|
Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)
|
Poradnik- tworzenie profesji |
Autor |
Wiadomość |
Akinori
Fenrir
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-06-2009, 15:11 Poradnik- tworzenie profesji
|
|
|
W tym poradniku chodzi mi głównie o zdarzenia w życiu postaci, zawsze jak pytam kolegów kim jest ich postać... brak odpowiedzi.
1. Zastanów się kim był byś
a) Wojownikiem (czytaj punkt 2)
b) Magiem/intelektualistą (czytaj punkt 3)
c) Szybkim rangerem (czytaj punkt 4)
2. Zastanów się kim jest twój wojownik
a) Rycerzem (czytaj punkt 5)
b) podróżnikiem (czytaj punkt 6)
c) łowcą skarbów i nagród (czytaj punkt 7)
d) kryminalistą (czytaj punkt 8)
3. Magów i intelektualistów jest pełno musisz wybrać którym chciałbyś być:
a) Magowie frakcji (czytaj punkt 9)
b) Znawcy (czytaj punkt 10)
c) przestępcą (czytaj punkt 11)
4. Na szczęście rangerów jest mniej, są bardzo ze sobą powiązani ale trzeba wybrać:
a) Leśni ludzie (czytaj punkt 12)
b) poszukiwani (czytaj punkt 13)
c) piechota (czytaj punkt 14)
5. Rycerze:
a) Najemnik (punkt 15)
b) Mistrz miecza (punkt 16)
c) Zbrojny arystokrata (punkt 17)
d) Woj ( punkt 18)
e) Drużynnik (punkt 19)
f) Kapłan-wojownik (punkt 20)
g) Barbarzyńca (punkt 21)
6. Podróżnicy:
a) Żeglarz (punkt 22)
b) Chąśnik (punkt 23)
7. Łowcy skarbów i nagród:
a) Łowca głów ( punkt 24)
b) Łowca potworów (punkt 25)
c) Łucznik (punkt 26)
8. Kryminaliści:
a) Oprych (punkt 27)
b) Rozbójnik (punkt 28)
c) Zabójca magów (punkt 29)
d) Zabójca (punkt 30)
e) skrytobójca (punkt 31)
9.Magowie z różnych frakcji:
a)Mag (punkt 32)
b)Czarownik/wiedźma (punkt 33)
c)Kapłan (punkt 34)
d)Druid (punkt 35)
e)Szaman (punkt 36)
f) Uzdrowiciel (punkt 37)
10.Znawcy:
a)Astrolog (punkt 38)
b)Alchemik (punkt 39)
c)Handlarz (punkt 40)
d)Uczony (punkt 41)
e)Możnowładca (punkt 42)
11.Przestępcy
a)Szpieg (punkt 43)
b)Fałszerz (punkt 44)
c)Szuler (punkt 45)
12.Leśni ludzie
a) Traper (punkt 46)
b)Zwiadowca (punkt 47)
c)Tropiciel (punkt 48)
13.Poszukiwani:
a)Banita (punkt 49)
b)Przemytnik (punkt 50)
c)Złodziej (punkt 51)
14.Piechota
a) strażnik drug (punkt 52)
b) Łowca skarbów (punkt 53)
15.Najemnik - Człowiek żyjący z miecza i dzięki mieczowi. Walczy za pieniądze i w interesie swoich mocodawców. Grę zaczyna z podstawowym atrybutem swojego fachu – bronią.
Możesz w przeszłości bohatera napisać jakiego rodzaje zlecenia np: obronna itp.
16.Mistrz miecza - Dobrze obeznany z fechtunkiem, często uczy tej sztuki innych. Najczęściej zatrudniają go bogatsi arystokraci, po to by przekazał swoją wiedzę ich dzieciom. Oprócz miecza na wstępie dysponuje dość ograniczonymi znajomościami w świecie szlachty. Tu z kolegą wymyśliłem że mistrz miecza mógł być w: szkole rycerskiej, w gwardii królewskiej itp.
17.Zbrojny arystokrata - Zwany także jarlem lub kniaziem. Jest to bogaty człowiek, który swoje życie związał z walką. Od początku obozu, będzie dysponował większymi funduszami, bronią, herbem oraz informacjami o rodach ze swoich okolic. Jest również prawdopodobne, że jego rodzina posiada śmiertelnych wrogów, z którymi może się przyjść mu zmierzyć. Ma pieniądze to fakt, jako że jest obrzydliwie bogaty zawsze stawia sobie wysokie cele.. możesz wymyślić ze był organizatorem polować itp.
18.Drużynnik - Jest to zawodowy wojownik, który służy swojemu panu, na mocy uroczystej przysięgi wierności. Na początku zostaną mu dostarczone informacje o osobie, której służy. Dodatkowo zostanie wyposażony w broń oraz tarczę. Będzie również otrzymywał regularnie żołd, z tytułu służby. Idealna para do arystokraty....
