|
Karczma pod Silberbergiem
Witamy na nowym-starym forum dla larpowiczów Silberbergu :)
|
ZASADY |
Autor |
Wiadomość |
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 05-10-2020, 02:59 ZASADY
|
|
|
Zasady w grze "Krew i piach"
Kiedy piszemy
Piszę wpis najczęściej w środku tygodnia, ok. środy
Macie czas do niedzieli, do końca weekendu na odpisy. EDYCJA. Można odpisywać do końca poniedziałku
Potem są 2 dni dla mnie na ogarnięcie i dalszą część tekstów.
Jeśli ktoś nie może - proszę, aby napisał krótkie info, żeby na niego nie czekać. Są dwie opcje: - zignoruj moją postać
- porusz moją postacią (MG lub ktoś inny)
Jeśli ktoś nie odpisze przez 3 tygodnie pod rząd - uznaję, że nie ma czasu na sesję. Wówczas ma dwie opcje:
- wycofuje postać z gry - jakoś to fabularnie wykonam
- oddaje postać do gry jako BNa (może do tego dodać jakieś założenia, postać nie może wtedy zginąć)
Jeśli wpisy będą szybciej, to możemy pisać szybciej, ale raczej wątpię.
Jeśli przytłaczająca część graczy przestanie odpisywać - piszę opowiadanie kończące i zamykam bajkę.
Jak piszemy
- TYLKO ZA SIEBIE - opisując, co robimy, bierzemy pod uwagę tylko to, na co postać ma wpływ. Np. “Kurt kopnął wiadro” - jest ok. NIE DECYDUJEMY O SKUTKACH, choć możemy opisać intencje. A więc będzie dobrze, jeśli napiszemy:
“Kurt kopnął wiadro, celując nim w Otta”
ale źle jeśli napiszemy:
“Kurt kopnął wiadro, a ono uderzyło Otta w czoło i ten upadł na ziemię nieprzytomny.”
To MG zdecyduje o Waszych działaniach, a także o potencjalnych reakcjach postaci typu BN / NPC
- Klarownie. Muszę rozumieć, co chcecie powiedzieć. Bez dziwnych skrótów, a własne myśli staramy się tak przekazać, by były zrozumiałe.
- Nie bluzgamy. Zanadto Na zasadach epilogu - mocne wykrzykniki przejdą, przecinki nie.
- TRYB “JEŚLI” - w przypadku gdy Twoje działanie musi w międzyczasie uwzględnić jakąś interakcję, której nie możesz przewidziieć, możesz uwzględnić swoje zachowanie w stosunku do każdej opcji. Przykładowo:
“Kurt kopnął wiadro, celując nim w Otta. Zakładał, że trafi i pobiegnie dalej, ale jeśli Otto się uchylił, to Kurt doskoczył do niego i poprawił łopatą, która stała oparta tuż obok o ścianę”.
Wciąż nie podajemy efektu, ale zakładamy jakieś warianty swojego działania.
W PUNKTACH - jeśli nie masz czasu na elaboraty, to nic nie szkodzi, możesz wręcz wypisać w punktach swoje działanie. Np tak:
“Kurt kopie wiadro.
Jak trafi - to biegnie dalej.
Jak nie - to poprawia łopatą (obok)”
Od czego MG uzależnia efekty:
- OBSERWACJA - opiszę Ci to, na co chciałeś spojrzeć. Jeśli wchodząc do pomieszczenia zaznaczysz, że patrzysz na sufit, to powiem Ci, że jest tam magiczny znak. Jeśli po prostu wejdziesz, to opiszę Ci tylko to, co było na wprost i na pewno być zauważył. Reaguję na Waszą ciekawość i obserwację, nie opisuję świata gry, jeśli on Was nie zainteresuje.
- PRZEWIDYWANIE - wezmę pod uwagę, że spodziewałeś się czegoś, np. ataku zza rogu albo że cegła ci spadnie na głowę. Ale musisz to napisać.
- LOGIKA - jeśli przeanalizujesz, że, przykładowo, mieliście 5 przeciwników, pokonaliście 3, więc 2 jeszcze gdzieś może się na was czaić, to będzie to uwzględnione.
- SZCZEGÓŁOWOŚĆ - to dotyczy tak walki jak i opisu poruszania się po terenie. Czyli tego, co REALNIE robicie. Jeśli opiszesz mi dokładnie, jaki cios wyprowadzasz i dlaczego, potraktuję go wyżej, niż proste “atakuję przeciwnika”.
