Karczma pod Silberbergiem Strona Główna Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
AKTUALIZACJE 2013
Autor Wiadomość
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2013, 22:26   

A jak rozwój postaci niemagiczny?
1.Czy nasi kochani sprzedawcy/handlarze będą mieli do zaoferowania nam coś cenniejszego, niezwyklejszego niż normalny miecz (lub też kradziony miecz :P )
2.Czy pojawią się mikstury lub maści które będą zwiększać silę bądź wytrzymałość gracza
3. Czy ludzie dostają perki? Biorąc pod uwagę kilka perków i klas rasowych śmiem powiedzieć że ludzie są nieco słabsi (nie wspominam o niziołkach).
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Bryn 


Wysłany: 10-02-2013, 22:30   

Akinori, co do punktu 3, przeczytaj sobie ten temat: http://forum.villsvin.naz...der=asc&start=0
_________________
2011 i 2012 - Tirianus Taeleth, kapłan bitewny Silvy
2013 - Emrys, syn Drogowita z Wojniłłów Karanowic, witeź / Małgorzata
2014 - Cadan a.k.a. Kaban/Shazam/Conan - laryjski psionik
2015 - Brynjolf Gunnarson Sliabh Ard
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-02-2013, 22:33   

Rozwój postaci niemagicznych będzie zależał tylko i wyłącznie od tych postaci oraz ich zaangażowania w grę ;) Jak- to już wyjdzie w praniu, może dotyczyć jakiegoś artefaktu, który trzeba będzie zdobyć etc. Raczej nie będzie to polegało na "kupię miecz który zadaje +milijon do obrażeń", amen :)

Co do punktu IIgo- NIE BĘDZIE takiej rzeczy, która zwiększy ilość lekkich ran, które mogą odnieść gracze lub "odporności na 3lekkie". Ewentualnie (Indi pisała o tym już w którymś temacie) coś, co pozwoli wrócić do walki po odniesieniu ciężkiej rany, etc.
Ale nie wiem, czy będzie to dotyczyło akurat mikstur lub maści.

Punktu III'go nie rozumiem ;)
 
 
Hodo 
Emeryt


Skąd: Księstwo Śląsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2013, 22:55   

Akinori napisał/a:
1.Czy nasi kochani sprzedawcy/handlarze będą mieli do zaoferowania nam coś cenniejszego, niezwyklejszego niż normalny miecz

Sugerujesz, że dotychczas tak nie było?

Niektóre ludzkie profesje dodają "perki".
 
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2013, 23:24   

Hodo napisał/a:

Sugerujesz, że dotychczas tak nie było?


Jakoś nie widziałem pancerzy czy magicznej broni ; )

hmm... Podziemne elfy nie są rasą grywalną ?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
Ostatnio zmieniony przez Akinori 10-02-2013, 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 10-02-2013, 23:46   

Grywalne w tym roku są te rasy, dla których rozpisane są profesje ;)
 
 
Hodo 
Emeryt


Skąd: Księstwo Śląsko-Pomorskie
Wysłany: 10-02-2013, 23:55   

A magicznych amuletów nie widziałeś?
 
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-02-2013, 00:00   

Widziałem ale bardzo rzadko.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Abel 

Wysłany: 11-02-2013, 00:04   

Aaaaa, bo one są pospolite. Czyli cały czas robiliśmy to źle Hodo :D

A tak swoją drogą, co to perki? Bo chyba jestem trochę w plecy :P
 
 
Bryn 


Wysłany: 11-02-2013, 00:08   

Nie chcę się wymądrzać jakby co :D
Perki to umiejętności. Nie wiem, z jakiego dokładnie, bo tłumacz google mówi, że z angielskiego to jest akcydens, cokolwiek to jest.
_________________
2011 i 2012 - Tirianus Taeleth, kapłan bitewny Silvy
2013 - Emrys, syn Drogowita z Wojniłłów Karanowic, witeź / Małgorzata
2014 - Cadan a.k.a. Kaban/Shazam/Conan - laryjski psionik
2015 - Brynjolf Gunnarson Sliabh Ard
Ostatnio zmieniony przez Bryn 11-02-2013, 00:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hodo 
Emeryt


