Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady epizodów rpg w tym dziale
Autor Wiadomość
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 29-10-2017, 23:51   Zasady epizodów rpg w tym dziale

Drodzy gracze, obie strony rozgrywki mniej więcej poukładały się w swoich dołkach i możemy zacząć grać.
Ponieważ nikt z nas nie ma jakichś wielkich ilosci czasu, to nie spodziewajcie się tu wielkiej kampanii i codziennych epopei na kilka A4 ;)
Planuję mianowicie krótkie odcinki gry, obliczone na jakieś 2-4 tygodnie gry, zakładając, że MG pisze 1-2 x na tydzień. Owe epizody mogą być konfrontacyjne tam, gdzie zainteresowanie obu stron dotyczyć będzie tych samych spraw i miejsc, przykładowo, jeśli obie strony postanowią np. wysłać ludzi do Laro, żeby przekabacić Savrę, to epizod będzie uwzględniał wzajemnie starcia.
Pierwszy z epizodów, bezsprzecznie konfrontacyjny, właśnie się zaczyna :)
Tak wyglądają ogólne zasady:

Gra jest w formie pbf, czyli pisane tak, żeby gracze współtworzyli epizod:
- gracz pisze swoje działania
- MG wypisuje skutki działań (czyli gracz pisze "zamachnąłem się na przeciwnika, chcąc walnąć go w łeb", a MG "przeciwnik trafiony przez ciebie w głowę upadł")
Gracz nie pisze skutków własnych ani czyichś działań, czyli np. nie pisze "powalam go na ziemię" albo "on zamachnął się na mnie, ale zablokowałem cios". To należy do MG. Oczywiście bez przesady, działania nie podlegające ocenie, w rodzaju "podniosłem kubek" pisze rzecz jasna gracz.

Zasada - im bardziej szczegółowy i przemyślany opis, tym większa szansa powodzenia działania.
Czyli "atakuję go" jest mniej warte niż "wyprowadzam lewy prosty w jego nos, jednocześnie robiąc krok do przodu i uderzając z bliska prawym łokciem w szyję".

Przy tworzeniu świata gracze pomagają. Czyli:
- MG pisze ogólne założenie np. "wchodzicie na pełen ludzi rolniczy targ"
- gracze mają wolną rękę, aby uzupełniać i opisywać świat gry tam, gdzie mają wenę, bez wydawania decyzji nt przedmiotu gry. Czyli piszą np. "mijam stragan, na którym jakaś babeczka sprzedaje cudnie pachnące truskawki" "obok nas jakiś koleś wypakowywał z wozu worki z ziemniakami".
- tylko MG pisze decyzje fabularne, np. "przybyliście na ten targ, aby kupić zaopatrzenie na podróż, macie więc chleb po ćwierć bezanta za bohenek oraz jabłka 5 kilo za bezanta".
- MG premiuje opisy świata - czyli im staranniej gracz pisze tym mniej mu spada na głowę meteorytów ;)

Potrzebne do gry:
- określenie sytuacji obu stron - będziemy prosić o deklaracje graczy. Gdzie jesteście, opiszcie miejsce, to, co macie przy sobie, otoczenie.
- w przypadku sesji bez konfrontacji - strona graczy musi określić co, od kogo konkretnie chce i opisać planowane działania.
- mapki sytuacyjne - postaramy się, aby były zwykle do danej sceny, ale gdyby gracze mieli wenę rysować swoje wersje, to nie ma problemu.

W przypadku starć między postaciami lub postacią a BNem:
- premiujemy dokładny i przemyślany opis - jeśli walka jest ważna, to warto sobie z kimś z kimś wykonać symulację danego ruchu w czasie, zobaczyć, co się da, a co nie, bo czasem gracze próbują wykonać ruch niemożliwy, albo zmieścić za dużo czynności w za małym czasie.
- losowość uwzględniamy na kostkach w absolutnie wyjątkowych sytuacjach, kiedy czynnik szczęścia ma istotne znaczenie
- erpeg bywa lekcją anatomii -spodziewajcie się, że skutki walki w postaci fizycznych obrażeń będą dokładniejsze i częstsze niż na larpie

Magia:
- każda postać magiczna w ramach podsumowania wyposażenia określa ilość many, jaką dysponuje
- działając magicznie gracz określa, co chce uzyskać zaklęciem/rytuałem, po czym wypisuje sekwencję zaklęcia po polsku, zwykle w oddzielnym roboczym temacie
- po konsultacji MG określa efekt zaklęcia

Czasem MG zdarza się pomylić i gracze wykazują, że coś zostało źle podsumowane. Wtedy postaramy się wycofać i przyznać do błędu, bo o focha nie trudno. Ale jeśli ktoś ma focha, bo napisał "rozwalam go", a MG powiedział "otóż nie", to no trudno :)

Hm, chyba tyle :)
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Leite 
Elfi doradca


Skąd: Poznań
Wysłany: 12-02-2018, 23:48   

Bry.
Wprowadzam tury.
Jedna tura trwa od mojego posta trzy następne doby.
Czyli jak napisałam teraz, to w czwartek się kończy tura.
Jeżeli ktoś nie napisze, to albo uznam, że kontynuuje swoją akcję albo robi nic/proste czynności, jak stanie czy patrzenie.
Jeżeli wszyscy odpiszą wcześniej, naturalnie wcześniej się pojawi odpis.
Pozdrawiam serdecznie,
: p
_________________
2014r. II - Infelix Laryjka [??]
2014r. Epilog - Sephi'Rah (Sefii) Podziemna [*]
2015r. II - Vela, Roythe (łowca) Wysoka [*]
2015r. Epilog - Vela, Roythe (łowca) Wysoka [*], aktualnie Tymen Mgieł
2016r. III - Tanwe'Ivare, Aenthilka
2016r. Epilog - Aurelia d'Lombre d'Itharo człowiek
2016r. Zimowy - Tulya'Leite Enri Aenthilka w futerku
2017r. III - Mea'Aran Tlais Orthogok, podziemna bliźniaczka
2018r. Zimowy - matrona Mea'Aran Tlais Orthogok, już nie bliźniaczka.
_______________________________________
"Mlem"

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11