogu.
Tym razem potrzebuję do tego Waszej współpracy.
Chcemy możliwie dopasować grę do Waszego zainteresowania i preferencji, za chwilę zatem opublikujemy tutaj kilka postów, dotyczących informacji fabularnych.
Analogicznie informacje znajdziecie także na wydarzeniu epilogowym na FB.
Są to krótkie podsumowania aktywnych w grze wątków i motywów, z wyjaśnieniami i propozycjami na epilog. Zachęcamy do pytania o wszystko, co Was w tych tematach interesuje.
Na wydarzeniu dołączę do tego ankietę, w której proszę o wskazanie wątków, w których chcecie wziąć udział. Na podstawie tej ankiety ułożymy elementy fabuły epilogowej i uruchomimy zgłoszenia.
Swoje komentarze i zainteresowanie, tudzież pytania, możecie także umieszczać tutaj.
Wątki główne obozowe:
o liryzyjski
Po wielu wahaniach i przejściach Rada Miasta Birka zdecydowała się przyjąć propozycję dołączenia do Federacji Wergundzkiej* Drużyna służąca Askoldowi Rosgalenowi zwyciężyła w zmaganiach o przejęcie terenu i podporządkowanie sobie okolicznych gangów.
Co możemy zaproponować:
polityka i dyplomacja – szczegółowe negocjacje treści traktatu z Wergundią w porywach do uroczystego podpisania (nie ma możliwości cofnięcia układu, gdyż taka była decyzja turnusów.
półświatek – ciąg dalszy walki o uporządkowanie własnego kraju lub zależnie od chęci grupy – przejęcie go, wejście do strefy przestępczej.
sabotaż – nie ma możliwości odwrócenia decyzji turnusów, ale jest możliwość sabotowania traktatu, prowadzenia nacisków, także militarnych (pvp). To jednak stawiać będzie tych graczy po jednej stronie z Zapołudniem – chyba, że uda się im to inaczej wyprowadzić.
rywalizacja (pvp) – Trynt przegrał rywalizację o Liryzję, może próbować walczyć nadal o koncepcję trójksięstwa, jednak tak by nie naruszyć podstaw Sojuszu. To oznaczałoby walkę z Wergundią na określonych zasadach ("bitwa honorowa"). Nie ma możliwości cofnięcia decyzji turnusów.
Czego potrzebujemy:
drużyny minimum 7-10 osób, z czego przynajmniej połowa postaci grających na obozach
część postaci może być nowa
bardzo potrzebne byłyby postaci polityczne, znaczące w świecie gry
o wojenny
Tercja, złożona z "ochotników" z karnych kompanii przeszła swoją misję w Strefie i wydobyła stamtąd cenny ładunek, choc nie obyło się bez strat, częśc oddziału poległa w trakcie misji. Dzięki decyzjom dowódców i towarzyszy rozkaz ich likwidacji po misji został cofnięty, a żołnierze wysłani do dalszego szkolenia. Decyzja, czy Pan Popiołów został zamknięty w krysztale, jest otwarta.
Jednocześnie do tego wątku należy koordynacja wszystkich spraw związanych z inwazją na wybrzeża i frontami II Wojny o Północ
Co możemy zaproponować:
rozwinięcie motywów wojennych, możliwość podejmowania bieżących decyzji strategicznych (nie tylko dla oficerów) i kształtowania posunięć wojskowych na polach bitew, niekoniecznie rozgrywających się na "planszy" larpa
dla postaci Tercji – wątek dalszego szkolenia, klimat militarny, intensywne działania wojskowe w terenie w dużej ilości
nemezis "czarnych diabłów" - rozwinięcie motywów zapoczątkowanych w scenie z wirusem
dla postaci oficerów i żołnierzy Sojuszu możliwość prowadzenia działań wojennych
wątek konfliktu w wywiadzie styryjskim – dwie charyzmatyczne postaci misji liryzyjskiej, dwie koncepcje polityki
Czego potrzebujemy:
o postaci żołnierzy Tercji grających na obozach (tych, które przeżyły)
o nie ma możliwości dołączenia nowych postaci Tercji
o postaci żołnierzy i oficerów Sojuszu, chętnych do strategicznej rozgrywki
o podziemny -
misja wysłana na powierzchnię wypełniła bez wątpliwości swoje zadanie. Ondyna została odesłana w podziemia, lekko uszkodzona za sprawą urwanej części skrzeli. Jednocześnie przedstawiciele podziemnych nacji po raz pierwszy od wieków działali wspólnie, zawarte zostały porozumienia polityczne i prywatne przyjaźnie, jedne i drugie mogą stanowić wielki przełom w historii Avgrunnheim/Nallari.
Co proponujemy:
wyjątkowo – proponujemy całość wątku przenieść na larp zimowy, który planujemy jako dedykowany dla nacji podziemnych oraz Laro.
dla postaci, które chcą grać podziemiami na epilogu możemy zaproponować dołączenie jako negocjator do spraw politycznych w wątku liryzyjskim i wojennym lub jako reprezentant Talsoi albo Kesham w wątku wojennym
o hobbicki
Gmina hobbicka przeżywa trudne chwile. Jej przywódcy musieli zmierzyć się z wyrzutami sumienia i odpowiedzialnością, ale także z wrogością ludzi, przed którą nie chroni już ich potworny patron.