Większe szanse masz, pisząc:
“Przeniósł ciężar na prawą nogę, zakroczną, żeby stabilnie przyjąć cios na tarczę, obniżył postawę i niskim poziomym zamachem pod tarczą ciął w wysuniętą nogę przeciwnika”
niż:
“Zasłonił się tarczą a potem mu oddał”
Lepiej jeśli napiszesz:
“Powoli wszedł do pomieszczenia, zaglądając czy ktoś nie kryje się za skrzydłem drzwi lub zasłonami, delikatnie, końcówką ostrza odsłaniając kolejne sprzęty”
niż:
“Wszedł i przeszukał pomieszczenie”.
Od czego MG nie uzależnia efektów:
- DŁUGOŚC TEKSTU - nie musicie mnie zasypywać elaboratami, może być krótko, kilka zdań.
- JAKOŚC TEKSTU - nie każdy jest erudytą i artystą i nie wymagam tego
Zasady starć
Tak przy starciu z BNem jak i z innym graczem zasady są podobne. Pod uwagę biorę:
- Ogólną sprawność i siłę ciała - także wynikającą z rasy.
- Doświadczenie postaci w walce
- Opancerzenie
Najprostsze starcie, gdy obie strony zadają ciosy mniej więcej równocześnie, wygląda więc tak:
Cytat: | Człowiek, zawodowy żołnierz, w kolczudze vs lokalny złodziejaszek, młodzik, w koszuli.
[30][rzut k100] vs [10][rzut k100] = wynik - [pancerz tego, który miał niższy wynik] |
Dodatkowymi elementami są modyfikatory indywidualne:
nałożone zaklęcie, które zmienia coś w walce
- zaskoczenie
- high ground zwłaszcza przy strzelaniu
- to, czy postać w trakcie ataku stoi czy się rusza
- mnóstwo innych wynikających z konkretnej sytuacji
Efektem starcia jest jakaś ilość obrażeń - zgodnie z systemem Silbera rana ciężka jest po 3 lub 5 trafieniach, tutaj podnoszę ją do 15/25 punktów. Po otrzymaniu 30 punktów postać traci przytomność i jest to rana krytyczna. Po otrzymaniu więcej niż 90 pkt postać umiera, choć będę się starała, aby żadnej postaci się tak nie stało.
Magia
Jeśli masz gotowe zaklęcie - używaj, ale i tak w tekście napisz jego skład po polsku. Prowadzący nie zna na pamięć efektów zaklęć i musi wiedzieć, z czym ma do czynienia.
Jeśli nie masz zatwierdzonego - od tego będą tematy offtopowe. Na każdym etapie możesz zaklęcie zatwierdzić. Przedmiot- to już zależy od okoliczności.
PSIONIKA
O ile wirtualną walkę można opisywać w szczegółach i w ten sposób coś rozgrywać, o tyle starcie psioniczne jest jeszcze trudniejsze do oddania niż na larpie.
Na potrzeby gry przyjmuję następujące zasady:
- psionik ma 50% szans na przełamanie obrony psionicznej jeśli:
- ma komfort pracy i nikt mu nie przeszkadza
- ofiara jest unieruchomiona i nie może się bronić fizycznie
- ma wystarczająco many (oczywiście)
- ma przynajmniej 15minut czasu
Na korzyść psionika będę zaliczać m.in. (najczęściej jako modyfikator 10)
- zły stan fizyczny ofiary (stopniowane, osoba na granicy śmierci będzie słabsza)
- poziom doświadczenia/ możliwości psionika (felnoryjscy psionicy na dzień dobry będą mieli tutaj +30)
- możliwości nacisku psychicznego niemagicznego (np. szantaż)
Na korzyść przesłuchiwanego będę zaliczać m.in.
- wyjątkowa motywacja psychiczna (religijność, miłość itp)
- szkolenie psioniczne w historii postaci (np. agentów)
- poważne doświadczenie w podobnych sytuacjach
Oczywiście w jedną i drugą stronę będą zaliczane wszelkie amulety, zaklęcia i inne narzędzia mogące działać na umysł.
NIE TOLERUJĘ zarzutów o stronniczość.
Mogę stanowczo obiecać, że jeśli w stosunku do kogoś nie jestem pewna swojego obiektywizmu, to nie przyjmę go jako gracza. Natomiast wszystkich graczy będę traktować równo, tak samo, to znaczy wszystkim będzie równie niełatwo i upierdliwie.
Przy pierwszym zarzucie, że komuś zrobiłam coś specjalnie, że się wyzłośliwiam i jestem niesprawiedliwa - zamykam bajkę i kończymy grę.