19. Woj - Czasami zwany boendr, wolny człowiek, który w zamian za ziemię zobowiązał się do służby swojemu seniorowi w wypadku wojny. Grę rozpocznie wyposażony w broń, oraz informacje związane ze swoim seniorem. Napewno brał udział w wojnie...
20.Kapłan-wojownik* - Jest to osoba, która poświęciła swoje życie walce w imię wiary. Walce prowadzonej za pomocą miecza i topora. W zasadzie jest to odmiana profesji kapłan, więc zaczyna grę z podobnym zestawem, czyli: spisem bóstw, a także konkretnym opisem kultu, któremu gracz zdecydował się służyć. Dodatkowo dostanie także broń z gatunku obuchowych, oraz zestaw informacji dotyczących magii kapłańskiej.Zastanów się jakiej wiary jest kapłanem (może był na nawracaniu...)
21.Barbarzyńca - Dziki wojownik, związany z regionami, w których dominuje struktura plemienna. Na początku obozu dostanie broń, oraz amulet stworzony przez szamana jego plemienia.Dla plemienia zrobi wszystko....
Wojny pomiędzy plenieniami..
Próba ucywilizowania...
22.Żeglarz - Osobnik, który swoje życie związał z morzem. Najczęściej gardzi „szczurami lądowymi”, jako tymi, którzy nie poznali potęgi prawdziwego żywiołu – morza. Mógł pracować we flocie handlowej, wojennej. Grę rozpocznie wyposażony w mapę wybrzeży oraz podstawowe informacje o miastach portowych. Napewno musisz wymiślić jego pochodzenie...
Burza...Sztorm...Wyspa... (niechcemy nic podpowiadać )
23.Chąśnik - Kolejna profesja związana z morzem. Jednak w przeciwieństwie do żeglarza, chąśnik [czasami zwany także wikingiem, albo po prostu piratem] nie trudni się legalnym procederem. Żyje z rabowania statków handlowych oraz napaści na nadbrzeżne wioski. Zaczyna grę wyposażony we wszystko to co żeglarz oraz dodatkowo w prostą broń.
Mógł zostać pojmany...
24.Łowca głów - To człowiek, która w zamian za pieniądze zajmuje się łapaniem osób poszukiwanych przez prawo lub prywatne osoby. Grę rozpocznie wyposażony w linę oraz miecz. Poszukiwanie jakiegoś banity...lub księżniczki :hah: .
25.Łowca potworów* - Specjalista w dziedzinie chwytania oraz eliminacji potworów. W swoich działaniach oprócz miecza często stosuje trucizny, których spis dostanie. Otrzyma również srebrny miecz, przydatny w pracy, a także zwykłą krótką broń osobistą. Najważniejszym elementem, który gracz będzie miał, jest bestiariusz, który zawiera informacje o potworach oraz wskazówki odnośnie walki z nimi.
Polowania, zlecenia, wszystko dla niego...
26.Łucznik - Wojownik posługujący się w walce łukiem. Zostanie w niego [oraz strzały] wyposażony na początku obozu. mógł być zwiadowcą/tropicielem/traperem
27.Oprych - Opryszki grasują w miastach gdzie napadają na bezbronne ofiary, w celu najczęściej rabunkowym. Oprych posiada wiedzę o półświatku, w którym się obraca. Dodatkowo gracz na początku obozu dostanie broń. Napaści, grabieże, rzeźnie...
28.Rozbójnik - Rozbójnicy grasują w lasach, gdzie napadają na podróżnych. Każdy gracz- rozbójnik dostanie broń, a także garść informacji o półświatku ze swojego regionu. Dodatkowo otrzyma mapę okolicy. To samo co Oprych.....
29.Zabójca magów* - Jest to osobnik całkowicie niewrażliwy na każdy rodzaj magii, w związku, z czym specjalizuje się w eliminacji ludzi związanych z magią, działając najczęściej na zlecenie. Na początku gry gracz dostanie broń, która służy mu do wykonywania zleceń.
Zlecenia na magów... czystki...
30.Zabójca - Płatny morderca, który nie działa w sposób skryty. Otrzyma broń długą oraz sztylet. Zlecenia (na głowy...).
31.Skrytobójca - Płatny morderca, który w przeciwieństwie do zabójcy stosuje raczej skryte metody wykonywania swoich zleceń. Na początek otrzyma podobny zestaw co zabójca, uzupełniony jednak truciznami. Zlecenia (trucizną można zabić dużą ilość osób) np. biesiada u króla, winko, caput!