Skąd: Księstwo Śląsko-Pomorskie
Wysłany: 11-02-2013, 00:49   

Co ty, Abel, w Fallouta nie grałeś? :) Z angielskiego perks ;)

Akinori pewnie, że rzadko, o to chyba chodzi w super przedmiocie, że nie jest pospolity ;)
Ostatnio zmieniony przez Hodo 11-02-2013, 00:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-02-2013, 01:23   

Wiem ; )
Ale też nie tani ; )
A chyba każdy handlarz chciałby zarobić na biednych bohaterach ;D
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 11-02-2013, 01:54   

Ano własnie, mam wrażenie, że cały czas robiliśmy to źle, jak napisał Abel...

Akinori, to dziwne, że po tylu turnusach jeszcze się nie zorientowałeś, czego NIE znajdziesz w tej grze . Nie, nie będzie żadnego "kokszenia" postaci, śrubowania odporności do trzycyfrowych poziomów, obwieszania się amuletami na pierdylion sposobów. Jeśli pojawią się amulety czy magiczna broń, na pewno nie będą dodawać nikomu żadnych perków. Ludziom też nie, bo chociaż są słabsi, to są bardziej wszechstronni, o czym już Wamp pisała.

Przy okazji - na tym forum czy w grze mówimy w różnych językach - po polsku, w quenyi, a nawet w suahili czy retoromańskim, ale na pewno nie w głupawym pseudoangielskim slangu komputerowych bohaterów.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
The124C41 
No good deed goes unpunished


Skąd: Outer Heaven
Wysłany: 11-02-2013, 04:19   

Przepraszam jeżeli mój post wywrze złe wrażenie. Nie jest moim celem atakowanie personalne nikogo. Zamierzam jedynie przedstawić wersję wydarzeń tak jak ją widzę, w nadziei, że to pomoże to zrozumieć.

Hodo jedynie zamierzał dostarczyć informacje graczom - zapewne miał na myśli specjalne zdolności danych klas. Zrobił to, używając słownictwa, jakie jego zdaniem było najbardziej odpowiednie do sytuacji. Podczas gdy nie wszyscy zrozumieli ten termin, już druga odpowiedź w google dostarczyła klarowne tłumaczenie w bardzo krótki czas. Dlatego nie sądzę, że obrażanie jego wyboru słownictwa jest na miejscu.
_________________
Obóz 2010 + epilog 2010 - Alexander Verlaine Marlowe, szpieg ofirski
Epilog 2011 - Calatin de Vere, niziołczy uczony
Obóz 2012 - Caius Katsulas/Alexander Verlaine Marlowe, szpieg ofirski na usługach Proroka

There's only one way for a professional soldier to die. That's from the last bullet of the last battle of the last war.
 
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 11-02-2013, 08:22   

Natalia, jeśli to do mnie, to przeczytaj jeszcze raz, co napisałam i do kogo, bo na pewno nie do Hoda.
Jeśli coś może się poczuć obrażone, to ów twór językowy, który określiłam głupawym slangiem, jeśli tak, to niech się czuje na zdrowie i pozwolę sobie pozostać przy swojej opinii na jego temat. Jeśli pozwolisz. Oraz uprzejmie prosić, żeby nie używać owego tworu na forum ani na obozie, jeśli już zabraknie innych powodów - to z szacunku dla ustawy o języku polskim, ok?
I jeśli coś tu jest nie na miejscu, to drobiazgowa analiza kto, kogo i czym mógłby obrazić, zamiast dyskusji o świecie gry. Dziękuję za uwagę, dobranoc.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Travor 

Wysłany: 12-02-2013, 12:31   

Mógłbym prosić żeby ktoś z grubsza zarysował politykę poszczególnych grodów teralskich?
 
 
Eri 
Father of Demons


Skąd: Kraków
Wysłany: 12-02-2013, 18:39   

Aktualizacja zapowiada się bardzo ciekawie. Dzięki Bogu, że daliście opisy i porady do ras/profesji!