Co proponujemy
graczom, którzy chcą grać postaciami hobbitów z fabuły, możemy zaproponować udział w motywach politycznych - sprawa ochrony prawnej dla gminy może być paląca
innym zainteresowanym tym motywem możemy zaproponować motywy ochrony i obrony gminy hobbickiej
Czego potrzebujemy:
graczy w liczbie minimum 6-8 osób, gotowych grać obozowymi postaciami hobbitów
ewentualnie 2-4 nowych postaci
o naukowy
Mocno wybrzmiał konflikt między Zakonem Mieczowym a Concordią. Sytuacja jest napięta, a obie strony wydają się wzajemnie trzymac w szachu. Tymczasem Estella Montebianco *** została rozpoznana i zlokalizowana przez wywiady Północy i Zapołudnia. Jej działalność na rzecz popromiennych dzieci jest etycznie wspaniała, jednak logicznie – wątpliwa. Część dzieci przejęła w ręce Concordia, część rozbiegła się bez kontroli po lasach. Sama Estella wymknęła się tropiącym ją agentom, co się z nią dzieje?
Co proponujemy:
grę dla osób zainteresowanych motywem dzieci o psionicznych zdolnościach, zabawę motywami naukowymi i mistycznymi w oparciu o systemy alchemii i rzemieślnictwa
motyw szpiegowski w sprawie osoby samej Estelli
motywy osobiste dla osób związanych z Estellą – gracze prologu
Czego potrzebujemy:
graczy każdej z powyższych opcji – naukowców, agentów, przyjaciół Estelli
osób zainteresowanych motywem w ilości minimum 6-8 os.
Wątki inne:
o demonologia
W głównych wątkach mistycznych ostatnich odsłon, od zimówki po wakacje, pojawiał się motyw istot z innych wymiarów, zwanych potocznie demonami. Nieprzypadkowo.
Co proponujemy:
rozwinięcie motywu kontaktu ze "światem demonów", rozwiązanie wątku mogące (MOGĄCE!) prowadzić do poszerzenia wiedzy o tym aspekcie mistycznym świata.
akcje mocno mistyczne, uzupełniane narracją, być może w wersji połączonej z rpg
nawiązania do motywów nadprzyrodzonych istot z zimówki, prologu i wakacji
Czego potrzebujemy:
graczy zainteresowanych tym wątkiem w liczbie minimum 10
postaci mających kontakt przynajmniej z jedną z istot – czyli postaci wątków mistycznych z jednego z wymienionych epizodów
postaci chcących i mogących zgłębiać ten temat, o profesjach magicznych i podobnych lub z inklinacjami w tym kierunku
przynajmniej 3-4 postaci weterańskie, pozostałe są możliwe nowe
o wielka polityka, dyplomacja i strategia
Motyw został właściwie opisany w wątkach Liryzji i wojennym. W skrócie – długo oczekiwana i opóźniana wielką ofiarą Talsoi fala inwazji musi w końcu nadejść. Ci, którym zależy na losach wojny, mogą się zaangażować w jej przebieg, tak w sposób dosłowny, walcząc bezpośrednio w akcjach, jak i koncepcyjnie, wspierając strategię Północy na wybrzeżu.
Równolegle rozgrywa się zgrzyt w Sojuszu – Trynt i Wergundia rywalizowały o Liryzję, Wergundia zwyciężyła to starcie, czy jednak rywale pogodzą się z porażką czy też podejmą próbę wyszarpania jakichś okruchów zwycięstwa? Czy w obliczu kolejnej rundy starcia wojennego ta rywalizacja nie będzie zabójcza dla Sojuszu? Czy zwycięstwo w tym sporze będzie warte swojej ceny, jeśli przez to Sojusz pęknie na dobre? Jakie mogą być konsekwencje podziału Północy?
Czego potrzebujemy:
graczy chcących rozgrywać motywy na skalę światową, jest to możliwe także dla postaci bez wysokich stopni wojskowych, w liczbie minimum 10
Co proponujemy :
grę wojenną – strategię, akcję, walkę, politykę
Możliwe formy gry:
standardowa – grupy, podobnie jak na obozie, kilka różnych wątków, bez nacisku na indywidualnych postaci (prywatne wątki gra się wedle własnego uznania)
bitewna – jak na Sztandarach, nastawiona na epizody bojowe, pvp lub vs BN, z prostymi postaciami indywidualnymi (ale oczywiście możliwość grania prywatnych wątków). Opcja wymaga w pełni zaangażowanego przeciwnika, gra vs BN prawdopodobnie będzie mało wykonalna. Na grze bitewnej obowiązuje trochę inna mechanika śmierci postaci.
psychologiczno-społeczna – jak na prologu ("Przebudzenie"), z naciskiem na indywidualne postaci i ich przeżycia wewnętrzne
grupowa pvp – rozgrywka grupowa, bez indywidualnych postaci, z grupami nakierowanymi przeciwko sobie (jak zwykle epilogi - "Żniwa")
polityczna – grupowa, nakierowana na mocne oddziaływanie na świat gry, jak zimówka 2016
wersja mieszana - któryś z powyższych
*Turnusy na wiecu:
1. –
2. Trynt
3. Wergundia
4. Liryzja
5. Wergundia
6. Wergundia
**Turnusy w sprawie kryształu
1. –
2. Tak
3. Nie
4. Tak
5. Brak
6. Nie
***Turnusy w sprawie Estelli:
1. –
2. Sukces Estelli, sojusz z nią i wsparcie w walce
3. Sukces Estelli – ewakuacja sierocińca
4. Sytuacja niejasna
5. Sukces Concordii, pojmanie Estelli
6. Sukces Concordii, pojmanie Estelli
|
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|