32.Mag* To osoba używająca magii w pełnym jej zakresie. Szerszych informacji na ten temat szukaj w tekście poświęconym praktykom magicznym. Na początek gry dostanie: ogólne informacje o magii, zestaw pierwiastków ogólnych, listę pięciu pierwiastków specjalistycznych [zgodnych ze specjalizacją], informacje o tworzeniu różdżki, informacje o rytuale pobrania energii, informacje o przyswajaniu pierwiastków. Mógł być w szkole magów (stary ciągle używany pomysł), mógł być dzikim magie szkolony przez innego nie oficjalnego maga.
33.Czarownik/wiedźma* - Specjalizują się magii ludowej, czyli tej związanej praktycznie tylko z materią. Wyposażenie początkowe wiedźmy/czarownika stanowi analogiczny zestaw jak u maga, zorientowany jednak na materię, jako główne źródło mocy magicznej.
Polowania na Czarowników i wiedźmy (nasz bohater może zostać cudownie uratowany)
34.Kapłan* - To duchowny krzewiący jedną z religii występujących w świecie. Posługuje się magią kapłańską. Na początek otrzyma spis bóstw, konkretniejsze informacje o wybranym przez siebie bogu oraz garść informacji o magii kapłańskiej. To samo co u Kapłana wojownika, tylko że on nie walczy wręcz.
35.Druid* - „Kapłan natury”, zielarz i specjalista w zakresie świata roślin. Dysponuje wiedzą na temat magii druidzkiej oraz potrafi warzyć eliksiry na bazie roślin. Zna również specjalny alfabet [tj. ogamiczny], którym posługuje się np. przy tworzeniu amuletów. Mógł przeżyć napad na święty gaj...
36.Szaman* - Jest to „kapłan zwierząt. Profesja podobna do druida, a jednocześnie znajdująca się na drugim biegunie. Grę rozpocznie wyposażony w informacje o magii szamańskiej. Pamiętajmy że szamani w plemieniu są ważni...
37.Uzdrowiciel - Jest to specjalizacja w obrębia alchemii, która jak sama nazwa wskazuje skupia się głównie na uzdrawianiu. Gracz dostanie zestaw alchemika skomponowany pod kątem substancji leczących. Mógł uleczyć jakieś magiczną bestie np.smoka....
38.Astrolog* - Specjalista w dziedzinie magii związanej z gwiazdami. Wyposażenie początkowe astrologa stanowi analogiczny zestaw jak u maga, zorientowany jednak na gwiazdy, jako główne źródło mocy magicznej. Mógł znaleźć gwiazdę z której leci niewiarygodna energia.
39.Alchemik - Osoba zajmująca się sztuką alchemii, której zasady zostały opisane w osobnym tekście. Grę rozpocznie z tablicami alchemicznymi, przepisami na mikstury oraz kilkoma substancjami. Mógł odkryć przepis na jaką ważną miksturę.
40. Handlarz - Osoba zajmująca się handlem, ale nie podróżująca po świecie. Handlarz jest biegły w cenach towarów, ich wartości, a także walut i ich przeliczników. Mógł zarobić dużo pieniędzy na błędach skrybów..(niechcący)
41. Uczony - Specjalista – teoretyk w konkretnej dziedzinie. Często zatrudniany jako nauczyciel dzieci arystokratów. Odkrył nowe prawo fizyki lub czegoś podobnego..
42. Możnowładca - Jest to osoba bogata i dobrze urodzona, która przedkłada ciepło rodzinnego ogniska nad wojaczkę. Dysponuje pieniędzmi i rozległymi koligacjami. Często jednak posiada wroga z innego rodu, a tradycja walki pomiędzy nimi jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Polityk…
43. Szpieg - Agenci wywiadów występują jak świat długi i szeroki. Mają rozmaite zadania, ale zawsze komuś służą. Zawsze mają dużo informacji. Często mają praktycznie nieograniczony dostęp do pieniędzy na swoją działalność. Mógł szpiegować króla…
44. Fałszerz - Osoba zajmująca się tworzeniem fałszywych dokumentów, najczęściej na potrzeby świata przestępczego. Grę rozpocznie wyposażona w akcesoria fałszerskie. Oszukał kogoś ważnego i miał kłopoty…
45. Szuler - Gość żyjący z oszustw w grach hazardowych. Na wstępie dostanie fałszowane karty oraz kości. to samo co powyżej…
46. Traper - To zawodowy myśliwy, żyjący ze sprzedaży futer. Grę rozpocznie z łukiem i strzałami, mapą okolicy oraz futrem [lub kilkoma] przeznaczonymi na sprzedaż. Polowania…
47. Zwiadowca - Żołnierz prowadzący zwiad dla armii lub zawodowy przewodnik karawan. Na początek dostanie lunetę, krótką broń i mapę okolicy. Szpiegował…
48. Tropiciel - Żyje z tropienia osób lub zwierząt na zamówienie. Często współpracuje z traperami lub łowcami głów. Posiada wiedzę nt. tropów zwierząt i potworów. Wytropił…(epicką bestie)
49. Banita - Człowiek ukrywający się w lasach, za którym został wydany list gończy. Oprócz wyroku posiada krótką broń oraz wsparcie kolegów o podobnej przeszłości. Oszust, złodziej, kryminalista…
50. Przemytnik - Jak sama nazwa wskazuje to gość trudniący się przemytem. W związku z tym rozeznaje się w cenach oraz półświatku związanym z jego profesją. Przybyłem, Przewiozłem, Zarobiłem…
51. Złodziej - Przedstawiciele tego zawodu występują na całym świecie. Dzielą się na wiele specjalizacji, ale wszystkie one sprowadzają się do jednego mianownika, czyli kradzieży. Gracz na początku dostanie zestaw akcesoriów złodziejskich. Okradają wszystkich…
Jakieś pomysły?