A co będzie z mieszańcami różnych ras? Czy gra nimi będzie zupełnie uniemożliwiona? A jeśli tak, to co z profesjami?
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 12-02-2013, 18:54   

Travor napisał/a:
Mógłbym prosić żeby ktoś z grubsza zarysował politykę poszczególnych grodów teralskich?
Obiecuję, że to się pojawi, ale dopiero w opowiadaniu wstępnym. Przy czym nie tyle politykę grodów, co rodów kniaziowskich, których jest więcej niż grodów, więc będzie... skomplikowaniej ;)

Erindiar napisał/a:
Dzięki Bogu, że daliście opisy i porady do ras/profesji!
W imieniu Boga - proszę bardzo :D
Była sonda, wypadła pozytywnie, więc daliśmy :)

Erindiar napisał/a:
A co będzie z mieszańcami różnych ras? Czy gra nimi będzie zupełnie uniemożliwiona?
Dlaczego, jak najbardziej jest taka możliwość.

Erindiar napisał/a:
A jeśli tak, to co z profesjami?
Profesje, jak widzisz, nie są ściśle (oprócz ulundo) zależne od rasy, a od funkcjonowania w społeczności danej rasy. Więc osoba urodzona ze związku dwóch róznych ras po prostu musi zdecydować, w której kulturze się wychowuje.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
A'hin 
...z zamiłowaniem do dzikusów


Skąd: W-wa
Wysłany: 13-02-2013, 19:21   

1.Jak wyglądam system wojskowy w terali?
Indiana napisał/a:
Są drużyny kniaziów, ochrona kowenów, straż grodów,

Jest to wszystko jakoś poukładane, objęte jakimiś zasadami, czy raczej każdy gród chroni to co jego?

2.
Cytat:
Władzę sprawują przywódcy możnych rodów, zwani podobnie jak w Samni, kniaziami. Rody nie są sobie równe. Najpotężniejsi kniaziowie mają władzę zwierzchnią całym obszarem wokół jednego grodu, jednak w skład owego obszaru wchodzi ich własna ojcowizna oraz tereny należące do rodów pomniejszych

Ilu mniej więcej jest takich kniaziów? Ich liczba się zmienia, czy istnieje już jakaś określona liczba władców pod którymi panowaniem znajdują sie poszczególne częsci terali?

3.
Cytat:
Do tego dochodzą palatyni czyli zarządcy z ramienia kniaziów, mianowani przez wiece komesi, władający grodami oraz zwierzchnicy kowenów i większych kultów bóstw.

Jaka jest róznica między komesami, a palatynami, bo jakoś nie czaje? ;>

4. To pytanie lekko łączy się z pierwszym. Czy w terali funkcjonuje zwyczaj posiadania przez kniaziów, ew. komesów/palatynów huskarli, czy innej przybocznej gwardii których zadaniem miała by być wyłącznie ochrona życia ich władcy?

PS. Przepraszam za wszystkie ew. błędy z odmianą przez przypadki tych wszystkich trudnych nazw. :roll:
_________________
"If someone hates you, you should say: "I love you" and rape this man."
 
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 13-02-2013, 22:28   

A'hin napisał/a:
Jest to wszystko jakoś poukładane, objęte jakimiś zasadami, czy raczej każdy gród chroni to co jego?
Jest objęte teralskim prawem zwyczajowym i tradycją.

A'hin napisał/a:
Ilu mniej więcej jest takich kniaziów? Ich liczba się zmienia, czy istnieje już jakaś określona liczba władców pod którymi panowaniem znajdują sie poszczególne częsci terali?
Będzie kilka głównych rodów kniaziowskich (jeszcze nie wiem, 5 lub 6) i kilkanaście rodów możnowładców, podległych kniaziom. Liczba mogła się zmieniać na przestrzeni historii Terali, ród mógł tracić na znaczeniu, a inny - zyskiwać, mógł jeden ród wygryźć inny siłą, itp, ale te zjawiska raczej nie będą zachodzić w trakcie gry, w grze będzie ustalony podział władzy.