Kategorie w walce:
cywil słaby nieumiejący walczyć 0
cywil, fizycznie sprawny 5
cywil wprawiony w walce 10
zabijaka bandyta okazjonalnie walczący 20
zawodowy wojownik 30
wojownik wychowany do walki 40
broń biała - krótka (nóż) 10
broń biała lub inna - długa (pozostałe) 20
broń umagiczniona - zgodne z magią
broń bardzo niedostosowana do walczącego - 10
Modyfikatory:
Jeśli dzieli uwagę na więcej przeciwników - dzielimy przez ilość przeciwnków
- opcja - atakuje jednego a przed drugim robi unik - wówczas normalny rzut z jednym, a z drugim wg zasady ucieczka/unik
Jeśli z jednej strony jest atak, a z drugie tylko ucieczka/unik, to uciekający ma tylko rzut k100 oraz modyfikator jak przy “cel w ruchu” (i oczywiście kategorię walki)
Za zaskoczenie (zależnie od stopnia) 10-30 (odejmujemy stronie zaskoczonej, to on gorzej się zasłoni, ten który zaskakuje, zada cios równie dobrze)
- za dogodną pozycję (zwłaszcza przy strzelaniu - jeśli jest dobra widoczność) +10
- jeśli cel jest w ruchu (przy strzelaniu) - 10-20 (zależnie jak bardzo)
- efekty psychologiczne - do oceny indywidualnej, zależy jak bardzo wpłyną na postać. Tak na plus jak i na minus
- jeśli w czasie ataku ktoś się rusza (np. uderza albo strzela biegnąc) to -10
- EDYCJA! bo zapomniałam poprzednio.
rana otrzymana w poprzedniej rundzie walki - czyli jeśli w poprzednim starciu postać przegrała rzuty o np. 5 pkt (już po odjęciu pancerza), to ta ilość punktów sie odejmuje od jej wyniku w następnej rundzie.
Pancerze - cyfra odejmowana od różnicy rzutów, obrazują możliwość trafienia poza pancerzem oraz zarówno możliwość przebicia go lub zadania rany pomimo.
skórznia - 5
kolczuga - 10
kombinacje kolcza-płyta - 20
płyta - 30
|
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
|
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 18-10-2020, 23:04
|
|
|
EDYCJA. Można odpisywać do końca poniedziałku |
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
|
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 22-10-2020, 05:31
|
|
|
Edycja.
Dorzucam jedną małą poprawkę - ponieważ część z Was odpisuje częściej, a część rzadziej, od tej pory może być tak, że odpiszę CZĘŚCIEJ niż raz na tydzień, wówczas wpisy będą krótsze, ale częstsze, co znaczy, że odpisując częściej będzie można grać bardziej szczegółowo.
ALE jest to opcja, tzn. mogę odpisać częściej, ale nie gwarantuję.
I jeszcze jedna uwaga - przynajmniej dwie osoby nie odpisały dotychczas ani razu. Do trzech razy sztuka i postaci przechodzą na wersję BN lub odpadają z gry. |
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
Indiana
Administrator Majestatyczny król lasu
Skąd: Z wilczych dołów
|
Wysłany: 23-11-2020, 00:41
|
|
|
WPROWADZAMY NOWĄ ZASADĘ
RATUNKOWY RZUT SZCZĘŚCIA
Do zastosowania 3 RAZY NA CAŁĄ GRĘ dla 1 GRACZA.
W przypadku spełnienia poniższych warunków MG wykonuje drugi rzut ratunkowy k100 i jego wynik zostaje dodany do poprzedniego wyniku ratowanego gracza.
Zastosowanie:
jeśli wynik rzutu (bez modyfikatorów) tak bardzo rzutuje na efekty starcia, że postać pomimo dobrej gry (czyli zaangażowania, szczegółowych opisów etc) zostanie krytycznie (niemal śmiertelnie) ranna lub poniesie inne bardzo negatywne konsekwencje, nieproporcjonalnie do sytuacji.
Nie stosujemy, jeśli gracz się nie angażuje, nie podaje szczegółowych opisów swojego ruchu.
Zastosowanie jest uznaniowe wg opinii MG. |
_________________ "Boję się klatki, więzienia, do którego przywyknę z czasem, aż zniknie pamięć i potrzeba męstwa..."
"(...) niech umie spać, gdy źrenice czerwone od gromu i słychać jęk szatanów w sosen szumie (...)"
"(...).Loyalty. Honor. A willing heart... I can ask no more than that. "
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|