(połączyłem w jeden post, dzielenie tego było nieuzasadnione - Doc) |
_________________ "Eee tam, wyklepie się na warsztacie" |
Ostatnio zmieniony przez Doctor 11-06-2009, 15:26, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 11-06-2009, 17:31
|
|
|
A ja szczerze to nie rozumiem pytania... :/
No tak, to jest lista dostępnych profesji, ale o co chodzi? |
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
Abel
|
Wysłany: 11-06-2009, 17:53
|
|
|
Może na potrzeby RPGa klasycznego? Zastrzel mnie, nie wiem |
|
|
|
|
Shamaroth_Glupi
ugly bastard.
Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 11-06-2009, 17:59
|
|
|
:shoot: Proszę. ^^ |
|
|
|
|
Hodo
Emeryt
Skąd: Księstwo Śląsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-06-2009, 18:04
|
|
|
Oj to ma być taka pomoc jak nie wiesz jaką profesję wybrać to opowiadasz na pytania i przechodzisz do odpowiedniego punktu. Pomysł niezły, wykonanie trochę kiepskie bo za mało pytań naprowadzających a niepotrzebnie skopiowane długie opisy z www. |
|
|
|
|
Gothern [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2009, 23:35
|
|
|
Jak dla mnie to tylko kopia z www. Poza tym sądzę że jeżeli ktoś chce już tworzyć postać na poważnie, a nie brać tą z przydziału, to ma w głowie opracowaną jej indywidualną koncepcję. Bo wykorzystywanie wymyślonej przez kogoś koncepcji jest jak dla mnie kompletnie nietrafne, jeżeli chcemy oryginalną postać. Ale należy docenić starania- coś tam ze środka może i się nada . |
Ostatnio zmieniony przez Gothern 11-06-2009, 23:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 12-06-2009, 00:31
|
|
|
O, aleś nam przywalił Że niby nasze koncepcje są takie do luftu, taaaa? |
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
Enid
kanalia
Skąd: Marki
|
Wysłany: 12-06-2009, 11:19
|
|
|
Po odpowiedzi na powyższe pytania wyszło że moja postać jest łowcą potworów, co się całkowicie mija z prawdą :lol: . Chyba że źle zrozumiałam pomysł Akinoria |
|
|
|
|
Gothern [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2009, 15:21
|
|
|
Yngvild napisał/a: | O, aleś nam przywalił Że niby nasze koncepcje są takie do luftu, taaaa? |
Nie nie, koncepcja- mam na myśli głębszy plan co do postaci. Typu jaka jest, skąd pochodzi, stosunki między ludzkie itd. itp. |
|
|
|
|
Travor
|
Wysłany: 25-06-2009, 21:55
|
|
|
Eee... a po co cały ten temat i te bzdurki an górze? To chyba jest zbyt na siłę tak podążać za punktami... wiem że sam nie jestem super-weteranem jeśli chodzi o granie postaci, ale sądzę, że nawet jak się ma wykuty na blachę opis wybranej profesji, oraz doskonale się wie że jest ona np. Alchemikiem to w samej grze nie da to nic poza tym że na początku dostaniesz odpowiednią karteczkę. Kolegom z tymi problemami wystarczy dać link do działu profesje na stronie silberbergu, a tak naprawdę, to przydałoby się żeby bardziej jeszcze znali swoją postać by móc ją lepiej odegrać, bez konieczności natychmiastowego sprecyzowania jej profesji, bo w tym pomaga kadra w pierwszy dzień obozu. Zaś nad tym pierwszym trzeba pracować samemu, a nie zawsze jest łatwe robienie tego na bieżąco na pierwszym obozie. Niech mnie kadra poprawi jeśli znowu bredzę |
|
|
|
|
Gothern [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2009, 15:17
|
|
|
To właśnie między innymi próbowałem powiedzieć . |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|