A'hin napisał/a:
Jaka jest róznica między komesami, a palatynami
Komes to zwierzchnik grodu. Taki... wojenny burmistrz ;)
Palatyn to zarządca dóbr kogoś znaczniejszego. Np. kniaź x posiada rozległe ziemie, w tym kilka miast i kilka warowni. Na warowni y siedzi jego palatyn, który zarządza okoliczną ziemia kniazia, oddając kniaziowi z niej dochód itd. a przede wszystkim pełniąc funkcję "zastępcy" kniazia na prowincji, np. w sądach. Bo przecież kniaziu sam nie będzie zapytał po wszystkich zadupiach osobiście, nie? ;)
Kniaź może mieć wielu palatynów.

A'hin napisał/a:
Czy w terali funkcjonuje zwyczaj posiadania przez kniaziów, ew. komesów/palatynów huskarli, czy innej przybocznej gwardii których zadaniem miała by być wyłącznie ochrona życia ich władcy?
Tak. Kniaziowie mają swoje zbrojne drużyny, są też zbrojne drużyny komesów i palatynów, i pomniejszych możnowładców. Czyli prywatne wojsko. Do tego każdy możny oczywiście może posiadać osobistą gwardię, takich ochroniarzy.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Aerant 
zwany też Ortem


Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 14-02-2013, 01:09   

To teraz nie Terala tylko Wergundia!

Czy kapłani Modwita pełnią konkretną funkcje w armii?
_________________
Normal 2011- Mroczny kapłan Widy z własną gwardią
Weteran 2012- Kapłan Styrwita co dla Styrii głowę stracił, a następnie krasnoludzki kowal run
Weteran 2013- Wergundzki paladyn Modwita i dziesiętnik XXII w zbroi z karimaty co to heroicznie poległ w obronie fortalicji
 
 
Indiana 
Administrator
Majestatyczny król lasu


Skąd: Z wilczych dołów
Wysłany: 14-02-2013, 03:08   

Aerant napisał/a:

Czy kapłani Modwita pełnią konkretną funkcje w armii?
Tak (chyba w którymś opowiadaniu o tym smarowałam). Zajmują się podnoszeniem morale wojowników i wspieraniem walczących. Oraz zjednywaniem przychylności bóstwa dla prowadzonej kampanii.
_________________
"Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
 
 
Toruviel 
droidka w wianku

Skąd: Ozorków - i tak nie wiesz gdzie to jest
Wysłany: 15-02-2013, 20:23   

Czy istnieje jakiś uniwersytet medyczny, adekwatnie do Akademii magii? I czy nauka na takim uniwerku trwa tyle co w normalnie u nas: 6, 7 lat?
_________________
I turnus '12 - Tulya'Toruviel Meliaor, elfia magiczka
I turnus '13 - Maja, druidka
II turnus '14 + epilog - Tulya'Toruviel Meliaor, elfia dyplomatka z magicznym wykształceniem
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2013, 13:58   

Jak dla mnie może istnieć, ale trzymałabym rozgraniczenie na część "rzemieślniczą" czyli chirurgię i resztę ;)
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-02-2013, 21:04   

Jaki tytuł noszą arystokraci w Styrii?
Czy są jakieś duże rody szlacheckie?
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2013, 22:02   

Radzę przeczytać SZCZEGÓŁY DLA ZAINTERESOWANYCH, tam jest conieco o charakterystyce nacji ;)
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-02-2013, 22:14   

Wamp. Gdyby tego nie przeczytał to bym nie pisał ;)
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
wampirka 


Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-02-2013, 22:57   

No to chyba masz napisane, że dopiero pierwsze pokolenie, więc jake rody? :D
 
 
Reshion vol 2 Electric Bo 
To jak, umowa handlowa?


Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-02-2013, 01:33   

Na czym polega "intuicja" np. zwiadowcy ? To działa na zasadzie , że :" Nie wiemy gdzie iść to powiem OG , iż używam zdolności i już wiemy ." ? Czy jakoś inaczej ?
 
 
Akinori 
Fenrir


Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-02-2013, 14:42   

Wamp, jeżeli nie ma rodów to jak w takim razie szlachcicem w Styrii grać ? Jako potomek któregoś z hetmanów / czy też pierwszych kapłanów? Czy też pojawiła się już arystokracja w Styrii.
_________________
"Eee tam, wyklepie się na warsztacie"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,45 sekundy. Zapytań do SQL: 15